Merhaba..

İçimde dalga dalga esen rüzgarın yönü şaşınca ben yolumu kaybettim. Bu kederli günlerde birşeyler yapmak-yazmak-yayınlamak gelmedi. Allah’tan deprem ve terör yüzünden ebedi hayatlarına yolcu ettiğimiz şehitlerimize rahmet diliyorum. Sevdiklerine de sabırlar.. Onlarla gözyaşı döküp, onlarla kederlendik. Van için tek yürek olduk. Kurban bayramına yüzlerce aile gözyaşı içerisinde gireceğini düşünmek beni kahrediyor. İmtihan sebebi deyip sabrediyoruz. Bu bayram ihtişamlı sofralar ve çeşit çeşit tatlıların yerini bol dua & şükürlerin almasını istiyorum. Bu sebeptendir ki bir müddet sayfamı yenileyemedim. Lakin hayat devam ediyor..

Bizleri üzen bu olayların yanında mutluluklarını paylaşabildiğimiz olayların olması hayata tutunabilecek bir bahanemizin olduğunu hatırlatıyor bana.. Resimde gördüğünüz kurabiyeleri Işıl ve Ahmet cifti için hazırladım. Işıl Hanım çok sade kurabiyeler isteyince işimde kolaylaştı:) Eğer sizde nişan, bebek, düğün veya herhangi bir kutlamanızı tatlandırmak istiyorsanız bana tanerinesi@hotmail.com adresinden ulaşabilirsiniz. Bu bir ilandır :)

Neden yeni şeyler eklemediğimi soran hatta telefonla arayan tüm arkadaşlarım için;

Bu aralar ben..

Tariflerini eklemediğim güzel tatlar yaptım ama resmedemedim.. Lakin afiyetle yemeyi hiç ihmal etmedim. Cumartesi için yapmaya söz verdiğim kurabiyelerin yanında sizler için resmedeceğim bir iki lezzeti yapmayı planlıyordum. Süpriz bir şekilde evimizi eşimin babası şenlendirince, alel acele kurabiyeleri yetiştirip kalan vaktimi babamla geçirmeyi tercih ettim. Bu yüzden anlayışınıza sığınıyorum.

O kadar şanslıyım ki bir çok kişinin isteyipte elde edemeyeceği bir babaya sahibim. Anlayacağınız babalardan yana çok şanslıyım. Annelere soracak olursak ne derler bilmiyorum ama babalıkları süper:) Pazar kahvaltısını toplamamda bana yardım eden babam, genel temizlik için hazırladığım suyu görünce ben yerleri silerim dediğini söylersem beni kıskanmazsınız umarım! Cumartesi binbir telaşla hazırladığım kurabiyelerimi vaktinde teslim etmenin mutluluğunu yaşadıktan sonra Tencerede Tavuk Baget & Makarna yaparak (bunu merak edeceğinizi düşündüm:) akşam yemeği için mutfakta fazla kalmamaya çalıştım. Babamla geçireceğimiz uzun bir akşam olsun istemiştim.

Aynende öyle oldu. Beş yıllık evliliğimiz boyunca babamla bu denli uzun, soluksuz bir sohbet edememiştim. 16 yaşında yaşadığı gurbet hikayelerini bir solukta anlattı bende pür dikkat onu dinledim. Hatta babam için bir hayat hikayesi başlıklı bir yazı bile yazabilirim! Benim gözümde yaşlılığın verdiği bir baba, bir akşamda gözümde bir dağ gibi görünüverdi. İhtiyarlığın verdiği minik bir bedenin altında güçlü, hırslı ve duygusal biri gizlemişti.. Maden ocaklarında çalıştığı yılların anıları bana orda halen çalışan işçiler için dua etmem veya etmemiz için bir ışık yaktı.

Bu arada evime taşınalı bir yılı geçti ve ben her iş odasına girdiğimde kurutma makinesinin boş duran yerine bakıp bakıp duruyordum. Şimdi onun yerinde mini bir derin dondurucu duruyor. Rabbim bizi ısıtan güneşi vermiş, bir de minikte olsa bir balkon nasip etmiş neden kurutma makinesine para verip birde elektrik faturası ödemeliyim ki diye düşündüm. Oysa çeşit çeşit kampanyalar beni ve nefsimi bu kadar çok zorlamışken:) Bu yüzden hiç sevmesemde balkonumuzu da cam ile kapattırmak zorunda kaldık. Şimdi bundan bize ne diyebilirsiniz:) Çok yakında çamaşır kurutmanın dışında orada minik bir yaşam alanı yapmayı düşlüyorum. Düşlerim gerçek olduğunda resimlerini yayınlayacağım. İnşallah!

Düşlerim bunlarla sınırlı değil, soyunma odasında da minik bir çalışma alanı oluşturmayı hayal ediyorum. Ocak sonunda dünyaya gelecek minik yeğenim için ufak bir davet vermeyi de hayal ediyorum. Bunun için çok fazla kes-yapıştır ve boyama işlerim olacak. Hatta evde rengini değiştirmeyi hayal ettiğim şeylerin boyamasını da bu alanda yapmayı hayal ediyorum. Çok şey hayal ediyorum! :)

Bu kurabiyelere bakınca pembe rengin hayatımda neden bu kadar çok olduğunu sordum kendime. Cevap bulamadım ama:) Eşim ilk kez gördüğü bir şey için bu da mı pembe tepkisinde haksız olamaz ! Yıllar önce (4 yıl) kız kardeşimin doğum günü için yaptığım aşağıdaki iki katlı pasta bile bunun bir kanıtıdır..

Şeker Hamurlu tarifler avşivime baktığımda hep pembeler çıkıyor karşıma. Şampuan alırken sırf banyo seramiklerinin rengine uyan ürünü aldığımı eşimin “o ürün sana uygun değil, neden alıyorsun?” sorusuyla alakasız bir ürün aldığımı fark ediyorsam ne derece renk uyumu takıntılısı da olduğumu anlatmış olurum sanırım:)

Şeker hamuru ile oynarken (ben adeta oynuyorum) çıkan görüntüler öyle çok hoşuma gidiyor ki..

Her ayrıntıyı resmedesim geliyor. Bilmeyenler için hemen söylemeliyim. Sakın beni çok iştahlı sanmayın. Kurabiyeleri hazırlarken birde bal sürüp yediğimi düşünmenizi asla istemem:) Şeker hamuru kurabiyeye yanlızca bal ile yapışıyor. Lezzetli kurabiyelerim bir kat daha ballanıp tadına doyulmaz bir hal alıyor..

Kurabiyelerim bittiklerinde onları itina ile tek tek paketledim. Her kurabiye yapışımda kimseciklere vermeye kıyamıyorum. Hepsi benim olsun istiyorum:)

Gelelim sizler için nacizane bir tavsiyeye. Yağlı kağıdı kağıt kebabı dışında kullanmamaya:) Evet evet aynen öyle. Her pasta çörek yapımında sık kullandığımız yağlı kağıt çok rağbet görünce fiyatı tavan yaptı. Kullan-at ürün olunca da ziyan ve israf gibi görüyordum. Üstelik sağlıklı olup olmadığıda sürekli tartışılırken. İnanın Soft Bowl ürünü olan silikomatla tanışınca çok ama çok mutlu oldum. Bana bir çok ürününü hediye olarak gönderen Fidan Hanım’a çok teşekkür ederim. Şuna emin olabilirsiniz ki sırf hediye geldiği için bir ürünü asla sitemde tanıtmam. Gerçekten sağlılık olup olmaması ve hepimiz için faydalı olup olmamasına titizlikle bakarım. Soft Bowl ürünlerinin beni en çok cezbeden kısmıda tamamen yerli olmasıdır. Siz de bu üründen satın almak istiyorsanız online sayfalarını ziyaret edebilirsiniz.

Kısacası ben bu aralar pişirdim, taşırdım ama sizler için tarifler hazırlamanın dışında çok şey yaptım.  Bu arada da epey uzun bir yazı oldu. Artık bir ay yazmam.

Şaka şaka:)

8 Responses to Merhaba..

  1. nilayy diyor ki:

    siz yazdıkça ben mutlu oluyorum..sizi çok severek takip ediyorum..babacığınız ile ailenize kocaman bir maşallah, rabbim daim etsin huzurunuzu,yuvanızın bereketini arttırsın inşaallah..
    daha sık yazın diyeceğim yine, her yorumun sonuna yazdığım gibi :))
    iyi haftalar olsun, kurabiyeler enfes..

    • tanerinesi diyor ki:

      Siz de yorum yazdıkça ben çok mutlu oluyorum:)
      Güzel dualarınız için kocaman bir amin diyorum. Rabbim herkese huzur sağlık nasip etsin. Söz daha sık yazacağım ama bir gün ev hanımı olursam:)) O zaman mutfakta saatler geçirebilirim hem de büyük bir zevkle..

  2. Ümit diyor ki:

    Benden de bir merhaba. Takip ettiğimden beri yzmaya nasip olamadı. Kaç kez yeni bir şey ekledinizmi diye bakmak için geldim. Gerçekten kurabiyeler güzel görünuyor. Lütfen daha sık sık yazın. Siparişleriniz bol bol olsun.
    Sevgiyle kalın
    Ümit

  3. kumsal540 diyor ki:

    oh oh muazzezcim bi tek bu işin eksikti ya dur nerden çıkardın zaten işler yoğundu bi tek pazar günün vardı nerden çıktı bu iş böyle arada bi hobi olarak yapsaydın mesela bana göndermek gibi fln:))) kurabiyeler de çok hoooş yazı da bi daha bu kadar ara verme lütfen bak her gün açıp baktığım iki yer var artık biri deryayla biri sen derya abla nerdeyse hergün yazıyor sen de ondan geri kalma ok mi cnm

  4. Muazzez diyor ki:

    :)

    Deryacığım, belki öyle ama bu kurabiye işini biraz hayır işi ile alakalı olacak inşallah. Yarın ki yayında bahsedeceğim kısmetse. Hep kendimize hep kendimize olmaz değil mi?
    Sen hergün ziyaret et ben senin için bişiler karalarım diyemiyorum çünki çook yoğunum:) Yarınki yayını akşama doğru yayınlayabilirim. İnşallah.
    Şimdi benim masamda hazırlanması gereken bir rapor ve toplanması gereken yığınla evrakların başına dönmem gerekiyor, benim için dua eder misin?
    Muazez

  5. merve diyor ki:

    ablacımm çok güze görünüyorlar ellerine sağlık.. bende her gün bi sabah bi akşam olmak üzere iki kere girip bakıyorum ne var ne yok die:)
    bi gün bebeğim olursa bana da yap bu kurabiyelerden olur muuu:))

  6. Gunay diyor ki:

    Hayırlı bir işe başlaman çok güzel.insan başkaları için bir şeyler yapınca mutlu oluyor. Yaşamak için yaşatmak. Kurtulmak için kurtarmak. Hayrın küçüğü büyüğü olmaz. Niyet güzel olunca başarı da kendiliğinden gelir insaallah.kurabiyelerin çok ama çok güzel ve çok hoş gözüküyor. Eline sağlık canım. Allah muvaffak etsin.

Bir Cevap Yazın

