Çikolatalı Pasta

Eminim bir çoğumuzun çocukken hayalindeki imkansız tek şey pastaydı. Kocaman çikolatalı bir pasta! Pasta getiren amca hiç unutulmaz, her gelişinde yine getirirmi acaba diye yolu gözlenirdi. Getirmese dahi önceden getirdiği pastaya hürmeten eli öpülür ve bir dahaki sefere getirmesi için önceki pastanın güzelleği hatırlatılırdı.

Annemin emsan tencere seti vardı, en az 30 yıllık, hala onları kullanıyor. Setle beraber bir yemek kitabı hediye etmişler. Çocukluğumun en unutulmaz kitabıydı. Ne keloğlan masalları, ne ayşecik kitapları, ne varyemez amcanın hikayeleri.. Hiç birinin kitabını okumadım bu yemek kitabı kadar. Abartmıyorum inanın haftada en az bir kere kurcalardım:) Hala annemde o kitap. Sayfaları bölük pörçük.  İçindeki pasta resmi beynime adeta kazınmış..

Bu pastada o pasta gibi bol çikolatalı. Tek farkı şuan pastalara baktığımda düşündüğüm şey en pratik nasıl yapabileceğimdir:)

Nişastalı Padispanya Malzemeleri ve Yapılışı: (büyük boy dikdörrgen tepsi için)

  • 8 Adet Yumurta
  • 2 Türk Kahvesi Fincanı Mısır veya Buğday Nişastası
  • 8 Türk Kahvesi Fincanı Toz Şeker
  • 6 Türk Kahvesi Fincanı Un
  • 4 Yemek Kaşığı Sıvı Yağ
  • 6 Yemek Kaşığı Kaynar Su
  • 2 Paket Kabartma Tozu
  • 2 Paket Vanilya
  • 4 Yemek Kaşığı Kakao

Çikolatalı Muhallebisi İçin:

  • 1.5 Su Bardağı Süt
  • 1 Çay Bardağı Şeker
  • 2 yemek kaşığı Un (tepeleme)
  • 1 Yemek Kaşığı Kakao
  • 1 Tatlı Kaşığı Mısır Nişastası
  • 1 Adet Yumurta Sarısı
  • 80 Gr. Bitter (Kuvertür) Çikolata

Dış Kaplama Malzemeleri:

  • 1 pkt kakaolu krem şanti
  • 160 gr bitter çikolata
  1. Padispanya yapılışını resimli ve ayrıntılı olarak bu tarife BAKINIZ.
  2. Tüm ayrıntıları ile gösterdiğim  tarife harfiyen uyarsanız sonuç çok güzel olacaktır. Buradaki tarifinin tek farkı nişastalı olmasıdır. Nişastalı padispanyalarınızı muhakkak pasta yapmadan önce şekerli süt veya meyve suyu ile yumuşatınız. Çok az miktarda kaşık ile keki ıslatabilirsiniz. Islatma işlemini kekinizi dilediğiniz ebatlarda kestikten ve katlarını ayırdıktan sonra yapmanızı tavsiye ederim. Çok yumuşamış bir keki daha sonra düzgün kesemezsiniz.
  3. Büyük boy tepsimi ben 4 eşit parçaya bölüp 3 parçasını daha sonra kullanmak üzere dondurucuma kaldırdım. 2 ay içinde tüketmek kaydıyla saklayabilirsiniz.
  4. Bana kalan parçayı ortadan ikiye bölüp arasını şekerli soğuk sütle ıslattım. Ve daha önce hazırlayıp soğuttuğum muhallebinin yarısını arasına sürdüm. (Muhallebi içi tüm malzemeleri önceden çırpıp daha sonra kabarcıklar çıkarana kadar pişirmeniz yeterli olacaktır).
  5. 1 adet muzu çatalla ezip püre haline getirdim. Muhallebinin üzerin muz ve çikolata damlası ilave ettim. Muhallebinin kalan yarısınıda malzemelerin üzerine aktardım. İkinci kat keki yerleştirdim. 
  6. Krem şantiyi paketideki tarife göre hazırladım. Çikolatayı benmari usulü erittim ve soğuduktan donra krem şanti ile karıştırdım. Daha sonra pastamın dışını kapladım.
  7. Süsleme olarak en üst katına çikolata rendesi ve beyaz çikolata kullandım.

8 Responses to Çikolatalı Pasta

  1. zeynep diyor ki:

    Bu çok harika birşey olmuş
    simetrik ve şık
    Ellerinize sağlık

  2. Hayat Cafe diyor ki:

    Bana diyosun ama peki sen bunları yapıp nasıl kilo vermeye çalışıyorsun ?
    Ben diyet sırasında kendim yiyemiyorum yaa..:)) Ev halkından acısını çıkarttım ve inan eşim sayemde epey kilo aldı..:))
    Gözümün önünde durmasınlar,dayanamam yerim diye onlara yedirdim durdum.:)))))))))))
    Canıııııım ne yaptın sen böyle ? Nasıl güzel,nasıl can çektiren bir pasta olmuş bu böyle..
    Uzanıp kremasına bir parmak atasım geldi ama yaa..:))
    Ellerine sağlık canım benim..

  3. kumsal540derya diyor ki:

    enfes görünüyor cnm ellerine sağlık dikdörtgen borcam derken hani şu en büyük olanlar mı yoksa bi de kare olanları var hangis acaba

  4. tanerinesi diyor ki:

    Deryacığım borcam değil tepsi. Normal fırın tepsisi. Borcamda da olur, pişirme süresi bir kaç dakika değişir ve daha kalın bir kek olur.
    Sevgilerimle

  5. Yusuf Gerekli diyor ki:

    harika görünüyor. çikolatalı pasta tarifini en güzel bulabileceğim yer burası. eşim tam takım, belirttiğiniz malzemede ve tarifte uyguladı. bu lezzeti allah herkese nasip eylesin.

  6. ezgiii diyor ki:

    Büyük boy tepsimi ben 4 eşit parçaya bölüp 3 parçasını daha sonra kullanmak üzere dondurucuma kaldırdım

    burasını anlayamadım.nasıl dorde boluyosun.nasıl bır tepsıkıii
    cok guzel gorunuyor elınıze saglık

    • tanerinesi diyor ki:

      Merhaba Ezgi Hanım,
      Şeker Hamurlu Pastalar kısmında yayınladığım Turunculu Pastayı incelerseniz siyah bir fırın tepsisi göreceksiniz(https://tanerinesi.wordpress.com/category/seker-hamurlu-pastalar/). Aynı tepsiyi kullandım. Kekim piştikten sonra soğumasını bekledim. Katlara ayırmadan artı şeklinde tepsinin içinde dörde böldüm. 3 parçayı doğruca dondurucum kaldırdım. Bana kalan 1 parçayı da iki kat şeklinde katlandırdım. Yanı uzun bir bıçakla keki iki kat haline getirdim. Dondurucuya kaldırdıklarımı katlandırmadan kaldırdım.Yani direk.
      Umarım anlatabilmişimdir. Eğer hala kafanıza takıla birşey varsa lütfen yazın. Yarın yeniden bir kek yapacaktım. Planım yuvarlaktı sizin için aynı keki yapar yayınlarım.
      Unutmadan teşekkür ederim:)

Bir Cevap Yazın

