Taner’in Çorbası

Bu aralar öyle yoğunum ki inanın, ben bile yoğunluktan neye yoğun olduğumu unutuyorum! Bu iki gün için sizden izin koparacağım, işyerinde yıl sonu müsameresine hazırlanıyoruz! :) Evde 2012 yi planlarken hayaller kurması öyle güzel oluyor ki, karar verdik bu sene bol bol gezelim diyoruz.  Amma velakin işyerinde plan yapmak evdeki kadar zevkli olmuyor, hatta evde yapılan planları sekteye uğratabiliyor. Hımm diyorum ben o tarifte burada olmayı düşünmüyordum!

Neyse iş güç rutin işler anlayacağınız bu iki gün burada bu sebepten olamadım.. Tabi bu arada dün akşam 25 kişilik harika bir pasta yaptım. Süslemesi içime sinmesede inşallah yayınlayacağım. Harika bir padispanya kek tarifini de birlikte vereceğim.

TANERİN ÇORBASI

Neden bu çorbanın adı Tanerin Çorbası ? :) Geçtiğimiz hafta tarifini verdiğim Kuskulu Tavuk Salatasında size bu satayla ilgili bir çorba tarifi vereceğimi açıklamıştım. Akşam iş çıkışı eve dönerken eşime, salata için haşladığım tavuk ve kuskus makarnasının sularıyla nasıl bir çorba yapsam dedim? (Beyler ne anlar demeyin bakın efendim, bizden de iyi biliyorlar ağızlarının tadını:) Bu arada not düşeyim ben az sıklıkla makarna pişiririm, bu makarna suları çok lezzetli oluyor sizde dökmeyin, israf etmeyin, bizim gibi çorbalara katın. Eşime ayrı ayrı haşlama sularını terbileyerek çorba yapayım dedim. Kendiside tereyağında şehriyeleri kavurmamı önerdi. İlk kez kavrulmuş şehriyeden çorba yaptım, enfessss oldu. Şiddetle öneririm..

Malzemeler: (Tavuk suyu veya makarna suyunuz yoksa hazırda normal suyla yapabilirsiniz, kullanıyorsanız bir tane tavuk suyu atabilirsiniz)

  • 1 litre tavuk suyu
  • 1 litre makarna suyu
  • Yarım su bardağı tel şehriye
  • 1 yemek kaşığı tereyağ
  • 1 su bardağı yoğurt
  • 2 yemek kaşığı un
  • 1  yumurta
  • Tuz (1 tatlı kaşığı)

Yapılışı:

  • 2 litre suyunuzu tencereye alıp kaynamaya bırakınız.
  • Ayrı bir kapta yoğurt, yumurta, unu ve tuzu güzelce çırpınız.
  • Yoğurtlu karışıma kaynamakta olsan suyunuzdan birer kepçe olmak şartıyla toplam 3 kepçe alın ve sürekli karıştırın. (Yoğurtlu karışım ılımalı ki tencereye aktardığınızda yoğurt kesilmemeli)
  • Ardından ılıyan bu karışımı tencerenize azar azar ilave ediniz. Çorbayı kısık ateşte kaynatmaya devam ediniz.
  • Teflon tavada tereyağ ile şehriyenizi iyice saranana kadar kavurunuz. Dikkat edin hızlı yanabilirler.
  • Ardından kavrulan şehriyelerinizi çorbanıza ilave edebilirsiniz. Servis ederken karabiberi unutmayınız.

3 Responses to Taner’in Çorbası

  1. Hayat Cafe diyor ki:

    Canım kolay gelsin,arayı fazla uzatma olurmu ..:)))
    Maşallah! diyorum sana hangi ara 25 kişilik pasta yaptın sen ?
    Kendini çok fazla yorma,hem ev hem iş kolay değil..
    Pastay merekla bekliyorum canım..
    Ayrıca 3 kilonun gitmesinede sevindim,ben protein ağırlıklı diyet yaptığın için ciğerde yedim..
    Son zamanlarda 1 kilo aldığım için korkudan hemen birkaç günlük diyete başladım aman sonra vermesi çok zor..:)))))
    Eşinin çorbasınada bayıldım yaa..:))
    Sıcacık sıcacıkk çorba gibisi yok bu havalarda..
    Ellerine sağlık canım..
    Öpüyorum.

  2. memolininannesi diyor ki:

    b vıtamını bakımından cok zengın oluyor makarna suyu.. zayı edılmesı ısraf….
    ellerıne saglık canım..

  3. Canım,
    Doğum günün kutlu olsun, sağlıklı huzurlu ve mutlu nice güzel senelere…
    Anlaşılan 25 kişilik pastayı kendin ve misafirlerin için hazırladın, eminim çok güzel olmuştur.
    Çorbada nefis görünüyor, ben yoğun kıvamı olan çorbaları çok seviyorum, ellerine sağlık.

Bir Cevap Yazın

