Pratik Kahvaltı & Pudingli Pasta..

Hafta sonu 2 günlük gezimizi iptal edince (bir ara hafta sonu gezileri adlı bir dosya yayınlamayı düşünüyorum, bizim geziler sizler için fikir olabilir) ailecek kahvaltı yapmayı planladık. Cuma günü alınan karar doğrultusunda ben akşam kısa bir alışveriş ve saatlerce temizlik yaptım. Cumartesi sabaha karşı 4 de saati kurup güne erken başladım. Saat 10 da geleck misafirlerim için bir pasta, ıspanaklı börek ve 3 meze yapmayı planlıyordum (ben senin mezelerini çok seviyorum mezeyi bol tut siparişini yengem verdi:).  Bulaşık makinesi boşaltılacak ve ıspanaklar yıkanacaktı. Padispanya kekini de unutmamak lazımdı. Tüm bunlar 8 de bitmeliydi. Saat 10.00 u gösterdiğinde ben tüm hazırlıklarımı bitirmiş ve bol bol resim bile çekmiştim. Bir dilim kalır düşüncesi ile resmini çekmediğim pastırmalı ıspanaklı börek için şimdi çok üzlüyorum. Yapım aşamasını tane tane çektim ama pişmiş hali ne yazıkki yok. Benim geleneğim haline gelen bu böreği bayramların dışında her kahvaltıda yapmalıymışım. 8 kişi bitirdiğine göre yine çok beğenildi..

Sizlerde ansızın misafir ağılıyorsanız ve sadece sabahın erken saatleri varsa elinizde kalan, buyrun bu pratik sofraya.

 

Çok pratik iki meze. Kırmızı salatanın tarifi yarın inşallah. Bir diğeri ise amerikan salatası. Hazır garnitürle yaptım. Bir küçük kavanoz garnitür, 1 su bardağı yoğurt, 3 yemek kaşığı mayonez, 2 adet salatalık turşusu (küp doğranmış). Hepsi bu.Tek püf noktası garnütütleri avucuzla iyie sularını sıkın. Yoksa çok cıvık bir salata olur!

 Daha önce tarifini verdiğim ve benim en çok sevdiğim salata. Bayat ekmek salatası. Tarifi için TIKLAYINIZ.

Ben yinede sizler için özetleyeyim. Elinizde rondo makineniz varsa, havuçları 3-4 parçaya bölün ve rondodo parçalayın. Ben 3 büyük havuçla yaptım. Yarım çay bardağı zeytinyağı ile birlikte teflon tenrece döküp har ateşe koydum.

Havuçlar sotelenirken kabakları rondodan geçirdim. Rondonuz yoksa rendelemeniz gerekiyor. (Zamanınız varsa rendelemenizi öneririm). Renkleri değişen havuçlara kabakları ilave edip kabaklar yumuşayana kadar pişirin. Ardından tamamen soğumaları için soğuk bir yere kaldırın.

Soğuduktan sonra fazla suyunu hılıca kaşıkla alıp yoğurt ilavesi yapın.Ardından 4-5 dilim bayat ekmek rendesi ilave edin. 1 diş sarımsakla karıştırın.

Not: Ben buzluğumda muhakkak rondodan geçirmiş bayat ekmek bulundururum.. Bu sabahta çok işime yaradı !

PUDİNGLİ PASTA

(Yapılışını uzun uzun anlattığıma bakmayın, çok pratik. İpuçları verdiğim için uzun bir yazı oldu gözünüz korkmasın:)

Veee benim kimse beğenmez dediğim, herkezin çok doyduk yemesek olmaz mı dediği ama masadan kalkınca sadece ufacık bir dilim kaldığını gördüğüm pratik pasta. Öyle hafif olduki kesinlikle denemelisiniz.. Bittiğini gördüğümde çok sevindim..

Yapılışı: Her zaman denediğiniz ve yaptığınız herhangi bir kek, sade olsun yeterli. Ben pastanın kekini her zaman yaptığım padispanya keki ile yaptım. Siz padispanya keki dışında bir kek ile de yapabilirsiniz. Hatta hazır pasta altı kekleri ile de yapabilirsiniz. Ben hazır kekleri içlerinde tuhaf kokuları olduğu için tercih etmiyorum. Ayrıca koruyucu madde içeriyorlar. Ölçüleri azalttım ki büyük bir pasta olmasın istedim. Padispanya tarifi için TIKLAYINIZ.

Kekiniz pişerken siz bir paket muzlu pudingi üzerindeki tariften daha az sütle pişirin. Sanırım 3.5 su bardağı sütle pişirin yazıyordu ben 2 su bardağı ile pişirdim.  Puding sıcakken içerisine milkanın beyaz çikolatasından ilave ettim.Çikolata kolayca eridi. Elinizin altında yoksa koymayabilirsiniz ama çok lezzet kattı. Ben 80 gr ilave ettim, bir dahaki sefere bu ölçüyü artıracağım.

Malzemeler tamamen soğuduktan sonra keki ortadan ikiye kesin. Kuru bir kek olduysa hafifçe sütle ıslatın. Pudingin yarısını kekin ortasına döküp güzelce yayın. Daha sonra doğradığınız 2 adet muzu ilave edin. Ben bütün pastalarda muzu küp doğruyorum,çünkü dilimlemesi kolay oluyor. Pudingin kalan kısmını pastanın üstüne döküp,pastayı süsleyin.  Pastayı servis edeceğiniz zaman buzdolabından çıkarın. Aksi taktirde puding oda sıcaklığında yumuşuyor.

8 Responses to Pratik Kahvaltı & Pudingli Pasta..

  1. mutfagabuyrun diyor ki:

    pratik buysa canım.zor nasıl olacak.herşey süper görünüyor.ellerine sağlık.sevgiler.

  2. Aylin diyor ki:

    Ellerine sağlık bol bolda fotoğraf çekmişsin ne güzel harika bir masa:)

  3. Aylin diyor ki:

    Bu arada yazmayı unuttum makinam zaten nikon d 5000 yani yi bir makina ama sorunum malesefki gün ışığı.Çalışınca eve geç geliyoruz malum zamansızlık ve yetersiz ışıktan pek muzdaribim:))

  4. Ebru diyor ki:

    Hımm harika bir masa ve menü. Ellerine sağlık. Pasta başlı başına bir lezzet olmuş.

  5. Reyyan diyor ki:

    saat 4 de kalkıp bunları yapamazdm ben herhalde :)
    maşallah diyim

    eline sağlık olsun

  6. saliha diyor ki:

    birgün böyle güzel bir masada bulusuruz ins ellerine saglık hepsi mükemmel olmus şükür verene Allah kimseyi aclıkla terbiye etmesin maasallah o vakıtte kalmıssın bu senın misafirine verdigin degeri gösterir harikasın bende senin kadar olmasada misafirim gelecegi zaman hersey güzel olsun istiyorum yapacaklarımı yazarım onlar gelene kadar herseyi bitirip her anı onlarla dolu dolu geçirmek isterim aslında gönül ne kahve ister ne kahvehane gönül muhabbet ister kahve bahane çok severim bu sözü inş muhabbeti bol bir masada buluşmak dilegiyle

  7. mavi ruyam diyor ki:

    muhtesem bir sofra hazirlamissin canim, ama çok eziyet etmissin kendine, saat dörtte kalkmak ne demek !!!!
    Vallahi bravo tebrik ediyorum seni canim ;)

  8. sehrinaz diyor ki:

    pratik sofra bu oluyorsa diğer sofralar nasıl olur kimbilir:) hepsi harika ellerinize sağlık…

Bir Cevap Yazın

