En güzel öğün.. Kahvaltı

Çocukluk yıllarımda en sevdiğim öğün sahurdu. Yılda sadece 30 gece. En değerlisi, en kıymetlisi. Nadide bulunan bir öğün..  Gece bizi uyandıracak ince naif bir ses “hadi kızım Tahire Teyzen aradı” derdi. Annem bizi uyandırırken o kadar itina gösterirdi ki sahurun o sıcak esen edasını bozmazdı. Sahurlarda komşularla birlikte gözlerimizi oğuştura oğuştura aynı sofraya oturur, sahurun bereketini hep birlikte yaşardık. Bir davulcu uyumazdı o gece, bir de ev sahibi.. Bizim için en güzel öğündü sahur..

Büyük şehirlerde ne yazık ki komşuluk çok fazla kalmadı. Ama ben hep o yıllardaki buluşmaları özledim. Beş yıllık evliliğimiz boyunca bir gece sahurda misafir ağırlayabilsekte, şükür ki kahvaltıda dostlarımızla birlikte olabiliyoruz. Şimdi bizim en sevdiğimiz öğün kahvaltı. Her zaman bekleriz efendim..

Bu pazar da çok şükür dostlarımızla kahvaltı yaptık. Daha evvel İlk Tanışma adlı yazımda bahsettiğim Kerem bizdeydi. 3.5 yaşında dünya tatlısı minik bir beyefendi. Benim arabamı kendi kendisine hediye edebilecek kadar da cömert:) Ayrıca yeni evli İrem & Tahir çifti de bizleydi . İrem, ismi gibi öyle naif ve şeker bir hanım ki, öğretmenliğin o ağır yüklerinin üstesinden gelemeyecek kadar naif. Başta öğretmenlik çok kolay, yarım gün yapıyorsunuz diye sitem etsekte yeni nesil öğrencilerinden bahsedince hiçte kolay olmadığını anladım. Yanlış anlaşılmasın kardeşimde öğretmen, bence en asil ve sorumluluk isteyen meslek. Sadece yarım gün:)

Tahir Bey, annesinin beni günlük olarak takip ettiğini söylediğinden beri, her aklıma geldiğinde mutluluktan yüzümde tebessüm oluşuyor. Kendisinin buradan ellerini öpüyorum. Eminim yıllarında verdiği tecrübe ile yemek yapmakta  ellerine su bile dökemem ama, bir gün misafir etmeyi çok isterim. Hem tanışmak, hem hayır dualarını almak bana çok iyi gelecektir..

Bu arada ben çarşamba gününe kadar ne yazık ki yokum. Bir iki gün doktor ziyaretlerim olacak. Sizden çok dua isteyeceğim? Yorumlara fırsat bulduğumca cevap vermeye de çalışacağım. Aklınıza takılanlar, kahvaltı ile ilgili püf noktalar bilmek isterseniz ben burdayım efendim:) Önemli olan eldekileri en güzel sunabilmektir. Bana bunları yazıp neler yapabileceğinizi bile sorabilirsiniz. Seve seve yardımcı olabilirim.

Şuan sayfayı boş bırakmamak ve menünün sizlere fikir olması adına yayınlıyorum. Bir kaç pratik bilgide vereceğim. Tariflere kısmetse çarşamba günü başlayacağım.

İlk tarifim Çikolatalı Cheesecake olacak

İkinci tarif ise Güveçte Yumurta (Patates&sucuk&yumurta)

Üçüncü tarif  Domates Soslu Patlıcan &

daha evvel tarifini verdiğim resmini çekmediğim Kahvaltılık Sosis

Dördüncü tarif ise Kıymalı Pide (Aceleden yapılışının resmini çekemediğim içi tarif vermek konusunda kararsızım)

Tarifini Yalancı Çemen başlığıyla verdiğim yalancı ezme. Diğerinden farklı olarak içerisine domates salçası oranını azaltıp, biber salçası oranını artırdım. Birazda acı sos ilave ettim.

  

Salamları dörde katlayıp kürdanla servis ederek servis yapabilirsiniz. Füme ya da jambon servis etmek istiyorsanız rulo şeklinde sarıp maydonoz saplarını ile düğüm atabilirsiniz. Maydanoz saplarınız kalınsa bir kaç dakika kaynar suda beklerseler yumuşayacaklardır. Yine lor peyniri biber kayıklarında servis edebilir, minik domateslere küp küp peynirler koyabilirsiniz. Domateslerin üzerinde minik bir kapak çıkarıp içlerini çay kaşığı ile çıkarmanız yeterli olacaktır.

  

Bol neşeli kahvaltılar geçirirsiniz inşallah. Misafirlerimiz sayesinde bizim evimiz neşelendi, bereketlendi.. Dilerim Rabbim misliyle mukabelede bulunur..

14 Responses to En güzel öğün.. Kahvaltı

  1. Hayat Cafe says:

    Canım inşallah önemli bir rahatsızlığın yoktur…Meraklandım inan,burdan yazmak istemezsen mail at olurmu ?
    Ben sana atmıştım ama bir sorun oldu ulaşmadı demek kii..
    Dualarım seninle gülüm..:)))
    Masan her zaman ki gibi çok güzel..
    Ellerine sağlık canım..
    Allah bereketini eksik etmesin..
    Öpüyorum.

  2. Çiğdem DUYAR says:

    Sevgili Muazzez,
    Öncelikle Allah acil şifalar versin canım..Böyle senli benli konuşuyorum (yazıyorum)ama bende Tahir beyin annesi gibi iş yerinde mutlaka bakarım bakalım bugün ne yapmış tanerin eşi diye :)Yani sen beni bilmiyorsun belki ama ben seni sanal alemde tanıyorum, çokta sevdim..Bende senin gibi kahvaltı masalarını ve kahvalıtıya misafir almayı çok severim.Emin ol canım sunumların harika kopya çekip senden esinlenerek bişeyler yaptığım olmuyor desem yalan olur..Heşey gönlüne göre olsun sevgiler…

    • tanerinesi says:

      Sevgili Çiğdem Hanım,
      Siz nasıl rahat ediyorsanız öyle hitap edebilirsiniz. Şahsen benden yana bir sıkıntı yok. Mutfağı seven her hanımı ben çok ama çok severim. Sizinde samimi yorumlarınız beni çok mutlu ediyor. İnanın bir kaç cümle ile bile arada sıcak bir etkileşim oluşuyor. Yazmak daha çok yazmak istiyorum. Bunun için iyi ki varsınız.
      Bu arada kopya vermekte sınırsızım:))
      En derin sevgilerimle..

  3. şu masada akşama kadar oturabilirim canım.harika bir menü.ellerine sağlık.sevgiler.

  4. nilay says:

    sevgili arkadaşım..
    bloguma yaptığın yoruma ben de cevap yazamadım,teknik bir sorun var sanıyorum,evet,yorum gönderilemiyor şuan ne hikmetse..

    beni dolaştığın için ,güzel selamın için Allah razı olsun arkadaşım..rabbimin selamı da sizlerin üstüne olsun inşaallah..

    bundan 3 gün evvel oyle uzun bir yorum yazmıştım ki sana, akıllara ziyan :) ama o da yayınlanmamış, balparmak tatlısına ve ondan oncekı, beni çok duygulandıran yazına bırakmıştım yorumu..çok uzun oldugundan mı dıye dusudnum, teknik olarak yayına alınmadı..

    bu sofrada sizinle oturup doyasıya dertleşmek ve akşama kadar kalmak ısterdım o masada, çay eşliğinde..bereketli olsun,

    ” ne çok bereketi olduğunu bilseydınız, ahir zamanda evlerinizde misafir ağırlamanın ; sokaklara çıkıp,evinize insan toplardınız,sofra kurardınız” der bir ayet-i kerime..

    ne mutlu size..

    doktorluk bir durum oldugunu okuyunca hemen yorum yazmaya başladım, bundan başka bırsey yazmayacaktım lakin tatsız bir yorum olsun da istemedim..

    hayrolsun sevgili arkadaşım? umarım mühim değildir..inanın çok üzüldüm,kardeşim gibi, ablam gibi, biri hastalandı hissettim..

    Rabbim acil şifanızı versin..geçici hastalıklar versin ve her hastalığımızla birlikte bizim göremediğimz ama varolan hayırları görmemize sebep olsun inşallah..umarım ciddi birşey değildir..

    size dua ediyorum,edeceğim de..iyi haberini bekliyorum arkadaşım..

    • tanerinesi says:

      Sevgili Nilaycığım,
      Sen yorum yazarsında ben uzun diye yayınlamazmıyım hiç! Bu aralar bir kaç dostumda aynı şeyi söyledi inan. Sanırım bir arıza var..
      Bu güzel yorumun için de ayrıca teşekkür ederim. Öyle yorucu bir gün yaşadım ki bir kaç iş yapıp erkenden eve gitme hayali kuruyorum! Mühim bir şey değil elhamdülillah. Sindirim sistemim biraz arızalı, o tembel ben ondan tembelim:) Sonuçlarını söz sana yazarım.
      Akıllara ziyan yorumunu çok merak ettim, okumayı isterdim.
      Sevgilerimi gönderiyorum..

  5. kumsal540 says:

    döktürmüşsün yine muazzezcim ya bu ne kadar çok çeşit kötü örnek oluyosun ama senin kadar marifetli olmayan kişiler var

  6. GÜLO says:

    muazzez hanımcım masanız çok güzel görünüyor her zamanki gibi özellikle simitleri sunmak için kullandığınız objeye bayıldım nerden buluyorsunuz böyle güzel şeyleri.bu arada rahatsızlığınız için acil şifalar diliyorum RABBİM yardımcınız olsun.ALLAH’a emanet olunuz.

    • tanerinesi says:

      Teşekkür ederim Gülay Hanım, Pembe sepet Esse’den. Asıl görevi çiçek saksısı. Ben görür görmez ekmek sepeti yaparım dedim:)

  7. tanerinesi says:

    Deryacığım;
    Estağfirullah, sizlerin ellerinede ben su dökemem..

    Fatma Hanım,
    Sizede estağfirullah:) Anneniz sizin içinizdeki cevheri görememiştir. Bir çıksa pir çıkar. Yapmayı istemek önemli.

  8. aycan says:

    ne kadar güzel bir masa olmuş öyle.Ellerinize sağlık.

  9. sehrinaz says:

    Çok şık bir sofra kurmuşsunuz.Sunumlar harika, yapılanların lezzetleri de eminim çok güzeldir ellerinize sağlık…

  10. sahara says:

    çok beğendim..içime neşe verdi bu sofralar..harikasının..

Bir Cevap Yazın

