Domates Soslu Patlıcan

Başlığı okuyunca şöyle çoook zor ve afilli bir tarif beklediniz değilmi:) Hayır Günay(yemeklerden bahsedilince 5 dk da biter dediğimde, senin bu 5 dakikaların beni öldürüyor der) canım aradaşım bana ne kadar kızsada bu yemek içinde 5 dakikalık bir yemek diyeceğim:) Bazen sizi kurtaran ve masaya renk katan tarifler ararsınız değil mi? Patlıcan çok sevdiğim içinmi bilmem ama bu meze çok güzel oluyor. Hem buzdolapta kolayca bulunabilecek malzemelerle, hem pratik, hem de bana göre patlıcanın en güzel hallerinden biri.

Bu hafta sonu kayınvalidemler her zamanki gibi ansızın gelme rekoru kırdılar:) Çalışan bir bayan olarak cuma mesai saatinde cumartesi kahvaltıya misafir olduğunu öğrenirseniz ne yaparsınız? Cuma akşamı alışveriş ve temizlik yaparsınız:) Sizlere de fikir olması sebebiyle cumartesi öğlen yemeğimize apar topar hazırladığım masamın resmini yayınlıyorum. Sizde benim gibi ansızın misafir ağırlarsanız nasıl yemekler hazırlarsınız ? Ben çok fazla mutfakta kalmamak, vaktimin çoğunu annem ve babamla geçirmek istediğimden hızlıca bu sofrayı kurdum.

Menüde:

  • Pratikliği sayesinde Yayla Çorbası (fark ettim sitede tarifi yok, yarın hemen yayınlıyorum, inşallah!)
  • Domates Soslu Patlıcan
  • Makarna & Tavuk but
  • Salata
  • Kız kardeşimin verdiği Salça Soslu Lahana Sarması
  • Tatlı olarakta Tramisu

DOMATES SOSLU PATLICAN

Malzemeler:

  • 3 adet patlıcan
  • 2 büyük boy soğan
  • 4-5 adet çarliston
  • 2-3 adet sivri biber
  • 3 adet domates ( rendelenmiş) 
  • 2 adet domates (küp küp doğranmış)
  • 1 yemek kaşığı domates salçası
  • Arzuya göre 2 diş sarımsak (annem ilave ediyor ben ise etmiyorum)
  • Sıvı yağ

Yapılışı:

  • Patlıcanları pijama usulü soyun ve tuzlu suda 20 dk bekletin. Bol suda yıkayıp kurulayın.
  • 1- İster fırında üzerlerine fırça yardımıyla az yağ sürerek (yağlı kağıt üzerinde) pişirin, 2-İisterseniz de bol yağda arkalı önlü kızartın ve kağıt havlu üzerinde fazla yağını alarak pişirin. (ben fırınlamayı tercih ediyorum, hem mutfak kirlenmiyor, hem pratik)
  • Bir tencerede sıvıyağ alın ve ay dilimi şeklinde doğradığınız soğanları pembeleşene sararana kadar kavurun. Domates salçasını da ilave edip 1 dk daha kavurun.
  • Ardından küp domates ve rende domatesleride ilave edin. Domatesler kaynamaya başlayınca patlıcanlarıda ilave edin. Kısık ateşte 3-5 dakika özleşmeleri için pişirin.
  • Sıcak sıcak servis ediniz. Afiyet olsun.

Not: Fırında pişirme kısmını buradan öğrenebilirsiniz.

8 Responses to Domates Soslu Patlıcan

  1. nilayy diyor ki:

    bayılırım..
    en sevdiğim yemektir..bizde bir laf vardır “yatıya giderim..” diye.çok sevdiğimiz yemekler için, pişen yere yatıya gideceğimiz anlamında:))

    acil ve çabuk sofra tanımınız buysa,iki gün öncesinden davetli misafirlerinizi hiçç düşünemiyorum ki zaten onları da gördük:))

    tek kelimeyle çok şık, çok besleyici, çok düzgün ve öz bir sofra olmuş yine, tebrikler !!

    maşallah diyorum,nazar değmesin..

    iyi haftalar arkadaşım,muharrem ayımız da mübarek olsun..

  2. mutfagabuyrun diyor ki:

    hepsi çok güzel canım.hiçde acele gibi değil maşşallah.ellerine sağlık.afiyet şeker olsun.öpüyorum.

  3. kumsal540 diyor ki:

    muazzezcim sofrana diyeceğim yok önceki yazında da sanırım hatları karıştımışım patatesleri fırında kızartma işini çıkarmışım bi yerden ama bak bu tarifte fırın kullamışsın bu fırında kızartma işini kaç dakika v kaç derecede yapıyosun acaba ben bikaç defa denedim olmadı ya

  4. kumsal540 diyor ki:

    bu arada kayınvalidenlere de duyduğun sevgiye hayranım ya ben senin yerinde olsam vaktimin çoğunu mutfakta geçirmeyi tercih ederdim heralde onlarla oturmak yerine hem de onlara anne ve babam diye hitap ediyosun gıyabında bile ben bu hitap tarzından hiç hoşlanmıyorum zaten başka bi şey bulunmalıymış bence ne olursa olsun onlar bizim anne-babamız değil bi arkadaş dinen uygun olmadığını söylemişti bu hitap tarzının araştırmadım ama onlar bu yüzden onlara teyze fln diye hitap ediyolar senin bi bilgin var mı bu konuda

    • tanerinesi diyor ki:

      S.a Deryacığım,
      Bugün Eniştem vefat ettiği için çok istesemde senin bu soruna cevap veremiyorum. Ama yarın cevap vereceğim inşallah.
      Selamlar

  5. LAMA diyor ki:

    mevsimi degila ma benim de canim boyle patlican cekiyor bu gunlerde. Bi yaziyi da gordum, yaparim beni kimse tutamaz!
    afiyetler olsun hepimize:)

  6. Aynur diyor ki:

    Selam Muazzez kardeşim
    Öncelikle top kekler hakkındaki sorunu cevaplamaya geldim 24 adet çıkıyor canım deneyince düşüncelerini bana da yazarsan sevinirim Mine (kemalpaşatatlısı) deneyip beğenmişti
    Patlıcanı çok severim tarifin de nefis görünüyor eline sağlık pratik sofran sade ama çok şık olmuş maşaallah
    Kayınvaliden ve kayınpederin için gıyabında bile annem babam demen çok hoşuma gitti bende hiç kendi annem babamdan ayırmadan aynen hitap ederim ve böyle olması gerektiğini düşünürüm Derya hanımın sorduğu soruya vereceğin cevabı merakla bekliyorum
    Yorumunda gördüğüm doğruysa enişten vefat etmiş canım Allah rahmet eylesin Rabbim sevenlerine sabır versin Rabbim verdi Rabbim aldı söylenecek fazla birşey yok hepimizin sonu aynı yerde bitecek hayırlısını dileriz Rabbimden
    sevgiler

  7. saliha diyor ki:

    s a muazzez hanım öncelikle hakkın rahmetine kavusan enistenize Allahtan rahmet sizlerede sabır diliyorum rabbim bizlerede hayırlı ölümler nasip etsin sizin eşinizin ailesine verdiginiz deger çok güzel ailenin sadece karı kocadan olusmadıgını düsünenlerdenim aile bir bütün olmak demek bence her iki tarafın birbirine önce saygı sonra sevgi cercevesi içinde yaklasması kadar güzel birsey yok Allahım herseyle sınıyor hayatta hep empati kurabilsek inanın hersey daha güzel olurdu ben 16 yasında evlenip onlarla oturmus biri olarak inanın sabır çok önemli ben sabretmeseydim belki suan evliligim ne durumda olurdu bilmiyorum onlarla kendi ailemle geçirmedigim kadar vakit geçirdim suan onlara üzülüyorum çünkü yaşlandılar bazı işlerini bizim yapmamız gerekiyor ben eskileri düsünmeden sadece Allah rızası için onlara yardımcı oluyorum ALLAH insaalllah bizden razı olur neolur bişeyleri yasarken Allahın rızasınıda düsünelim hepiniz Allaha emanet olun

Bir Cevap Yazın

