Elmalı Kurabiye

Elmalı kurabiyeyi ilk yediğim ve daima hafızamda en lezzetli kurabiye olarak kaldığı günden bir anı:

Tahminen 8-9 yaşlarındayım. Yirmi Üç  Aralık.. Doğum günümü kutlamak için Gülcan ablam, Gülsüm ablam, Dilek ablam ve bir çok misafir bizde. Büyük bir kutlama var. Ben ablamların dışında hiç kimseyi önemsemiyorum. Diğerleri benden yaşça büyükler. Gülcan ablam bana gül getirmiş. Kendimi prenses gibi hissetmemi sağladı.. Babam iki katlı pasta yaptırmış. Uçar pastanesinden. Meşhur Uçar pastanemiz vardı. Üzerinde “İyi ki Doğdun Muazzez” yazan bir şeker parçası vardı. Her zamanki gibi muazzez’in bir z si eksikti.

Benim kendimi en çok çocuk gibi hissettiğim bir gün olmuştu. Hayal meyal hatırladığım bir kaç kare var hayalimde. O zamanlar fotoğraf çekebilmemiz zar zor mümkün olmuştu lakin fotoğrafları yıkattırmamız (bu kelime çok hoşuma gitti, yıkattırırdık:) pek mümkün olmamıştı. Hayalimdeki resim kareleri ile yetiniyorum şimdi..

Her şey hazır tek bir eksik abim. Yine ortalıklarda yok. Evin girişinde kocaman bir sofamız vardı. Annem büyükçe bir masayı bu sofaya açmıştı. Misafirler ve ev ahalisi masanın başında toplanmış pastanın üflenmesini bekliyor. İsmimin yarısına sahip abim “Muaz” yok..

Ben onsuz üflemem. Üflesemde içimdeki ateş sönmez. Çünkü o benim abim. İsmimin yarısı. Hala bir yanım ona karşı eksik. Hala bir parçam onda. Deselerki ömründen ömür ver, veririm. Deselerki o iyi olacak yoluna herşeyi sererim…

Cama çıkıp abiiii diye soluğum kesilene kadar bağırdım. Abiiii, abiiiiii.. Gelmedi. Pastanın mumları eriyordu. Üfledim. Ama nefesim kalmamıştı. Kız kardeşim yardım etti. İki kız kardeş abisiz pastayı üfledik. Ne pasta isterim ne sensiz bir doğum günü. Bana seni gerek seni..

ELMALI KURABİYE

İç Malzemeleri:

  • 4 adet elma
  • tarçın (damak zevkinize göre, ben 2 tatlı kaşığı kadar kullanıyorum)
  • 2 yemek kaşığı toz şeker

Kurabiye Malzemeleri:

  • 1 paket margarin (ne yazıkki tereyağ ile olmuyor)
  • 1su bardağı toz şeker
  • 1 su bardağı yoğurt
  • Yarım paket kabartma tozu
  • 1 yumurta
  • un

Yapılışı:

  • Elmaları rendeleyin, şeker ile birlikte bir tavada 10 dk pişirin. Soğuması için serin bir yere alın.
  • Margarini oda ısısında yumuşatın. Eğer mikrodalganız varsa 2 dk yumuşamasını sağlayabilirsiniz.
  • Margarinin üzerine tüm malzemeleri alın. Ve unu yavaş yavaş ilave ederek kulak memesi kıvamında hamur yoğurun. Hamurunuz merdane ile açmaya kıvamlı derecede sert olmalı.
  • Hamurunuzu 4 eşit parçaya bölün ve 10 dk dinlendirin.
  • Her parçayı servis tabağı büyüklüğünde açın. Açtığınız hamuru 8 eşit parçaya kesin.
  • Her üçgenin geniş kısmına soğumuş elmalı harçtan koyun ve sarın.
  • Üzerlerini hiç bir şey sürmeden 150 derecelik ısınmış fırında hafif saranana kadar pişirin.

Ben akşam sinemeya yetişebilmek uğruna kurabiyelerimi büyük büyük hazırladım. Hamurumu 3’e bölüp yaptım.Normalde 4 e bölerdim. Ve hemen pişsinler diye bir tepsiye tıkış tıkış dizdim:) Bu yüzden hafif kabaran kurabiyelerim birbirlerine yapıştılar. Allah’tan misafire yapmadım diye kendi kendime sevindim. Siz siz olun iki tepside pişirin ve muhakkak hamurunuzu 4 eşit parçaya bölün. Daha kibar minik kurabiyeler elde edin.

Resimde gördüğünüz turuncu ürün daha evvel bahsettiğim Soft Bowl Silikomat . Beni yağlı kağıttan kurtaran, en önemliside israftan kurtaran muazzam bir ürün. Belki iki tane olsaydı iki tepside pişirebilirdim:) Hemen bir tane almalıyım!

9 Responses to Elmalı Kurabiye

  1. derya diyor ki:

    Elmaya bayılırım canım kurabiyeyi çok severim ellerine sağlık sevgiler.

  2. Aynur diyor ki:

    Selam Muazzez kardeşim :)
    elmalı kurabiyeler harika olmuş eline sağlık resimlere bayıldım canlı gibi elimi uzatsam alıvericem sanki:) Doğum günü anını zevkle okudum bende abilerimi çok seven bir kız kardeştim?………
    çaya sana gelsem elmalıdan kaldımı?
    :)))

  3. mutfagabuyrun diyor ki:

    offf.nasılda canım çekti .süper bir görüntü canım.çok severim.ellerine sağlık.sevgiler.

  4. kumsal540 diyor ki:

    ellerine sağlık muazzezcim çok hoş gerçekten bu tarif de çok lezzetli oluyor ama eğer ki ağızda dağılan bir elmalı turta istiyorsanız işte tarif
    Elmalı pasta

    1 paket margarin

    1 çay bardağı sıvı yağ

    2 yumurta

    4.5 kaşık şeker

    1 paket k tozu

    3 elma

    3 kaşık şeker

    1 çay kaş. Tarçın
    deneyin çok memnun kalacaksınız

  5. Reyyan diyor ki:

    en sevdiğim kurabiyelerden

    eline sağlık olsun

  6. Hayat Cafe diyor ki:

    Canım yaa yazını okudukça içim sızladı inan..
    Allah uzun sağlıklı bir ömür nasip etisin abiciğine acısını ve yokluğunu hiç göstermesin inşallah..
    Misss gibi elmalı kurabiyenin yerini hiçbir kurabiye tutmaz bende..
    Nasıl severim bir bilsen..
    Ellerine sağlık arkadaşım..
    Çok öpüyorum.

  7. Çiğdem DUYAR diyor ki:

    Sevgili Muazzez,
    Ellerine sağlık elmalı kurabiyeler harika görünüyor..Doğum günü anıların beni hüzünlendirdi,gözlerim doldu..Allah tüm sevdiklerine,tüm sevdiklerimize sağlıklı uzun ömürler versin,Rabbim acılarını göstermesin…Sevgiler

    • tanerinesi diyor ki:

      Merhaba Çiğdem Hanım,
      Çok teşekkür ederim. Ben fazla 2 tanecik yiyebildim ama güzellerdi:) Dualarınız kocaman amin diyorum, imtihan dünyasında olduğumuz inancı sayesinde sabredebiliyoruz. Herşeye şükürler olsun.
      Sevgilerimle
      Muazzez

  8. Geri bildirim: Konken Böreği «

Bir Cevap Yazın

