Burçaklı Truflarım..

En son verdiğim davette hazırladığım truflarım. Arkadaşlarımla bir araya geldiğimde bana nasıl bu kısa zamanda tatlı hazırlıyorsun diye sorduklarında sabahların bereketli saatlerini kullanın cevabını veriyorum. Gerçekten öyle! Sabahları ne zaman ayakta olsam gün bereketlenir, bereketlenir..

Bu tatlımda sabah yapılan tarifler arasında hemde tamamen uydurma. Daha önce denenmiş midir bilmiyorum ama şimdilik benim çakma trufum diyorum. Öyle muhteşem bir lezzet ki. Daha önce yaptığım Cheesecake‘in tabanını çok beğenmiştim. Tabanda kullandığım malzemelerle truf yapabileceğimi düşündüm. Tadını hayal ettim ve hiç yanılmadım.

Yapmak için karar vermesi 1 dk mutfağa gitmesi 2 dk hazırlaması 3 dk yemesi 1 sn :)

Malzemeler:

  • 2 pkt burçak bisküvi
  • 4 yemek kaşığı tereyağı eritilmiş (ben mikrodalgada erittim). (eritilmemiş hali 4 yemek kaşığıdır)
  • 2 yemek kaşığı nesquik (opsiyonel, evde yoksa koymayabilirsiniz)
  • Süt

Yapılışı:

  • Bisküviler çok kırılgan oldukları için buzdolabı poşetine yerleştirip su bardağının altıyla un haline getirin. Ya da varsa benim gibi mutfak robotunda un haline getirin.
  • Erimiş ve ılık tereyağını bisküvi ununun üzerinden gezdirin.
  • Sütü dikkatli ve kontrollü bir şekilde azar azar ilave edin. İlk önce yarım çay bardağı süt ile yoğurun. Yetmediği ölçüde çok azar azar süt ekleyin. Ele yapışmayacak ama şekil verilecek kıvama geldiğinde süt ilave etmeyi bırakın.
  • Birde baktınız ki sütü fazla kaçırdınız ! Bir miktar daha yağ eritin ve malzemeyi 15 dk dondurucuda bekletip şekil verin. Veya varsa biraz daha bisküviyi un haline getirip ilave edin.
  • Nesquik yoksa ilave etmenize de gerek yok. Eğer kakao eklemek istiyorsanız (bu lezzeti denemediğim için bilemeyeceğim)  kakao ölçüsünün yarısı kadar pudra şekeri ekleyebilirsiniz. Afiyet şifa olsun:)

6 Responses to Burçaklı Truflarım..

  1. Reyyan diyor ki:

    bende sabahın bereketini sevenlerdenim.
    Benim işim öğlenden sonraya kaldı mı sanki o evde hiç bişey yapılmamış gibi gelir bana
    Ev mi temizlenecek öğle ezanı okunmadan bitmeli :)
    exrta büyük temizlik harici tabii :)

    Yeni bir tarif mi denenecek sabah ön hazırlık yapılır mutlaka
    öğlenden sonra rehavet çöker bana çünkü :)

    bu arada eline sağlık olsun

  2. derya diyor ki:

    Canım günaydın Burçak büsküviyi çok severim eminim trufflarada çok yakışmıştır ellerine sağlık
    sevgiler.

  3. birsence diyor ki:

    eline sağlık canım yapması 2 dakika ama böyle güzel yapması ve tadı baha biçilemez:)))

  4. Hayat Cafe diyor ki:

    Canım çok iyi düşünmüşsün pratik ve lezzetli bir truf olmuş.
    Ellerine sağlık.
    Ayrıca senin gibi güzel düşünen birinin nazarının değebileceğine asla inanmam..
    Yazılarından,bana yazdığın yorumlardan,senin kalbinin ve niyetinin güzelliği ortada canım arkadaşım..
    Çok öpüyorum.

  5. Yapmak için karar vermesi 1 dk, mutfağa gitmesi 2 dk, hazırlaması 3 dk, yemesi 1 sn, vereceği mutluluk paha biçilemez : )
    Ellerine sağlık canım, truffların nefis görünüyor.
    Böyle tek atımlık tatlıları çok severim.

Bir Cevap Yazın

