Bademli Pilav

Bu aralar annemi neredeyse her akşam görür oldum. Hatta geçen hafta bir kaç gece onlarda kalınca evimi çok özlediğimi fark ettim. Babamın kolu yüzünden araba kullanamaması ve onu her akşam eve, her sabahta işe getirme serüvenimiz sayesinde tıpkı bekarlık günlerdeki gibi annemle iç içe oluverdim. Mutfağımı çok özlediğimi ve sizlere tarifler veremediğimi söyleyince annem bir akşam sitende yoktur deyip bu yemeği hazırlamış. Üstüne de güzel bir sofra hazırlayınca bana da sadece yayınlamak kaldı. Hazır kızarmış tavukları tercih etmeyenler için evde tertemiz bir tavuk tarifi sizlerle..

Yarın İnşallah Fırın Poşetinde Tavuk Tarifi Vereceğim..

 

Menü:

BADEMLİ PİLAV

Malzemeler

  • 2 su bardağı pirinç (baldo)
  • 2.5 su bardağı kaynar su
  • 2 yemek kaşığı tereyağı
  • 1 yemek kaşığı sıvıyağ
  • 1 yemek kaşığı kuru nane
  • Yarım su bardağı badem(kaynatılmış kabuğu soyulmuş)

Yapılışı:

  • Pilavı daha önce verdiğim tarife uygun şekilde pişiriniz. Tarif için TIK.
  • Bu pilavda tek fark olarak pirinçleri yağda kavurmadan önce haşlayıp kabukları soyulmuş bademleri kavurunuz. Daha sonra pirinçlerle birlikte kavurunuz.
  • Kavrulan pirinçlere suyunu ilave ederken naneyi ilave ediniz.
  • Arzuya göre kuş üzümü ilave edebilirsiniz. Ben çok seviyorum..

4 Responses to Bademli Pilav

  1. kumsal540derya diyor ki:

    salata kasesinin yanında sosyete mantısı gibi bişey var muazzezcim o nedir bi de yine imtihan içerisindesiniz umarm bu imtihanı da başarılı bi şekilde atlatırsınız babacığına yüce yaratıcıdan şifalar idliyorum cnm

    • tanerinesi diyor ki:

      Canım benim aslında bildiğin tuzlu kraker onlar, hazır aldım. Üzerlerine krema sürdüm. Ve pul biber. Benim el emeğim onlar, zaten böyle incik cincik şeyler benden çıkar:)

  2. SUZGEC MUTFAKTA diyor ki:

    EMEGINIZE SAGLIK GÜZEL GÖRÜNÜYOR:

  3. derya diyor ki:

    Canım çok şık bir masa ve harika bir menü ellerine sağlık sevgiler.

Bir Cevap Yazın

