2011 Aşure..

Bu sene aşureyi geçen seneki tarifimden biraz farklı olarak denedim. Verdiğim tarifler 2 orta boy tencere elde ettim. Yapım aşaması daha ayrıntılı tarif için, geçen seneki aşure tarifime bakabilirsiniz. 2010 yılı tarif i için TIKLAYINIZ.

Malzemeler:

  • 2 çorba kasesi buğday
  • 1 su bardağı kurufasülye
  • 1 su bardağı nohut
  • Toz şeker
  • 5 adet karanfil
  • 1 adet tarçın
  • 20 adet kayısı (küçük küçük doğranmış)
  • 1.5 çay bardağı kuş üzümü
  • 1.5 çay bardağı sarı üzüm
  • 1 çay bardağı şam fıstığı
  • 1 çay bardağı pirinç

Yapılışı:

  • Buğdayı, fasülyeyi ve nohutu bir gece önceden kaynar suda ıslatın. Ve aynı suda bekletin.
  • Aşureyi yapacağınız zaman buğdayın suyunu değiştirmeden pişirmeye başlayın. Suyu azaldıkça üzerine soğuk su ilave edin. Nohutun ve fasülyenin suyunu değiştirip haşlayın.
  • Buğday tamamen haşlanınca fasülye ve nohutu pirinci ilave edin. Kıvamını göz kararı ayarlayabileceğiniz kadar su ve şeker ilave edin.
  • Diğer malzemelerin tamamını sıcak su dolu bir kapta 15 dk bekletin ve süzüzn. Aşurenin içine ilave edip 10 dk daha kaynatın.
  • Soğuduktan sonra servis kaselerine paylaştırın ve dilediğiniz gibi süsleyin.

Bu sene aşurelerimi bu şekilde ulaştırdım sevdiklerime.. Sizlerde aşurelerinizi hediyelik olarak sunmak istersiniz diye yayınlıyorum resimlerini..

25 Responses to 2011 Aşure..

  1. mutfagabuyrun diyor ki:

    ne kadar düşünceli birisin canım.çok şık bir sunum olmuş.ALLAH kabul etsin.ellerine sağlık.sevgiler.

  2. kumsal540 diyor ki:

    sunum ve tat harika ama
    hani bana hani bana

  3. Aşure sunumuna bayıldım hele o fiyonklu kapaklı kaplar çok güzel bir fikir olmuş.
    Bazen komşulardan aşure geliyor, kaseyi hemen geri vermem gerekince aşurenin bütün güzelliği başka bir kaseye aktarırken bozuluyor ama bu yöntemle böyle bir sorun kalmaz.
    Ellerine sağlık canım, nefis görünüyorlar.

    • tanerinesi diyor ki:

      Teşekkür ederim Muhterem Hanım, aslında alüminyum kaselerde iş görüyor ama bunlar kapaklı oldukları içi üst üste konabildiler. Taşıması çok kolay oldu.

  4. Barıs diyor ki:

    Sn. Taner Bey’in eşi

    Ellerinize sağlık 10 üzerinden 11 lik bir Aşure olmuş. Bu güzel ayda bu güzel tatlı tam isabet.

  5. Hayat Cafe diyor ki:

    Canııııııııııım benim,seni çok seviyorum biliyosun dimi ?
    Rahatsız olacağını düşünerek burda ayrıntısına girmek istemiyorum ve kısa kesiyorum.
    Sadece söylemek istediğim şey;insan yüzünü görmediği birini bu kadar kendine yakın hissedermi,oturup derdini,sıkıntıısnı anlatmak istermi ?
    Ben istiyorum işte…
    Sende beni kardeşin ,akraban gibi gör olurmu ?

    • tanerinesi diyor ki:

      Görüyorum melihacığım:) Sen emin ol..
      Amin, keşke burada olabilsen de sana tattırabilseydim.
      Teşekkür ederim:))

  6. Hayat Cafe diyor ki:

    Ayyy unuttum Allah kabul etsin canım benim..
    En fıstıklısından,narlısından alıyorum bir tabak..

  7. nilayy diyor ki:

    neffis..Allah kabul etsin arkadaşım..yorum yapamadım uzun zmaandır..kocaman sevgilerle..

  8. Nebiye ÖZER diyor ki:

    Merhaba Muazzez hanım;

    Gönderdiğiniz bu güzel hediye için çooook teşekkür ederiz.
    Bu nasıl bir sunum, nasıl bir lezzettir.Resmen yemeğe kıyamadık..
    Umarım bu güzel lezzetleri daha çok kişiye ulaştırabilirsiniz.

    • tanerinesi diyor ki:

      Merhaba Nebiye Hanım,
      Afiyet şifa olsun, siz isteyin ben yine yine yaparım. Taner Bey bana kıyamadığı için söylemeyebilir, siz buradan yazın yeter. Teveccühünüz, güzel bakıyorsunuz hepsi bu.
      Sevgilerimler,
      Muazzez

  9. saliha diyor ki:

    Allah niyetini kabul etsin çok güzel ve şık bir sunum kardeşim pylasacak dostlarımız hep artsın inş allah herkese sizin gibi dostlar nasip etsin orduünyeden sevgiler

    • tanerinesi diyor ki:

      Teşekkür ederim, Saliha Hanım,
      Yorumlarınız beni gerçekten çok mutlu ediyor.Allah razı olsun.İnşallah sizler gibi dostlarımız hiç mi hiç eksik olmaz.
      Dua ile..

  10. Cahide diyor ki:

    Canım benim, ben sana hiç gönül koymuyorum. Hatta ben sana mahcubum. Bahane öne sürmeyeceğim bu kez. Sen az çok halimi görüyorsun değil mi?
    Aşure yapmıştım geçen gün. Yarında ikinci kez yapacağım inşaallah. Hem komşulara dağıtayım hem çocuklara bol bol kalsın istiyorum. Bizim komşular aşureyi hayatlarında ilk kez bende yediler biliyor musun?
    Ellerine sağlık canım. Afiyet şeker olsun inşallah

    • tanerinesi diyor ki:

      Görüyorum Cahide Abla, Güzel bir çok yazında senin epey vaktini aldığını fark ediyorum. İnan çok şaşırdım, o bölgede aşure tanınmıyor demekki. Dünya aşurey öğrendi de onlarmı öğrenememiş. Ne güzel vesile olmuşsun. Kimse mahrum kalmasın bu lezzetten. Seninde ellerine sağlık, ikimizede afiyetler olsun:)

  11. ARZU TOPUZ diyor ki:

    SEVGİLİ MUAZZEZ HANIIIIMMM….
    ÖNCELİKLE GECİKME İÇİN BİNLERCE ÖZÜR DİLİYORUM ÇOK GEÇ GELEN Bİ YORUM OLACAK BU AMA MALUM DÜNYA İŞLERİ :) YOĞUNLUK…
    ÖNCELİKLE ŞUNU SÖYLEMELİYİM Kİ; AŞURENİZ İLE İLGİLİ, BEN ARKADAŞLARIMIN YAZDIKLARINA VE YAZAMAYAN ARKADAŞLARIMIN GÜZEL YORUMLARINA ŞİDDETLE KATILIYORUM, ANCAK BİŞEY EKSİK: BEN AŞURENİZİN LEZZETİNDEN ÖTE (O ZATEN TARTIŞILMAZ) SUNUMUNA BİTMİŞ DURUMDAYIM. BU NEDENLE DE, DAHA İLK GÖRDÜĞÜM ANDA KENDİSİNE BİR İSİM BULDUM EFENDİM… NACİZANE, BENDENİZ BU GÜZELLİĞE -KOKOŞ AŞURE- ADINI VERDİM!YANLIŞ ANLAŞILMASINIDA ASLA İSTEMEM , ÇÜNKÜ AŞURENİN TAŞIDIĞI MANEVİYATA YÜREKTEN İNANIP, KATILIYORUM AMA, O ŞAHANE SUNUMUN HAKKI BENDE BUDUR…İNANIN KASEYİ ÇÖPE ATAMADIM :(
    RESİMLERDE GÖRÜLDÜĞÜ ÜZERE ÇEYİZ SANDIĞI, HEDİYE PAKETİ YADA BOHÇA GİBİ BİRŞEYDİ YANİ…ELLERİNİZE SAĞLIK!
    ALLAH FİKRİNİZİN VE ELLERİNİZİN DERMANINI BOL ETSİN DER, SAYGILAR SUNARIM…
    NOT: SON TAKINTIM SİZİN CHEESE CAKE’İNİZ. TÜM MALZEMEM HAZIR, YOK OLAN SADECE VAKİT!!!

    • tanerinesi diyor ki:

      Arzu Hanııım merhaba:))
      Cuma akşamı, tüm bir haftanın yorgunluğu ve yıl sonu stresi ile çalışırken bu samimi yorum beni dinlendirdi. Mesai saatini 22.00 a kadar uzatalım isterdim, tüm işleri bitirebilecek enerji topladım sayenizde. Lakin bugün evlilik yıldönümümüz, ve ofisteki arkadaşlar ne olur eve gidelim dediler:) Keyfim ve enerjim yerine gelmişken ben yarın sabah kahvaltısına ağırlayacağım misafirlerime bir dolu şey hazırlayabilirim artık. Çok naziksiniz. Nebiye Hanım’a da dediğim gibi siz güzel bakıyorsunuz ve güzel görüyorsunuz. Sizden kaynaklanan bir güzelik bu, emin olun.. Cheesecake için üzerimde müthiş bir baskı var ama bende ayak sürüyorum, keyfiniz yerinde olduğu ve mutfakla haşır neşir olmayı istediğiniz bir günü seçin:) Şimdiden kolay gelsin.
      Afiyetle kalın, sevgilerimle..
      Muazzez

  12. ezgi diyor ki:

    elınıze saglık
    bu tarz kapları nerden temın edebılırz.

    • Tanerinesi diyor ki:

      Teşekkür ederim Ezgi Hanım,
      Plastik, kağıt tabak satan bir dükkandan aldım. Bilirsiniz her mahallede bir tane olur. Ben bu veya buna benzer kaplarımın bir kısmınıd Metro Gross marketlerden de alıyorum. Aklınıza gelemeyecek kadar çok çeşit var..

  13. Aynur diyor ki:

    Sevgili Muazzez
    maşaallah aşurenin rengi ve süslemesi muhteşem olmuş ellerine ve sunum için de fikrine sağlık diyorum sunum kısmını aklıma yazdım tekrar aşure yaptığım zaman bu şeffaf kaplardan alıp böyle hediye paketi şeklinde göndericem sevdiklerime fikir için teşekkürler canım maşaallah sana
    Rabbim tekrarını sağlıkla huzurla pişirmeyi nasip etsin

Bir Cevap Yazın

