Kuskuslu Tavuk Salatası

Biz ailecek (yengem, kız kardeşim, ben, annem ve teyzem) birbirimize yaptığımız ziyaretlerde pasta veya benzeri tatlı almaktansa yerine daha gerekli ürünler almaya karar verdik. Meyve içinse gittiğimiz evde olabileceği veya diğer gelenler alabileceği için tercih etmiyoruz. Böylece aldığımız hediyeler ev sahibine fayda sağlıyor, kesesine de katkıda bulunmuş oluyoruz. Sizlere fikir olması açısından aldıklarımızdan örnekler vereyim. Süt, yoğurt, tavuk, kuru baklagiller aldıklarımızın en başında. Bunun yanı sıra annem taşıyamadığından şikayet ettiği için yazın karpuz, teyzem biberli zeytin sevdiği için bursadan zeytin, yengem yeğenim çok sevdiği için tavuk gibi kişiye özel ürünlerede dikkat ediyoruz. Bir misalde teyzemin bana tavsiye olsun diye sevdiği bir markanın süzme yoğurdunu getirmesidir.

Bu salatada bizim bu geleneğimizden doğdu:) Hafta sonu yengem bana yoğurt getirdi. Buzdolabında da yoğurt olunca hemen birşeyler yapmak için salı akşamı mutfağa yöneldim. İşten eve gelince eğer yemek yoksa yol boyunca ne pişirsem diye düşünür dururum. Yemek tarifleri kategorim hızlıca zihnimden geçer:) Aklıma tavuk salatası geldi. Farklı bir salata olsun istedim. Annemin herzaman yaptığı makarna saatasından esinlendim. Farklı olarak kuskus makarnası kullandım. Yanına da daha önce tarifini verdiğim Kremalı Patates yaptım. Tarifi için TIKLAYINIZ.  Biz çok sevdik, yarın bir kısmınıda ofisteki arkadaşlara götürmeyi düşünüyorüm, sizde seversiniz İnşallah..

Malzemeler:

  • 1 tavuk göğsü
  • yarım paket kusku makarna
  • küçük bir maruk
  • Yoğurt ve iki kaşık zeytinyağı (zeytinyağı yoksa lezzet katmak için mayonez)
  • 1 su bardağı garnitür (isteğe bağlı)

Yapılışı:

  • Tavuk göğsünü bol suda haşlayın.
  • Ayrı bir kapta kuskus makarnasını haşlayın.
  • Haşlama sularını sakın dökmeyin en kısa zamanda bu iki suyla çorba yapacağız:)
  • Tavuğumuz soğuduğunda minik küpler halinde doğrayınız.
  • Kuskus makarnasını, tavuğu, doğradığınız makarnayı, garnütürü, yoğurdu ve zeytinyağını ve tuzu karıştırın. İsterseniz bir diş sarımsak ilavesi yapabilirsiniz.

Geçtiğimiz günlerde balkonumu ufak bir yaşam alanına çevirmeyi hayal ettiğimi yazmıştım. Henüz bitmesede ben yayınlamak istedim. Salı akşamı ilk yemeğimizi yedik. Bazen düşünüyorumda ben evdeki bakırlar gibi antikamıyım?

Salonda 10 kişilik, mutfakta 6 kişilik yemek masası varken, biz yerde yemek yemeğe bayılıyoruz. Ve ben hazırlamaya hiç üşenmiyorum. Şimdi bir de balkon çıktı başıma. Ev hanımı olsam kendime yaptığım bu eziyeti anlayacağım da.. Hiç işim kalmadı sanki.. 

Tamam tamam anladım ben, antikayım..! :))

One Response to Kuskuslu Tavuk Salatası

  1. Hayat Cafe diyor ki:

    Oyyy oyyy salatalar,pastalar döktürmüşsün yine..:)))))
    Şu anda saat gece yarısı 03 :10 ve ben ekmeğimi kırmızı biber salatasının o sirkeli suyuna bandıra bandıra yemek istiyorum.
    Kalkıp bu saatte bile yapardımda benim konserve biberimde yok..:))
    Kuskuslu tavuk salatası ayrı güzel,alttaki pratik pastan “ye beni” der gibi duruyor.
    Biran önce çıkıyorum sayfandan,inanılmaz canım çekti.
    Canım ellerine sağlık.
    Çok öpüyorum.

Bir Cevap Yazın

