Domates Konservesi

Kış geldimi annemin pazar sabahları yaptığı menemenin bir lokmasını tabağında bırakanlarla kavgalarım başlardı. Bilirdim ne zorluklarya yapıldığını..

Cuma sabahı erkenden ev toplanırdı. Hummalı çalışma için akşam yemeği bile hazır olurdu. Çalışma demek hafif kalır, savaş diyelim biz buna! Savaş öncesi sessizlik hakim olurdu. Evin girişindeki geniş sofaya bütün tepsiler, genişçe leğenler, ekmek tahtaları ve bıçaklar hazırlanırdı. Kavanoz kapakları ve kavanoz ağızları itina ile kontrol edilirdi, çıtlaklık ve eğrilik varmı diye bakılırdı (püf nokta:). Çıkardık pazar arabası arkamızda pazar yoluna.. Hatırlamıyorum ama kilo kilo domatesle eve gelir, saatlerce domates konservesi yapardık. Savaşın galibi annem olurdu olmasına da ben bu işten nefret ederdim. Çizgi film izlemek varken evin büyük kızı olmanın zülmünu çekmek zor gelirdi o yıllarda..

30-40 belki daha fazla konserve yapılırdı. Sadece domates olsa, patlıcanlar, fasülyeler, bamyalar v.s. Canım annem gider gelir haftalarca konservelerine bakardı büyük mutlulukla, kazandığı savaşın eserlerine.. Şimdi ev hanımları zor geldiği  hatta boş iş gibi geldiği için, farkında olmadan ev bütçesine kazandırdıkları bu muthiş eserleri yapmaktan geri duruyorlar. Oysa ki ev hanımlığı en güzel meslek ve  en asil görevi de mutfaktır..

DOMATES KONSERVESİ

 

 

 

 

Biliyorum çok geç kalınmış bir tarif. Lakin hala pazarlarda ucuz domates bulunmaktadır. Hafta sonunuz da 2-3 saati bu iş için ayırırsanız kış için güzel bir hazırlık yapmış olursunuz.

Eşimin iş arkadaşının eşi Habiş Hanım ramazan öncesi trakya bölgesinden lezzetlimi lezzetli domatesler gönderdi bana. İnanın kokusu ayrı, tadı ayrı güzeldi. Bu senenin ilk konservesini sayesinde yapmıştım. Kendisine buradan bir kez daha teşekkür ediyorum.

Malzemeler:

  • Dilediğiniz kadar domates (yumurta cinsi olursa suyu az olduğundan daha güzel olacaktır).
  • Temiz iki havlu
  • Kaynatmak için tencere
  • Saklamak için kavanoz:)

Yapılışı:

  • Domateslerinizi yıkadıktan sonra kabuklarını soyun.
  • Küpler halinde doğrayın.
  • Derin tencerelerinize domatesleri aktarın ve kaynatmaya başlayın.
  • Kaynamaya başladıktan 5 dk sonra kavanozlara doldurmaya başlayın. Doldurma esnasında tencerenizin altı hala açık olmalı, domatesler kaynamaya devam etmeli.
  • Doldurma işlemi sırasında kavonozlar aşırı sıcak olacağından büyük ve KURU bir havlu ile kavanozları tutun.
  • Resimde görebileceğiniz boşluk kadar boşluk bırakarak kavanozlarınızı doldurunuz.
  • Temiz ve KURU bir bezle kavanozun kapak kısmını kurulayın. Ve sıkıca kapağı kapatın.
  • Her kavanozu bu şekilde doldurduğunuzda beklemeden tezgahınıza ters çevirin. Ters çevirdiğiniz yerden en az 1 gün oynatmamanız gerektiğini düşünürsek kıyı köşe, kullanmadığınız bir yer seçin.
  • Tek tek kavanozları bu şekilde bitirin ve kavanozlar soğuyana kadar asla ters çevirmeyin. (Benim tavsiyem 1 gün kadar). Kışın afiyetle tüketin.
7 Responses to Domates Konservesi

  1. kumsal540 says:

    tarif güzel kışın sera domatesi yememek ve yemek yaparken pratik hızlı yemekler yaparken kullanmak için ideal iyi bir noktaya değinmişsiniz ev hanımlığı ve ev ekonomisi evet ev hanımları sıkıla sıkıla evde oturacağına ya da birilerinin arkasından konuşacağına böyle şeylerle ilgilenmeli bence
    ama tabii olan biz bu çalışan hanımlara oluyo çünkü hiçbirşey bizim ev hanımı olmamız gerçeğini değiştirmiyor malesef sizi tebrik ediyorum bu kadar yoğun çalışmaya rağmen yine de azimle ev işlerine devam

  2. Hayat Cafe says:

    Ahhh nasıl üzülüyorum bir bilsen,bu sene hiç bir hazırlık yapamadım ben..
    Tembellik,biraz isteksizlik,birazda zaten günlük ev işlerine ancak yetişebilmemde galiba..
    Seneye inşallah nasipse bende böyle kavanozlara doldurup,gururla bakabilmeyi çok istiyorum.
    Allah sağlıkla yemeyi nasip etsin inşallah canım benim..
    Ellerine sağlık.

  3. vallahı konserve olayı ıle rüştünü ispat ettın muazzezcım…
    bız oldduk sanırım:)

    ellerıne saglık

  4. zeymuran says:

    ellerıne sağlık canım ne güzel anlatmışsın güle güle yersin inşallah

  5. Hayat Cafe says:

    Canım benim sakın bırakmak filan yok..:)))
    Diyete devam…Başta çok zor ama sonra alışıyor insan tatsız,tuzsuz yemeyede:)))))))
    Bakalım bir daha ki pazartesiye ne kadar verebileceksin ?
    Yazarsın bana tamammı..:

  6. kumsal540 says:

    muazzezcim ben de sana inatlaşıp domates konservesi yaptım muazzez yapar da ben yapamazmıyım diye:)))
    ben de yaptım 6 küçük kavanoz

Bir Cevap Yazın

