Yalancı Sarma

Resimleri yüklerken fark ettim de tatlının resminden daha çok objeleri çekmişim. Zaten makineyi elime aldığımda tonlarca resim çekiyorum. Sonra içlerinden hangisini yayınlamam gerektiğine karar veremiyorum. Çekmek bır sıkıntı oluyor, karar vermekte ayrı bir sıkıntı..

Bu tatlımın tadına hiç bakamadım. O yüzden harika bir tatlı oldu demem düpe düz yalan olur:) Bayram arefesinde ve bayramda fazlaca nefsimi dinlediğim için kölesi olduğuma kanaat getirdim. Artık dur deme vakti geldi. Kendime lahana çorbası yaptım ve bir hafta boyunca çorbadan başka birşey yemek istemiyorum. İnanın tecrübelerimle söylüyorum bu tatlı hem çok hafif hem çok lezzetli oluyor. Annem çok yapardı. Kesinlikle deneyiniz.

YALANCI SARMA

Muhallebi Malzemeleri:

  • 1 litre süt
  • 1 su bardağı un
  • 2.5 yemek kaşığı pirinç unu
  • 100gr margarin (yaklaşık 1 paketin 1/3 ü)
  • 1 su bardağı toz şeker
  • 1 pkt vanilin

Diğer Malzemeler:

  • 2 paket krem şanti
  • 2 su bardağı süt
  • 1 su bardağı hindista cevizi

Yapılışı:

  • Sütü, unu, şekeri kısaca tüm muhallebi malzemlerini (yağ hariç) yayvan bir tenredere sürekli karıştırarak pişirin. Muhallebi göz göz olunca ocaktan alın. Yağını ilave edip mikserin orta hızında 2 dk çırpın.
  • Ayrı bir kapta krem şanti ve 2 su bardağı sütü çırpın ve buzdolabında dinlendirin.
  • Dikdörtgen bir tepsiye (fırın tepsisi) bolca hindistan cevisi serpin. Tepsinin zemini hindistan cevizi ile tamamen kaplanmalıdır.
  • Sıcak muhallebinizi (muhallebi soğursa tepsiye dökmeniz çok zorlaşır sıcak olmasına dikkat edin) hindistan cevizinin üzerine dikkatlice yayın. Hindistan cevizlerinin bozulmaması için bu işlemi yavaş yavaş yapmalısınız.
  • Muhallebinizin tamamen soğuduğuna emin olduktan sonra krem şantiyi muhallebinin üzerine yayın.
  • Tepsinini uzunlamasına ikiye kesin ve dörder parmak genişliğinde şeritlere dilimleyin. Burada kesim işlemini anlamamış olabilirsiniz. Hayal edin ve uzun şeritler elde edebileceğiniz şekilde kesin.
  • En son olarak şeritlerimizi rulo şeklinde sarın.

6 Responses to Yalancı Sarma

  1. saliha diyor ki:

    s a muazzez hanım tatlınızın çok hafif olduguna eminim yapmayıda çok isterim ama bende bayramda nefsime hakim olamadım onun için ne yapsam diye düşünüyorum lahana çorbasını bir kere denemek istedim ama devam ettiremedim.sizin daha önce denedinizmi faydası oldumu.benimle paylasırsanız sevinirim.Allaha emanet olun

  2. kumsal540 diyor ki:

    lahan çorbası ha bu kadar leziz tariflerin arasında olmaz ki ama ne kadar kilo verdin peki muazzezcim

  3. tanerinesi diyor ki:

    Merhaba,
    Lahana çorbasının tarifini en kısa zamada vereceğim inşallah. Dyet çorbası değil benim yaptığım, içinde bulgur ve zeytinyağı var. Hatta havuç ve patates ilavesi de oluyor. Ben tamamen nefis terbiyesi adına yaptım:) En büyük artısı ödem söktürüyor ve bir nebze sizi duraklatıyor. Ama daha eskilerde denediğim diyet çorbasının tarifini de veririm inşallah. Unutmamak lazım ki herşeyden az az yemek ve diyet için bir uzmana görünek en doğrusu.
    Sevgilerimle..
    Muazzez

  4. Aylin diyor ki:

    Bende diyetteyim vermem gereken 7 kilo var:((( Ama meyve ve sebze ağırlıklı beslenerek bakalım umarım güzel sonuçlar alacağım..

    Tatlı çok hafif görünüyor ellerine ellerine sağlık

    Sevgiler…

    • tanerinesi diyor ki:

      Diyet dünyanın en zor mutfakla olan bir bağdır. Şimdiden geçmiş olsun diyorum:) Darısı başıma, diyet kapımı çoktan çaldı da ben iyi bir ev sahibi değilim.
      Teşekkür ederim Aylin Hanım,
      Sevgiler

  5. Sevgili Muazzez,
    Hatırlarmısın yıllar önce Asya adında bir şarkıcı vardı,
    bir klibinde büyük bir kuş kafesine girmiş (beni aldattın) şarkısına klip çekmişti.
    Resimde ki kafesi görünce aklıma o klip geldi.
    Bende resim çekmeye başlayınca kendimi alamıyorum, bir yemeğin onlarca resmini çekiyorum, sonrada hangisini kullansam diye kafa patlatıyorum.
    Bu arada;
    Tatlı nefis görünüyor, ellerine sağlık.

Bir Cevap Yazın

