Çikolatalı Soslu Cheescake

Söz verdiğim üzere çarşamba günü cheesecake’in tarifini yayınlıyorum. Bu aralar verdiğim sözleri tutma konusunda kendi kendimle çok savaştığımında farkındayım. Şeytan hep bozmak yolunda ilerlesede Elhamdülillah ben kazanıyorum.

Normalde misafirler için yaptığım hiç bir şeyin tadına bakma gibi bir huyum yoktur. Hele hele bu bir pasta ise hiç bakmam ve görüntüsünü bozmam. Hatta taneli tatlı ve tuzluları bile yemem. Sanki sayısını biliyorlar:)

Lakin cheescake’e dayanamadım. Son bir haftadır çok fazla tatlı yapıp bir de hiç tadlarına bakmadan sahiplerine ulaştırınca resmen tatlıya aşerir pozisyonundaydım. Hemencecik bir dillim kestim ve eşiminde tadına bakmasını sağladım. O bir çatal alıp tadına baktı.. Gerisi malum :))

Malzemeler:

  • 2 paket yulaflı bisküvi
  • 150 gr tereyağı
  • 1 pkt labne peyniri (500 gr)
  • 3 yemek kaşığı yoğurt
  • 4 yemek kaşığı un
  • 1 su bardağı toz şeker
  • 2 yumurta
  • 200 gr bitter çikolata
  • 1 pkt krema

Yapılışı:

  • İki pkt yulaflı bisküviyi rondadan geçirip un haline getirin.
  • Biskivi unu ile eritilmiş tereyağını karıştırın ve kelepçeli kalıbın tabanına sıkıca basın. İyice basabilmek için bir su barağının altını kullanın.
  • Ayrı bir kapta diğer tüm malzemeleri karıştırın. Çırpma teli veya çatalla karıştırın. Labne olduğu için mikser kullanmayın. Sulanacaktır.
  • Bu karışımı bisküvi tabanının üzerine dökün ve 150 derecede ısınmış fırında 50 dk pişirin.
  • Cheesecake’i asla kelepçeli kalıptan çıkarmayın, çıkarmayada çalışmayın! Kelepçeli kalıpta soğumaya bırakın.
  • Bir cezvede kremayı ve bitter çikolatayı kısık ateşte sürekli karıştırarak eritin. Karışımı ocaktan soğuk su dolu bir kaba alın ve soğumaya bırakın. Arada karıştırınki üzeri kabuk bağlamasın.
  • Tamamen soğuyan cheesecake in üzerine yine soğumuş bu sosu dökün ve bir gece buzdolabının alt kısmında bekletin. Bir gece dayanamıyorsanız en az 4 saat bekletin.
  • Kalıbınızın yanlarından hafifçe bıçakla geçin, yapışan kısımlar var ise kolayca ayrılacaktır.

Önemli Not: Ben kalıbın altına yağlı kağıt serdim ki kolayca kalıbtan çıksın istedim. Sizde bu yöntemi uygularsanız çok fardasını göreceksinizdir.

5 Responses to Çikolatalı Soslu Cheescake

  1. kumsal540 diyor ki:

    muazzezcim harika görünüyor derya ablanın tarifine çok benziyor ben de yakşalık olarak aynı tarifi kullanıyorum çok da güzel oluyor ama çikolatalı hiç denemedim limonlu yapıyorum genelde hafif ekşimsi ve kek kısmına da limon kabuğu rendel,iyorum çok hoş oluyor budan derya ablaya teşekkürler ordan öğrendim daha önce de denedim ama bi türlü istediğim tadı elde edememiştim ben bu en üst kattaki sosu soğuyunca dökme olayını anlamıyorum sıcakken dökünce daha eşit dağılıyo aslında ben sıcak döküyorum daha kolay oluyo neden acaba soğuk dökülüyor
    ellerine sağlık canım
    bu arada bi arkadaşım olarak paylaşmak istiyorum benim kzıım olacakmış:))

    • tanerinesi diyor ki:

      Ay çook sevindim:) Maşallah, Rabbim sağlıkla doğmasını nasip eylesin. Hayırlı bir evlat olsun inşallah. Ne güzel eminim çok mutlusundur:) Benimde kız kardeşimin inşAllah kızı olucak.

      Bu arada sosu soğutmaktan kastım oda ısısına gelmesidir. Çok sıcakken cheesecake’in kıvamını bozduğu düşünülür. Tavsiyem oda ısısına getirmen.
      Seninde ellerine sağlık, Afiyet şifa olsun:)

  2. kumsal540 diyor ki:

    bu arada muazzezcim bir blogta görmüştüm ama nerde olduğunu bi türlü hatılayamadım belki sen biliyosundur peygamber efendimizin ahiret günü misafir ağırlamayla ilgili bir hadisi vardı neydi o biliyomusun

  3. Geri bildirim: En güzel öğün.. Kahvaltı «

  4. Offf, bu ne güzel bir lezzettir böyle, ellerine sağlık.

Bir Cevap Yazın

