Kıymalı Sarıyer Böreği

Annem sen çok tembelsin şu aileyi bir toplamıyorsun söylentileri arasında saat 14.00 da karar verip aynı akşam bizi ağırladığı masası. Ben akşamdan misafir planı yapsam: Menüye karar vermem, eksikleri almam, yemekleri hazırlamam, sofrayı kurmam bile bu süreye yetmez.. Maşallah sana anneciğim.. Maşallah..

Bu yazıda size pratik hazırlayabieceğiniz bir menü fikri olsun diye yayınlıyorum. Tabii 50 yaşında bir anne veya çok iyi bir ahçı olmanız gerekiyor. Aksi takdirde bu menü sizi çoook uğraştırır:))

   

Zeytinyağlı Lahana Sarması & Patatesli Kabak Salatası

 

Patates Salatası & Alt Üst böreği

Kıymalı Sarıyer Böreği ( Baklavalık Hazır Yufkadan)

Malesef bir dilim bile kalmadığı için tepsi dışında resim çekemedim. Kalmayışından anlaşıldığı gibi çok lezzetliydi. Püf noktalarıyla annemin tarifi..

İç Harcı için:

  • 350 gr kıyma
  • 3 büyük boy soğan (minik minik küp küp doğranmış)
  • Karabiber,tuz
  • 2 yemek kaşığı tereyağı

Kıymayı suyunu salıp çekene kadar kavurun. Ardından soğanları, tereyağını atıp soğanlar da pişene kadar kavurun. İç Harcı soğutun ( börek yaparken harç soğuk olmal.

  • Baklavalık yufka (annem 60’lık paket almış bu tepsi için biraz fazla gelmiş)
  • Tereyağı
  • 5 yumurta
  • 3 su bardağı süt
  • Yarım su bardağından az sıvıyağ  (2/3 kadar)
  • Tuz

Yapılışı:

  • Tezgahınıza 3 kat yufkayı serin (aralarına hiç bir şey sürmeyin) En üst yufkanın üzerine birlikte çırptığınız süt, yumurta, yağ, tuz karışımından sürün. (bu karışımdan bir su bardağı ayırın)
  • Kıymalı harçtan yufkanın uzun kısmına dilediğiniz kadar alın. Yufkayı sıkıca sarın.
  • Tepsinin ortasından başlayarak sardığınız börekleri yerleştirin.
  • Tüm tepsi dolana kadar bu işleme devam edin. Sütlü harcınız az gelirse bir miktar daha yapın.
  • 1 su bardağı ayırdığınız sütlü karışıma 2 yemek kaşığı erittiğiniz tereyağını ilave edin ve böreğin üzerinden her yere eşit şekilde dökün. (annem tereyağının çok iyi yanmasının gerektiğiniz söyledi. Tereyağının köpüğünün tamamen sönmüş olması hatta rengi sararmış olması gerekiyormuş)

Önemli Not: Bu böreği yaptığınız gün pişirmelisiniz, aksi takdirde ertesi gün özelliğini yitirir. Ayırıp üzerine döktüğünüz 1 bardak sütü böreği fırına vermeden dökmeliymişsiniz. Ayrıca normal yufka ile de çok güzel olurmuş(test etmiştim:) Normal yufka ile yapacaksanız tek kat ile denemeniz gerekiyor.

8 Responses to Kıymalı Sarıyer Böreği

  1. annenin ellerine sağlık canım.az zamanda ne güzel menü çıkarmış.ellerine sağlık.öpüyorum.

  2. hunerlieller says:

    6 Ekim /26 Ekim 2011 Tarihleri arasında yapılacak olan PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİNE Tüm blog ve sitesi olan arkadaşlarım davetlidir.
    http://hunerlieller.net sitemden yada hunerli_eller@hotmail.com
    adresinden bana ulaşabilirsiniz.

  3. kumsal540 says:

    muazzezcim ama yapılmaz ki böyle hamile arkadaşına bu ne güzel bir sofra hele ki o börek ve lahana sarması ah ah keşke benim de senin gibi annem yanımda olsa da böyle güzel güzel mamalar yapsa da yesem

    • tanerinesi says:

      Şimdi deryacığım sen hamile misin? Bak şimdi üzüldüm. Keşke yakın olsak inan sanada kendi ellerimle yapardım. Benim kardeşimde. Kız yeğen bekliyorum şubata inşallah.Çok güzel:)

  4. Hayat Cafe says:

    Haklısın canım bu kadar kısa zamanda böyle bir sofra hazırlamak herkesin yapabileceği birşey değil..
    Birbirinden güzel lezzetler bunlar..
    Anneciğinin ellerine sağlık canım..
    Börek nefisssss görünüyor.
    ÖPÜYORUM.

  5. kıymalı sarıyer boregı..senden yapmazsam resmen catlarım….

    bu arada kurabıyelere catalla cızık attım kolaycacık oluyor.ellerıne saglık

  6. merhabalar muazzez hanım:)
    kıymeli yorumunuz için çok teşekkür ederim…
    her zaman beklerim..
    sevgilerimle..

Bir Cevap Yazın

