Güveçte Kahvaltılık Yumurta

Bugün bana bir öğretmen ablası olma sıfatını veren, canananım kız kardeşim Müjdem’in kutlu günü.. “Bana bir harf öğretenin kırk yıl kölesi olurum” sözleri ile  Hz. Ali’nin eğitime ve eğiticiye verdiği önemi anlıyor ve bu kıymetli hizmeti yapan tüm öğretmenlerime sevgilerimi gönderiyorum. Kızkardeşimin yanında biricik kuzenlerim Şuheyda’nın, Rabianın ve Saadetin yanı sıra sevgili arkadaşlarım Mualla, Özlem, Emine, İrem, Dilek ve Şule’nin Öğretmenler Gününü kutluyorum.

Önemli Not: Bugün (Cuma Günü) annemi ziyaret gittim. Annem elimden tutup, minik kardeşim Melişim’nin odasına beni götürdü ve “sadece Müjden ve kuzenlerin mi öğretmen, neden Meliş’in ismini yazmadın? ” diye bir güzel fırçaladı beni. Şuan bir universitede Anaokulu Öğretmenliği üzerine staj gören evimizin en küçüğü, Melişimizin odası çiçeklerle dolmuştu. Bende dahil herkes onun öğretmenler gününü kutlamamıştı. Oysa ilk öğretmenler günüydü. Ve ilk çiçeklerini aldığında dakikalarca ağladığını annesiyle paylaşmıştı. Özür dilerim bizim canımız,  Kazan Dibimiz:)

Sevgili okuyucularımdan Derya Hanım misafir ağırlama ile ilgili Hadis-i Şerif  sormuş. Benim bu hususta yazabileceğim o güzel sözlerden bir kaçını yazıyorum. Evlerimizi ev yapan, bizim aile olduğumuzu en iyi hissettiğimiz vakitlerimizi bize yaşatan misafir ve misafirlikte ilgili bir kaç Hadis.

” Misafir ile yenen yemekten sorgu sual olmaz”

” Misafir istemeyende hayır yoktur, ancak şerli kötü kimseler misafir kabul etmez”

” Allah’a ve Ahiret gününe iman edenleriniz misafirinizede ikram etsin”

Selam ve Dua ile..

GÜVEÇTE KAHVALTILIK YUMURTA

Hafta sonuna denemenizi istediğim bir tarif. Bunun için bir kaç öneri ile sunacağım sizlere.  Tarif iş arkadaşım Canan Hanım’dan.

  1. Tarifi benim hazırladığım gibi tek kişilik güveç kalıplarında hazırlayabilir, misafirlerinize şık sunumla ikram edebilirsiniz.
  2. Aileniz ile kahvaltı yapabileceğiniz sabahlar minik bir borcamda fırına verebilir ve dilimleyerek servis yapabilirsiniz.
  3. Evde varsa kavurma ile yaparsanız lezzetini artırmış olursunuz.
  4. Ben tarifi iki kez denedim. Az pişmiş olanını daha çok sevdim.

Malzemeler:

  • Kişi saysının yarısı kadar patates ( 6 kişiye 3 patates )
  • Dilediğiniz kadar sucuk
  • Kişi sayısı kadar yumurta
  • Kaşar rendesi
  • Tuz, karabiber
  • Kızartmak için sıvı yağ

Yapılışı:

  • Patatesleri soyup küp küp doğrayınız. Bir tepsiye serip buzlukta 15 dk bekletip kızgın yağda kızartınız.*
  • Ayrı bir tavada sucukları hafifçe kızartınız. Varsa bir tatlı kaşığı tereyağ ilave ediniz.
  • Patatesleri ve sucuğu bir kapta harmanlayıp servis edeceğiniz kaplara yada bir kaba aktarınız.
  • Üzerine iyice çırpılmış (tuz ve karabiberle) yumurtaları aktarınız. Kaşar rendesi ilave ediniz.
  • Fırında dilediğiniz ayarda pişirip servis ediniz.

* Patatesleri buzlukta dilimlendikten sonra bekletirseniz daha az yağ çekeceklerdir ve daha az sıçrama olacaktır. Tabi süreniz kısıtlıysa bunu yapmaya bilirsiniz. Sadece bir püf nokta.

8 Responses to Güveçte Kahvaltılık Yumurta

  1. Hayat Cafe diyor ki:

    Canım güveçler güzel görünüyor,ellerine sağlık ama beni alttaki cheesecake bitirdi,bitirdi..
    Bu ne güzellik ama yaa..:))
    Nasıl severim anlatamam ama epeydir yapmadım çok yerim korkusundan..:)))
    Ellerine sağlık canım arkadaşım..
    Ayrıca inşallah biran önce rahatsızlığınla iligli şifa bulursun inşallah..
    Benimkininde çok hızlı çalıştığı söylenemez,çünki inanılmaz çabuk kilo alıyorum ve o şişkinlik sık sık var ama Allah beterinden korusun dimi ?
    Seni çok öpüyorum canımmmmm..:))

  2. kumsal540 diyor ki:

    muazzezcim tarifni bugün denedim ama bu fırında kızartma işlemi 1 saat fln sürdü patatesleri oldukça küçük ve ince doğramama rağmen ve fırını 240 dereceye ayarlamama rağmen acaba bi yerde yanlışlık mı yaptım ki

    • tanerinesi diyor ki:

      Deryacığım, tarifi ne yazıkki dikkatli okumamışsın. Çok üzüldüm. Patatesleri ilk önce kızgın yağda kızartın diye yazmışım. Hatta malzemeler bölümüne kızartmak için sıvı yağ bile demişim. Eğer patatesleri kızartmış ve sucukları hafif yağda çevirmiş olsaydın, ısınmış fırında 3-5 dk da pişerdi. Fırınıda 180 dereceye ayarlaan yeterli olacaktır.

      • tanerinesi diyor ki:

        İnşallah bir daha denersin. Emin ol çok lezzetli oluyor. Bugun kayınvalidemler geliyor benim mutfağa koşmam gerek:))
        Sevgilerimle,

  3. kumsal540 diyor ki:

    sana çoook kolay gelsin cnm alahtan acil sabırlar diliyorum

  4. meltem diyor ki:

    Merhaba, ellerinize sağlık, acaba mikrodalgada olur mu bu tarif?

    • tanerinesi diyor ki:

      Merhaba Meltem Hanım,
      Denemedim ama olabileceğini düşünuyorum. Daha önce mikrodalgada tek başına yumurta pişirdim. Bu tariftede sucuk, patateste ayrı ayrı kızardıklarına göre geriye bir tek çiğ yumurta kalıyor. Oda çabucak pişer gibi geliyor.
      Şimdiden afiye olsun:)

  5. Geri bildirim: En güzel öğün.. Kahvaltı «

Bir Cevap Yazın

