Pazar Kahvaltısı & Julyen Salata

Pazar kahvaltısında evimi şenlendiren arkadaşlarım için hazırladığım masam. Cumartesi akşamı eşimin beni serum taktırmak için hastaneye götürdüğünü düşünürsek iyi bir masa hazırladığım düşünebilirsiniz. Arkadaşlarım öyle güzel takip ediyorlarki siteyi, muhtemelen bu yazıyı okuduklarında onlara söylemediğim için kızacaklar:)

Bu masanın sizler için iyi bir fikir olacağını düşünüyorum. Pazar sabahı biraz erken uyanır ve kahvaltıya misafir ağırlamayı arzularsanız, bu menüyü bir kaç saatte hazırlayabilirsiniz.

Masamızdakiler:

Tatlı Olarak : Tremusu hazırladım. Pratikliği padispanya kekinden geliyordu:)

 

Kirpik Poğaça

Zeytin Ezmeli Poğaça

Aslında bu poğaçaların kendine özgü tarifleri var. Ben zamandan kazanmak için tariflerim arasında bulunan Pufidik Poğaçayı yaptım. Aynı hamuru iki eşit parçaya ayırdım. Hamurun yarısını sade olarak pişirdim. Diğer yarısını küçük bezelere ayırdım.Avucumda açtığım bezelere birer çay kaşığı zeytin ezemesi ilave ekledim. Sade olarak pişirdiğim poğaçalarında bıçakla ortalarına krem peyniri sürdüm. Son olarakta ağız kısımlarına krem peyniri sürüp dereotuna batırdım. Siz maydonoz veya pulbibere de batırabilirsiniz. Ayrıca varsa pufidik poğaçayı benim gibi ekmek makinesinde yoğurabilirsiniz. Mayalanma ve yoğurma işlemi makine cinsine göre 1-1.5 saat sürüyor. Size sadece yuvarlayıp fırına sürmek kalıyor.

     

Kuru dolmalarınız varsa içlerini kavurmadan pratik zeytinyağlı dolmalar yapabilirsiniz. Çiğden pirinç, bulgur, soğan ve diğer baharat ilaveleri ila (biber salçası çok yakışıyor) hafif sıcak dolmalar yapabilirsiniz. Daha önceki tarifim için tık:)

    

Ve benim geçtiğimiz ramazan iftarda Esra arkadaşımda yediğim farklı bir salata. Canım arkadaşımı pazar sabahı arayamadığım için hatırladığım kadarı ile yaptım. Aynı lezzet olmasa da sevilen bir salata oldu. Annemin onayından geçen herşey tamamdır benim için:)

JULYEN SALATA (Benim içi Esra’nın salatası:)

Malzemeler:

  • 4 adet közlenmiş kırmızı biber (fırında yağlı kağıt üzerinde közleyebilisiniz)
  • 3 adet kabak
  • 5 adet havuç
  • 3 diş sarımsak
  • 2 yemek kaşığı mayonez
  • 3 çorba kasesi yoğurt
  • 1 küçük konserve mısır

Yapılışı:

  • Kabak ve havuçları julyen usulu doğrayın.
  • Teflon tavaya önce havuçları sıvı yağ ile soteleyin. Yaklaşık 10 dk.
  • Ardından kabakları ilave edin ve kabaklar pişene kadar kavurun. Karıştırırken dikkat edin ki kabaklar dağılmasın. Hiç kapak örtmeyin ki suyu kalmasın.
  • Servis edeceğiniz tabakta yoğurt, ve diğer malzemeleri çırpın. Sebzeler soğuduğuna emin olduğunuzda ilave edin.

17 Responses to Pazar Kahvaltısı & Julyen Salata

  1. Reyyan diyor ki:

    geçmiş olsun canım

    bir gece öne serum yiyen biri ertesi gün böyle şahane sofra nasıl hazırlar merak ettim şimdi :)

  2. Hayat Cafe diyor ki:

    Canım çok geçmiş olsun.Gece serum alacak kadar hastalandın ve yinede bu masayı nasıl hazırladın ? Arkadaşlarının yerinde olsam bende kızardım.
    Allah acil şifalar versin arkadaşım..
    Kendine iyi bak,yorma canım benim..
    Harika bir masa ve inan orda olup sana yardım etmeyi çok isterdim.
    Ellerine sağlık canım..
    Öpüyorum.

  3. mutfagabuyrun diyor ki:

    hasta hasta maşallah canım benim.ne güzel şeyler hazırlamışsın.ellerine sağlık.afiyet şeker olsun yiyenlere.sevgiler.

  4. ah bu güzelim masalar,
    kahvaltılar
    dostlar..

    sevgiler..

  5. Hayat Cafe diyor ki:

    Canım benim bu bloğa göz at istersen gerekli herşey yazıyor zaten burda..
    Çok öpüyorum.
    İnşallah daha iyisindir..

    Bloğun adı
    Dukan diyeti tariflerim

    http://dukandiyetim.blogspot.com/search/label/DUKAN%20D%C4%B0YET%C4%B0%20DETAYLARI

  6. birsence diyor ki:

    geçmişler olsun arkadaşım…sofra çok zengin ama bir o kadarda huzur verici bir sadelikte…ellerine sağlık…

  7. tanerinesi diyor ki:

    Teşekkürler Nunu;
    Teşekkürler Birsen Hanım, çok naziksiniz . Sizinkiler kadar olamaz! Gezdim gördüm:))

  8. kumsal540 diyor ki:

    Sofran çok güzel laf yok zaten hasta hasta süpper olmuş sabah erken kalkıp o bereketli zamanları değerlendirmişsiniz. Aslında bu da güzel bir örnek çalışan ve zamanı olmayan bayanlara biraz erken kalksak aslında herşey olcak ama uykumuza kıyamıyoruz bitürlü..
    Muazzez sayende bir sürü blogla tanıştım derya hanımın bloğu gibi vb. çok teşekkür ederim bu yüzden sana.
    Muazzez ben senin mutfağını acayip merak ettim bir sonraki yazında bir de mutfağından çekilmiş fotoğraf bekliyorum olur mu?
    sevgiler
    derya

    • tanerinesi diyor ki:

      Teşekkür ederim,
      Kesinlikle sabahın bereketli saatlerinde ayakta olmak güne gün katıyor. Bu arada mutfağımın resmini istemişsin. Evin resmini çekmem pek huyum değildir, onun için şuan elimde yok:) Hayalimde dekorasyon tarzı bir sayfa açmak var. Yakın zamanda düşünüyorum. O zaman söz veriyorum ilk mutfağı yayınlarım:)

  9. Özlem diyor ki:

    . . . Bende isterim..inşallah geleblirsek tabi:) ellerine saglık canım arkadasım muazez tezemiz:)

  10. merve diyor ki:

    Muazzez ablacimm hersey cok guzeldi masan evinn harikalardi:))ellerine saglik hersey icin. ama bu kadar ciddi hasta oldugunu neden soylemedin cok uzuldum cidden:(

  11. Geri bildirim: Pazar kahvaltısı yemek tarifleri | En Özel Yemek Tarifleri

  12. Geri bildirim: Annemde Merve’nin İlk Mevlüdü «

  13. tost makinası diyor ki:

    Pazar kahvaltılarına bayılıyorum, hele ki baharında gelmesiyle şöyle deniz kenarında keyifle ve lezzetle yapalacak kahvaltıların hayali bile şuanda yetiyor :)

Bir Cevap Yazın

