Muharrem Ayı.. Hediyelerim..

Resim 2007 yılında eski evimde yaptığım aşuredir.. Aşure tarifi için tıklayınız.

İnsanoğlunun icatlarından biri de kutlu günlerdir. Harcama düşkünlüğümüze eşlerimizi, arkadaşlarımızı ortak edebilmenin en güzel taktiklerindendir. Evlilik yıldönümleri, doğum günleri, annelerin günü, babaların günü, yılbaşı, doğdu geldi gitti günleri.

Çocukların doğum günlerini sırf onlar mutlu olsun, eğlenebilsinler adına yapılması çok hoşuma gider. Geri kalanı bana çok anlamsız gelir. Evliliğimizin ilk yıllarında eşim evlilik yıldönümüzde bana bir süpriz yapmayınca çok üzülürdüm. İsmi lazım değil sevgili bir arkadaşım bana bu günlerde hediyeleşmenin neredeyse farz olduğunu hissettirmişti:) Oysa eşimle annelerimize en son hediye aldığımızda bayramdı. Bir ay oruç tutmalarının ödülü olan güzel bir bayram. Ruhsuz bir anneler günü değil!

Ruhsuz diyorum, içinde mecburiyet taşıyan herşey benim için son derece ruhsuz ve değersizdir. Bizler eşlerimize, anne ve babalarımıza, evlatlarımıza hediye alacaksak ve aldığımız hediye sırf gösteriş olsun diye, lüzümsüz bir hediyeyse almanın israftan başka ne anlamı vardır? Kullanmayacakları hediyeler, sırf alındı densin diye alınan hediyelerin olmayanlar adına bizlerde hakkı yokmudur sizce ? Nice ihtiyaç sahiplerinin hakkları bizden sorulmaz mı sizce? İhtiyaç adına alınan hediyelerin vakti yakın olan özel günlerde verilmesinin de bir sakıncası da yoktur. Sırf ihtiyacı var diye Bursa’ya kayınvalideme anneler gününde alıp gönderdiğim hediyesi gibi veya anneme doğum gününde aldığım  hediyesi gibi.. İsraf olmadığı sürece ve sadece o günlere odaklanılmadığı sürece bir sakıncası yoktur..

Hediyeleşmeyi bilmeyince hediye almayı beceremeyiz. Birde içine sırf kibir katıp eşlerimizi alma zorunluluğuna soktuğumuz bu günlerde hediye verene döküp bakmak geldi içimden.. Hediye vermeyi, ödüllendirmeyi ne güzel biliyor yaradan..Bir yıl içinde insanoğlunun icadı dışındaki şu atladığımız mubarek günlere bir bakarsak ve o mubarek günlerin hürmetine bize verilen hediyelere bakarsak bir çok dersler çıkarabiliriz.

“Her kim Muharremin 9-10 ya da 10-11 ide oruç tutarsa 2 yıl ibadet etmiş gibi olur ve her kim ki bunu başkasına bildirirse 80 yıl ibadet etmiş gibi olur” (Hadis-i Şerif)

Bir hadisten kırkbin mana çıkarırım da bir gün bu manayı çıkaracağım hiç aklama gelmezdi. Dün gece Bursa dönüşü Nalan arkadaşımdan aldığım bu mesaj üzerine dedim ki, yaklaşan evlilik yıldönümümüz ve doğum günümde beklentilerimi minumuma indirmeden tamamen ortadan kaldıracağım ve yaradanın bana olan bu hediyelerini toplayabilmek adına ve bütün bir yıl için kendime bir takvim oluşturacağım.

Günlerce düşünüp, yorulup aldığımız hedilerin bir de beğenilmeme riski varken, onca uğraşlar sarf edip takdir görmeme riski bile varken hala hediyeler alıyorsam, bana yapacağım en leziz ibadetler sonucu bunca güzel hediyeler sunulacağı garanti iken çaba sarf etmemek fazlasıyla samimiyetsizlik olur..

Eşlerimize ve evlatlarımıza bu günler de hediyeler alalım. Onlar için bu günler de içine sevgimizi kattığımız iftar sofraları kuralım, miniklerimize aşureleri en süslü şekilde ikram edelim. Yatmadan önce masallar yerine bu Hadis-i ezberletelim..

Ve bana bu yazıyı yazmama ve en güzel hediyeyi bu günlerde Rabbimin elinden bana uzatıldığını hatırlamama vesile olduğu için canım arkadaşım Nalan’a çok dua edeceğim. 

*****

Bir gün ikramda bulun, bir sene kazan (Alıntı)

“Ramazan ayından sonra en faziletli oruç, Allah’ın ayı olan Muharrem ayında tutulan oruçtur.” hadis-i şerifi, bugünlerde tutulan orucun önemini ifade ediyor. Bu hadisin açıklamasını İmam-ı Gazali şöyle yapıyor: “Muharrem ayı hicri senenin başlangıcı. Böyle bir yılı oruç gibi hayırlı bir temele dayandırmak ne güzel olur. Bereketinin devamı daha fazla ümit edilir.” Muharrem’in dokuzuncu, onuncu ve on birinci günlerinde oruç tutulması tavsiye ediliyor.

Bugünde oruçtan başka hayır, hasenat ve sadaka gibi güzel âdetler de yaşatılmalı. Herkes, bugünlerin faziletini bildiren hadiseleri hatırlayarak ailesine, akraba ve komşularına ihsanda bulunursa şüphesiz sevabını kat kat alır. Peygamberimiz, müminin aile efradına aşure gününde her zamankinden daha çok (fazla külfete girmeden, aile bütçesini zorlamadan) ikramda bulunmasını tavsiye ediyor. Bir hadiste şöyle buyuruyor: “Her kim aşure gününde ailesine ve ev halkına ikramda bulunursa, Cenab-ı Hak da senenin tamamında onun rızkına bereket ve genişlik ihsan eder.”

Asr-ı saadet döneminde sahabeden biri Peygamberimiz’in (sas) yanına gelir ve “Ramazan’dan sonra ne zaman oruç tutmamı tavsiye edersiniz?” diye sorar. Peygamberimiz, “Muharrem ayında oruç tut. Çünkü o, Allah’ın ayıdır. Bu ayın onuncu gününde tutulan orucun Allah katında, o günden önceki bir senenin günahlarına kefaret olacağını kuvvetle ümit ediyorum.” cevabını verir.

On Peygambere On İkram

Bu güne aşure denmesinin sebebi, Arapça “aşûra” kelimesinin onuncu gün anlamına gelmesi. Allah (cc) bu günde, on peygamberine on değişik ikram ve ihsanda bulunuyor:

1. Hz. Musa’nın denizi yarması üzerine Firavun ile ordusu sulara gömüldü.

2. Cudi Dağı’nın üzerine Hz. Nuh gemisini demirledi.

3. Balığın karnından Hz. Yunus, bu günde kurtuldu.

4. Hz. Âdem’in tövbesi kabul edildi.

5. Hz. İsa, aşure günü dünyaya geldi ve o gün semaya yükseldi.

6. Kardeşlerinin attığı kuyudan Hz. Yusuf bu günde çıkarıldı.

7. Hz. Davud’un tövbesi kabul edildi.

8. Hz. İbrahim’in oğlu Hz. İsmail doğdu.

9. Hz. Yusuf’un hasretinden dolayı gözleri kapanan Hz. Yakub görmeye başladı.

10. Hz. Eyyûb, hastalığından o gün şifaya kavuştu

3 Responses to Muharrem Ayı.. Hediyelerim..

  1. kumsal540 diyor ki:

    yazına bayıldım cnm ya ne kadar da güzel yazmışsın geçen öğretmenler gününde eşim bana bir kutu içinde hadiye verdi kutu içindekine göre oldukça büyüktü açtım içini içinden küçücük bir paket çıktı ben de hemen bu aralar tek taşa taktım sanırım tek taş diye paketi bi açtım içinden 1 adet fındık çıktı hediyeyi görünce önce afalladım ama sonra hatırlanmanın önemini düşünüp ve onun bana yaptığı bu büyük süprizden dolayı ona bunun hayatımda aldığım en güzel hediye olduğunu söyledim önemli olan hediyeler değil hatırlanmak bence beni aydınlattığın için çok teşkür ediyorum cnm ne kadar güzel araştırıp bizimle paylaşıyosun

  2. Gunay diyor ki:

    Yazını okuyunca beklentisiz olmanın insana daha huzur verdigini idrak ettim.bizi hem maddi gıda hemde manevi gıda olarak bilgilendirdiğin için teşekkür ederim.sitene girince sadece yemek yapmayı değil bir hadis de öğrenmiş oluyorum. İyi ki varsın. İyi ki sitende var canım.

  3. Barış diyor ki:

    Sn. Taner Bey’in eşi

    Ellerinize sağlık 10 üzerinden 11 lik bir Aşure olmuş. Bu güzel ayda bu güzel tatlı tam isabet.

Bir Cevap Yazın

