Yeni Bir Sofra & Hamurdan Çıtır Kaseler..

Kış şükür getirildi. Benim en çok sevdiğim mevsimdir kış.. Üşümeyi, yağan yağmuru izlerken sahlep içmeyi, kalın kalın giyinip zar zor yürümeyi, yağmurun sesini dinlerken huzur bulmayı öyle çok özledim ki.. Herkesin kışı hayırlı olsun:)

Ben kış geldi mutlulukları atarken sizlere kırmızı biber közlemesi- salçası, tarhana tariflerini vermekte geç kaldığımın farkındayım. Olsun seneye yaparsınız diye yayınlayacağım inşallah. Öncelikle son olarak eşimin arkadaşlarını hazırladığım sofranın menüsünü yayınlamak istiyorum. Sizler de benim gibi sekiz bey’i ağırlayacağınız zaman menü sıkıntısı çekmeyin:)

Menümüzdekiler:

Tarhana Çorbası (bizzat tarhanayıda ben yaptım:) (tarifi yarın!)

Üç Renkli Börek (ıspanak, pastırma,havuç)

Kıtır Hamur Kasesinde Hünkar Beğendi & Soya Soslu Tavuk

Reyhanlı Patates Kavurması

Közlenmiş Kırmızı Biber Salatası

Haşhaşlı Revani & Burçaklı Truflar

(Daha evvel cheescake te kullnadığım tabanı truf olarak hazırladım. Bizler çok sevdik:)

Çıtır Hamur Kasesinin Yapılışı:

Eğer menünüzde pilav yada börek varsa çıtır kaseyi yapmanızı önermiyorum. Diğer çeşitler doyurucu olduğundan bu lezzetli kaseleriniz tüketilemiyor..

Tarif Lezzet Dergisinin 2010 Aralık sayısından. Dergiyi aldığım ilk gün bunu denemeliyim dedim. Tarifin lezzeti beni yanıltmadı..

Malzemeler:

  • 2.5 su bardağı un
  • 1 yumurta
  • 115 gr tereyağı (oda ısısında yumuşatılmış)
  • Tuz, Karabiber, Kekik, Pulbiber

Tüm malzemeleri yoğurun. Hamuru 15 dk dinlendirin ve mandalina büyüklüğünde parçalara ayırın. Merdana sayesinde bir parça açın. Açtığınız hamurları minik tart kalıpların arka kısmına bastırarak yerleştirin. Benim kalıplarım yapışmazdı, sizinkiler teflon cinsi değilse katı yağ ile yağlayın. Önceden ısıtılmış fırında 180 derecede kızarana kadar pişirin.

7 Responses to Yeni Bir Sofra & Hamurdan Çıtır Kaseler..

  1. mutfagabuyrun diyor ki:

    görüntü sunum harika olmuş canım.ayrıca menüde çok güzelmiş.ellerine sağlık.sevgiler.

  2. kumsal540 diyor ki:

    harikasın muazzezcim bi pazar günün var onu da mutlaka değerlendiriyorsun sofran harika cnm süpersin ya sen nasıl çalışan bayansın hayret ediyorum yani

  3. Hayat Cafe diyor ki:

    Sen hem çalışıp hem böyle misafir ağırlayıp bu güzel masaları nasıl hazırlıyosun ben inan şaşırıyorum.
    Yaptıkların öyle basit çok çabuk olacak lezzetlerde değil..
    Ellerine sağlık canım..
    Hani bana sormuşsun yaa”nefsini nasıl tutuyosun “diye..:))
    Ahhh inan çok zor oluyor.Herşeyin kenarında,köşesinden,kırıntısından yiyorum ve sadece tadıyorum.Ben çok çabuk kilo aldığım için çok dikkat etmem gerekiyor.
    Ahh nereye kadar böyle gider bilmiyorum..:))))
    Öpüyorum canım benim..:))

  4. ÇİĞDEM DUYAR diyor ki:

    Sevgili Muazzez,
    Siteni bir kaç ay önce buldum ve ara ara bakıyorum yeni şeyler var mı diye…İnan canım maşallahın var,senin siten gibi takip ettiğim sitelerden hem mutfak konusunda olumlu şeyler öğreniyorum,hemde manevi tarafınız ve aile ilişkileriniz hoşuma gidiyor, kendimden bişeyler buluyorum.Her zaman moralin yüksek olsun canım, inan okuyup beğenipte benim gibi yorum yazma alışkanlığı olmayan çok kişi vardır eminim.Sofraların harika sunumlarında öyle ellerin dert görmesin canım…Sevgiler

    • tanerinesi diyor ki:

      Merhaba Çiğdem,
      Öncelikle çok teşekkür ederim, bir nebzede olsun faydalı olabiliyorsam çok mutlu olurum. Dediğiniz gibi, sitenin görüntülenme sayısıyla yorum sayısı çok zıt.Yorum yazmak biraz zor geliyor sanırım:) Dualarını için Allah razı olsun. Bal damlıyor parmaklarınızdan.

      En derin muhabbetlerimle..
      Muazzez

  5. kumsal540 diyor ki:

    merak ettim bu sofrayı hazırlamak ne kadar vektini aldı bildiğim kadarıyla cumartesi çalışıyosun pazar günü ağırladığına göre ne ara yaptın bunları ya

    • tanerinesi diyor ki:

      Canım Deryacığım Merhaba,
      Bana yazdığın ilk günden beri samimi yorumların, soruların çok mutlu ediyor:) Öncelikle misafirlerim cuma akşamı geldi, ben farkında olmadan pazar akşamımı yazmışım diye baktım göremedim? Perşembe akşamı eve 18.30 da geldim. Yemeğe hamsi kızarttım, Eşim salata yaptı:) Yemeğimizi yedikten sonra biraz geç yatıp misafirlerim için yemeklerimi hazırladım. Sabah ezanından sonra da (o saatler öyle bereketli ki..) hamur kaselerini ve tatlıları yaptım. Sofranın örtüsünü serip, tabaklarını hazırladım. Akşam 20.00 de gelecekti misafirlerim. İş dönüşüde son rutuşları yaptım.İşim ve evimin arası trafik varsa bile 20 dk. Bu beni kurtaran tek unsur. Aklında şu olsun deryacığım. Bir akç şey hazırsa evinde, sabah erken saatlerde ayaktaysan ve tatlılarıda bildiğin en pratik olanlarından seçiyorsan davetler kolaylaşıyor. Bilmediğin yemekleri uzun zamanlarına bırak..
      Kolay gelsin ikimizede:))

Bir Cevap Yazın

