Kıymalı Gözleme ..

Dün yazdığım yazının ardından yazacağım onca şeyi daha uzun bir yazı olmaması sebebiyle bir sonraki yazıma erteledim ve sizlere “yazının devamı bir sonraki yazıda” diye söz verdim.. Sözümde tam anlamıyla duramıyorum..

Oysa bir kaç yazı evvel verdiğim sözlere daha sadık kalma hususunda kendi kendime de bir söz vermiştim ! Şuan kuvvetli bir baş ağrısı çekiyor ve sizlerden bu yazıyı okuduktan sonra dualarınızı eksik etmemenizi rica ediyorum. Her daim dua ya muhtaç olan, dua ile beslenen bizler için duanızı esirgemeyin, esirgemeyeyim..

Sevdiğim bir okuyucumun sorusu üzerine cevap olarak yazdım Ana Hakkı yazımı.. İster kayınvalide olsun, ister üvey anne olsun, isterse yüzünü hiç görmediğim uzak illerdeki analar olsun.. Ana heryerde ana ise, bende-bizde hakkı var demektir..

Eniştemizi kaybetmek, annem ve babamın (eşimin ailesi) bizde olması sebebiyle yaptığım yemekleri ne yazıkki resmedemiyorum. Annemle yaptığımız gözleme de sırf sizler için özel uğraşlar sonucu resmedildi. Cuma gününe yoğun bir tempo ile başlayacak, ve cumarteside mesai yapacağımı göz önünde bulundurarak sizler için hafta sonuna bir tarif eklemek istedim. Gözlemelerin özensiz resmini bu şartlar altında değerlendirmenizi rica ederim:)

İç Malzemeleri:

  • 400 gr kıyma
  • 4 adet sivri biber
  • 1 büyük soğan (minik küp küp doğranmış
  • Maydonoz, tuz, karabiber ve pul biber (dilediğiniz kadar)

Hamur Malzemeleri:

  • 1 kilo un + 2 bardak un
  • 1 çay bardağı sıvı yağ
  • 1 çay bardağı ılık süt
  • 2 yemek kaşığı yoğurt
  • 50 gr eritilmiş margarin
  • yaklaşık 4 su bardağı ılık su
  • 1 yemek kaşığı tuz (silme)
  • 1 paket toz maya (instant maya-11 gramlık)

Notlar: 

  • Suyu azar azar ölçülü ilave edin. Siz ununuza göre belki 3.5 su bardağı belkide 4.5 su bardağı kullanırsınız.
  • Bu ölçülere göre yaklaşık 30-35 adet gözleme çıkıyor. Siz isterseniz fazlaca yapıp, kalanını dondurduca (pişirdikten sonra) saklayabilir çözdürüp tüketebilirsiniz.
  • Eğer dondurucuda saklamak istemiyorsanız ölçüleri yarıya indirin. İndirirken sütü veya yoğurtu çıkarın.

Yapılışı: Hamur malzemeleriyle katı bir hamur yoğurun ve mayalandırın.Hamur iki katına çıktığında mayalanmış demektir. Bu süre ortam sıcaklığına göre yarım saat ile 45 dk arasında değişir. Kışın soğuk günlerde bir saatide bulabilir. Mayalanan hamur 2 ceviz büyüklüğünde parçalara bölünür. Her parça merdane yardımıyla olabildiğince inceltilir. Servis tabağının büyüklüğüne yakın bir büyüklük elde edilir. Arasına yoğurduğunuz iç malzemeden konur. (iç malzeme hamurun yarısına konur ve diğer kısım malzemenin üzerine kapatılır) Yağsız teflon tavada arkalı önlü çok kısık ateşte pişirilir. Ateş kısık olmalı ve hamur yavaş yavaş kızarmalıki içerisine koyduğumuz çiğ kıymada pişmelidir.

5 Responses to Kıymalı Gözleme ..

  1. kumsal540 diyor ki:

    ellerine sağlık cnm ya enfes görünüyor sen fazlaca yapıp buzluğa atacağına bana gönder hazır göbüş de kocaman olmuşken

  2. mutfagabuyrun diyor ki:

    ben pek kıymalı yiyemem ama peynirlisini çok severim canım.ellerine sağlık.hayırlı cuamalr diliyorum.

  3. Geri bildirim: demo | Lesvosnews.net

  4. Başın sağolsun Muazzez,
    Allah rahmet eylesin, mekanı Cennet olsun eniştenin.
    Ayrıca çok geçmiş olsun, İnşallah geçmiştir başının ağrısı.
    Bu arada;
    Gözlemelerin nefis görünüyor, ellerine sağlık.
    Ben kıymalı gözlemeyi çok severim, annem kıymalı çiğ börek yapar bana onu hatırlattı.

  5. Hayat Cafe diyor ki:

    Başınız sağolsun canım arkadaşım.
    Allah sabır versin.
    Sanada çok geçmiş olsun..Baş ağrısı çok çekerim ve ne beter birşeydir iyi bilirim.
    Allah şifa versin.
    Bende kaç gündür çocukların hastalığıyla uğraşıp duruyorum inan bitmiş durumdayım..
    Üçüde hasta ama kızım ağır atlatıyor gribi..
    Neolur sende benim ufaklıklar için dua et olurmu ?
    İnan bunalmış durumdayım..:((
    Gözlemen nefiss görünüyor canım
    Ellerine sağlık.
    Çok öpüyorum.

Bir Cevap Yazın

