Domates Çorbası

Bir kaç gündür yoğun işler nedeniyle sitemi yenileyemedim. Her akşam yapacağım inancıyla bilgisayarımı eve taşıma zahmetinde bile bulundum ama nafile. Dün Bursa’dan bir arkadaşımın “Muazzezcim nerelerdesin sitene bakıyorum yeni birşeyler eklemiyorsun” mesajıyla çok mutlu oldum. Getiğimiz günlerde de bir arkadaşımı sayende pratikleştim söyleriyle ayrı bir mutlu olmuştum. İnanın iş ev koşuşturması arasında yaptıklarımı resmetmek ve yayınlamak çok zor olabiliyor. Tüm zorluğu ve yorgunluğu arkadaşlarım/okuyucularım güzel sözleri ve ince takipleriyle atıyorlar:) Yaptıklarınızın bir yerlerde izleniyor olması veya birilerine bir nebzede olsa kolaylık sağlıyor olması işinizi daha azimle yapmanızı sağlıyor..

Çok ama çok kolay bir lezzettir domates çorbası.. Tüm hazır çorbaların yapılmasını belki anlayabilirim ama domates çorbasının yapılmasını asla anlayamam. Mevsiminde olsun ya da olmasın domates çorbasını evde yapmanızı öneririm. Hele bir de benim gibi konserve domates yaptıysanız..

Malzemeler:

  • Yarım çay bardağı sıvıyağ
  • 3 yemek kaşığı un-tepeleme
  • 6 orta boy domates
  • 1 litre su
  • tuz

Yapılışı:

  • Domatesleri ister kabuklarını soyup rendeleyin isterseniz kabuklarıyla (ben israf kısmını bu şekilde sıfır indiriyorum) robota verin püre haline getirin. Robotunuzla bu işlem çok daha kısa sürecektir.
  • Unu ve yağı bir tencereye alın ve unun rengi sararıncaya kadar sürekli karıştırın. Unun biraz soğumasını bekleyip bir su bardağı soğuk su ilave edin ve unu sulandırın. Ardından kaynar haldeki 1 litre (ortalama 5 -6 su bardağı ) suyu ilave edin. Topaklanma olursa blandırınızı kullanın.
  • Kaynayan suyu püre domateslerinizi ilave edin ve ocağın altını harlayın.
  • Kaynamaya başlayınca ocağın altını kısıp 15 dk domateslerin çiğ kokusu gidene kadar pişirin.Tuzunu atın.
  • Çorbanızı koyu bulursanız bir bardak su ile sulandırınız.
  • Kış domatesleri ile yapıyorsanız bir tavada bir kaşık yağ ile bir kaşık salçayı kavurup sulandırın ve çorbanıza katın.
10 Responses to Domates Çorbası

  1. üstünede kaşar peyniri .harika olur içmesi canım.resime de bakınca canı çekiyor insanın.ellerine sağlık.öpüyorum.

  2. kumsal540 says:

    ah ben bu yazıya çok sevindim yeni yazı eklememiştiniz bikaç gündür domates çorbası çok pratik bi tarif ve çok lezzetli ben domates çorbasını portakal ağacından gördüğüm gibi közleyerek yapıyorum o daha bi lezzetli oluyo tavsiye ederim yanında soğanı da atıyosunuz fırına onra harika bi çorba
    ellerinize sağlık

    • tanerinesi says:

      Kesinkle o şekilde daha lezzetli oluyor. En kısa zamanda bende denerim inşallah. Portakal ağacındaki resme bakılırsa süper:)) Güzel yorumunuz için teşekkür ederim.

  3. Özlem says:

    Hosgeldin arkadasım özlettin kendini walla..sayfan hep açık bağlanınca hemen bakma ihtiyacı hissediyorum artık.ellerine saglık çok güzel gözüküyor.

  4. Hayat Cafe says:

    Canım hem ev hem iş tabi kii çok zor.
    Sayfalarımıza tarif eklemek için fotoğraflaması,tarifi ayrıntılarıyla yazmasıda insanın epey zamanın alıyor.
    İnan bende bir tarifi akşama kadar ancak yazıp hazır edebiliyorum. Otur,kalk,otur,kalk.çocuklarla ne yapacağımı karıştırıyorum.

    Ayrıca haklısın domates çorbası yapımı hem basit hemde çok lezzetli..
    Benimde çok sık yaptığım bir çorbadır.
    Ellerine sağlık canım..
    Öpüyorum.

  5. Reyyan says:

    çorba bizim evin olmassa olmazlarından :)

    eline sağlık olsun

  6. Sevgili Muazzez,
    Ellerine sağlık, çorba nefis görünüyor.
    Domates çorbasını çok severiz, elbette evde yapılan daha lezzetli oluyor.
    Hazır domates çorbasında ekşimsi bir keskinlik var, evde yapılan gibi olmuyor.

  7. vazgecemem domates corbasından bayılırım…
    ellerıne saglık

    • tanerinesi says:

      MELİHACIĞIM;
      Bırakmayacağım inşallah, yazarım sana:)

      ÖZLEMCİĞİM;
      İyiki varsın canım arkadaşım..

      REYYAN
      Sevgili reyyancığım, yorumun için teşekkür ederim. Bizim evde sizin ev gibi:)

      MUHTEREM HANIM;
      Katılıyorum size. Eşim hazır çorbalarda ve hazır bisküvi & keklerde bulunan o tad yüzünden eve sokmuyor:)

      MEMOLİNİN ANNESİ:)
      Bende bayılıyorum:) Hele birde böyle pratik olursa. Bu arada bizim isimlerimiz ne güzel, memolinin annesi : tanerinesi :))

Bir Yanıt Bırakın

