Kırmızı Biber Salatası..

Sırada cumartesi sabahı için hazırladığım salatanın tarifi var. Babam “iyi ki yengen bol meze istemiş hepsi çok güzel, ama en güzeli bu salata ” diyice annem tarif defterine bu salatayı ekledi! Anneciğimin tabiriyle boynuz kulağı geçmiş:)

Kahvaltıdan sonra eşim ve abim günü birlikte dışarıda geçirince bizde yengemle mutfakta bol bol vakit geçirebildik. Uzun ve soluksuz sohbetimiz sonucu anladım ki kahvaltıda daha sık bir araya gelmeliyiz. Günün kalan kısmı bereketleniyor ve keyifli sohbetlere zaman kalıyor..

Közlemiş Kırmızı Biber Salatası

Biberleri Közleme Malzemeleri:

  • 6 adet kırmızı biber
  • Sıvı yağ ve sarımsak
  • Sirke ve tuz

Salata Malzemeleri:

  • 3 dal taze soğan
  • Maydanoz ve 2 adet sivri biber

Yapılışı:

  • Ben yazın kırmızı biber ucuz ve mevsiminde iken konserve yapıp kaldırmıştım. Tarif için TIKLAYINIZ.
  • Siz biberleri tarifteki gibi közleyin (Kırmız biberlerin başlarını kesip içlerini boşaltın. birer tatlı kaşığı yağ, sirke koyun. Birer diş sarımsak bir fiske tuz atın. Tüm biberleri bu şekilde doldurup fırında közleyiniz. Resimli detaylı anlatımlar konserve yapımında bulabilirsiniz)
  • Soğuyan biberlerin kabuklarını soyun ardından minik minik doğrayın.
  • Salata malzemelerini ilave edip servis ediniz. (Ben çok az limon ve zeytinyağı ilavesi yaptım)
  • Biberleri közlerken kullandığımız sarımsaklar biberlere yeteri kadar aroma kattıkları için bu salatada kullanmayınız. İsraf etmemek adına saklayıp farklı bir salatada değerlendirebilirsiniz.

One Response to Kırmızı Biber Salatası..

  1. hayatcemresi diyor ki:

    salatanız nefis görünüyor,
    çok iç açıcı ve sağlıklı,
    hiç denemedim ama sirke ve sarmısakla tadının güzelliğini tahmin ediyorum,
    elinize sağlık,sevgiler…

Bir Cevap Yazın

