Turunculu Pasta..

Önümüzdeki 2 hafta sonuna ağırlayacağım misafir gruplarım için ben planlar yaparken sizler de benim için lütfen dua edin.  Ocak 7-8 inde gelecek misafirlerim için muhteşem bir dürüm yapmayı planlıyorum. Güzel mi güzel tarifler de bu davetler sonrasında gelir inşallah. Yazmaya da vakit bulabilirsem de ne mutlu bana..

Bir pasta için çok fazla resim çekince hepsini yayınlamak geldi içimden..

Padispanya İçin Malzemeler: (Büyük fırın tepsisi için)

  • 8 adet büyük yumurta
  • 8 t. kahvesi fincanı şeker
  • 8 t. kahvesi fincanı un
  • 2 t kahvesi fincanı yoğurt
  • 6 ymk kaşığı Sıvı yağ
  • 6 ymk kaşığı kaynar Su
  • 2 pkt kabartma tozu

Pastanın Katları İçin Krema:

  • 5 su bardağı  süt
  • 4 çay bardağı şeker
  • 1.5 Çay Bardağı  Un
  • 5 Tatlı Kaşığı Mısır Nişastası
  • 3 Adet Yumurta Sarısı
  • 1 pkt vanilya

Dış kaplaması ve Katlarına İçin Diğer Malzemeler:

  • 2 paket pasta kreması ve bir paket krem şanti
  • Muz ve çikolata damlası
  • 2.5 su bardağı soğuk süt

Yapılışı:

  • Daha önce padispanyanın yapılışındaki püf noktaları resimlerle verdiğim bu tarifimi bir kez okuyunuz. TIK
  • Yumurtanın aklarını ve sarılarını ayırın. Aklarını bir çimdik tuzla cam bir kasede kar haline gelene kadar çırpın. Yaklaşık 4-5 dk. Ardından şekerin yarısını azar azar ilave ederek çırpmaya devam edin. Şekerler eriyinceye dek. Yumurta akları krem şanti kıvamını alacak kasenizi ters çevirseniz bile dökülmeyecektir.
  • Yumurtanın sarılarını, şeker ve kaynar su ile mayonez kıvamına gelene kadar çırpın.
  • Ayrı bir kapta toz malzemelerini eleyin.
  • Önce yumurta sarıları toz karışıma ilave edin ve tahta kaşıkla karıştırın. Ardından beyazlarını ilave edin ve köpük halini söndürmeyecek düzende yine tahta kaşıkla karıştırın.
  • Yağlı kağıt serili fırın tepsisine kekinizi dökünüz. (Yağlı kağıt kullanmayacaksanız tepsiyi margarinleyin ve unlayın. Ama tepsinin yanlarını asla yağlamayın. Kek tepsinin yanlarına tutunarak kabarır) Tepsiyi çok sert biçimde bir kaç kez yere vurunuz ve malzemenin içindeki hava kabarcıklarının yok olmasını sağlayınız.
  • Fırını 180 derecede 10 dk ısıtınız. Tepsi fırına girdikten sonra 150 derece de üstü saranana kadar pişiriniz. Yaklaşık 25 dk.

Pastanın Hazırlanma Aşaması:

  • Kekiniz oda sıcaklığında 15 dk tepsisinde bekletilmeli ardından tepsiden çıkarılmalıdır. Yağlı kağıt kullandığım için benim işim kolaylaştı. Yoğurtlu kek çok ama çok yumuşak ve sünger gibi olduğundan çok dikkatli olunuz.
  • Kekinizi uzun bıçak yardımıyla ortadn ikiye bölünüz.
  • Ara kata kremanın yarısını sürün ve ardından çok ince dilimlediğiniz muz dilimlerini ve damla çikolatayı serpin. Kalan kremayı muzların üzerine yayınız. Böyle yaparsanız dilimlerken pastanız kaymaz. Genelde ara katlara koyduğumuz pastalar dilimleme aşamasında içindeki meyveler yüzünden kaymalar gösterir. Meyvelerin üzerindeki krema bu sorunu ortadan kaldırır.
  • Pastanın dışına 2 paket toz pasta kreması ve 1 paket toz krem şantiyi 2.5 su bardağı soğuk süt  çırpıp pastanın dışını kaplayınız. Ve pastanızı dilediğiniz gibi süsleyiniz. Ben Şeker Hamurlu Bir Pasta tercih ettim.

Notlar:

  • Ben kekimi pastam 30 kişilik olsun istediğimden dört kenarından 3 parmak genişliğinde kestim. Bu parçaları robotta parçaladım ve truff yapmak için dondurucuma kaldırdım.
  • Eğer sizde daha dar ölçülerde dikdörtgen yada kare kalıp varsa kekinizi eşit şekilde 3 kat kesebilirsiniz. Veya tepsinin tam ortasından kekinizi kesebilir, her iki parçayıda ortadan keserek 4 kat elde edebilirsiniz. Biraz daha küçük ama yüksek bir pasta elde etmiş olursunuz. Bu şekilde de bir tarfi vereceğim inşallah.
  • Ben bu pastamın kekini 2 gün öncesinden yaptığım için sütle ıslatma gereği duydum. Hiç gerek yokmuş!

14 Responses to Turunculu Pasta..

  1. mutfagabuyrun diyor ki:

    çok şık bir pasta olmuş canım.ellerine sağlık.sevgiler.

  2. kumsal540derya diyor ki:

    enfes görünüyor ya ben artık girmiycem senin sitene ya iştahım açılıyo bi güzel canım çok istiyo bunları sen de bana göndercem deyip göndermiyosun yaaa hani benim pastam ama di mi çok güzel görünüyor ama ya eğitim almadan nasıl bu kadar güzel yapıyosun şu çiçeklerin güzelliğine bak bu arada şeker hamurunu sen mi yaptın yoksa hazır mı

  3. Hayat Cafe diyor ki:

    Canım pastan harikaaaa görünüyor.
    Özellikle rengine bayıldııım.Ben pasta yapmayı hiç beceremiyorum ve sevmiyorum.
    Süslerken filan çok sıkılıyorum.İnan baktım kaldım pastana,çok güzel olmuş canım..
    Ellerine sağlık canım benim..
    Bu arada gelicek misafirlerin içinde Allah yardımcın olsun..
    Çok çok kolay gelsin gülüm..
    Çok öpüyorum.

  4. Özlem diyor ki:

    Maşallah arkadasım…

  5. mndlna diyor ki:

    Ne güzel :) Ellerinize sağlık..

  6. esra diyor ki:

    merhaba sayfanız enfes tarifleriiz çok güzel pazar günü iftardan sonra kızımın doğum günü için turunculu pastadan yapacağım ama pandispanya kekinin ölçüleri hangi tepsiye göredir onu çok anlayamadım.büyük siyah fırın tepsilerine göremi acaba korkuyorumda ilk defa yapacağım ya ölçü az olur kabarmazsa diye beni aydınlatırsanız çok mutlu olurum acil desteğinize ihtiyacım var.

    • tanerinesi diyor ki:

      Esra Hanım Merhaba,
      Öncelikle çok teşekkür ederim:) Pastayı yapmaya başlamadan önce tüm korkularınızı kenara atın. Kek tarifini aynen uygulayın. Resimde gördüğünüz siyah tepsim tahmini (evde olmadığım için ölçemedim-35×40 cm ölçülerinde dikdörtgen bir tepsidir.) Malzeme inanın az gelmiyor. Yeterki tarifin püf noktalarınıda aynen uygulayın ve kendinizden birşeyler katmayın. Çok kabaran bir kek olmuyor ama benim pastamın yüksekliğinde bir pasta elde edebiliyorsunuz. Kek pişince kenarlarından birer santim kesmenizi tavsiye ederim. Hem pastanın kenarları bu sayede kuruyan kısımlardan kurtulmuş olur.

      • esra diyor ki:

        çok teşekkür ederim inanın içim çok rahatladı,harfiyen uygulayacağım ve p.tesi size yazacağım umarım güzel bir pasta olacak,bir sorum daha olacak üzerini kaplamak için ne 1 kilo kadar şeker hamuru yeterli olur mu yoksa biraz daha almalımıyım,şimdiden çok teşekkür ederim,hakkınızı helal edin sevgiler:)

  7. esra diyor ki:

    kaplaması için sadece 1 kilo beyaz hamur aldım,çiçekler içinde ayrıca pembede aldım ama üst kaplamaya 1 kilo beyaz hamur yeterli olur mu?

    • tanerinesi diyor ki:

      Esra hanım bir kilo şeker hamuru ziyadesiyle yeterde artar bile. Şeker hamurunu açmadan önce zemine pudra şekeri serpmeyi unutmayın. ve pastanız büyük olacağından şeker hamurunu açtıktan sonra benim gibi büyük oklava ile pastanın üzerine yerleştiriniz. Bu arada ufak bir nasihat: ilk kez şeker hamuru ile pasta yapacaksanız sabırlı olun ve önce şeker hamurunu epeyce yoğurun. Yoğurmak hamuru daha kolay açmanızı sağlar.

      • esra diyor ki:

        çok çok teşekkür ederim inanın bir haftadır araştırıyorum sizinde yazdıklarınzı okumak beni çok daha rahatlattı,tekrar teşekkür ederim sevgiler:)

  8. esra diyor ki:

    merhabalar,kızımın doğum günü için pastayı yaptım çok güzel oldu herkez çok beğendi süslemesini pembe beyaz yaptım ilk şeker hamurlu pasta deneyimimdi ama herkez pastaneden alındığını düşündü,pandispanya harika oldu çok çok teşekkür ederim,alnımın akıyla çıktım ya çok mutluyum:)

    • tanerinesi diyor ki:

      Çoooook sevindim ve en az sizin kadar mutlu oldum. Maşallah. Kızınıza da rabbim uzun ve hayırlı bir ömür nasp eylesin. Hiç ayrılmayın inşallah. Sevgi ve dualarımla..

      • esra diyor ki:

        Allah razı olsun sizin sayenizde ve verdiğiniz cesaretlede oldu hakkınızı hella edin,sevgiyle kalın.

Bir Cevap Yazın

