Fasülye Diblesi & Kışlık Fasülye

Son iki gündür ailedeki genetik rahatsızlıkların bende de var olup olmadığını kontrol ettirmek için hastaneye gidiyorum. Şükür ki şimdi özel hastenlerde sağlık güvenceniz ile kolayca muayene olabiliryorsunuz. Bu sabahta son tetkikler için hastaneye giderken ” ne güzel aylardır faranjit için gelmiyorum buraya” dedim. Tıpkı 1.5 ay evvel arabama kimse çarpmıyor dediğim günün akşamında arka tamponumun mahvolması gibi şuanda da faranjitim başladı. Sanırım gerektiği kadar şükretmiyorum..! (Bu bana ders olsun)

Fasülye diblesi için ilk önce dondurucuda saklanabilecek halini tarifini vermek istiyorum.

Malzemeler:

  • 5 kilo taze fasülye (istediğiniz ölçüde artırabilirsiniz)
  • 2 kilo domates

Yapılışı:

  • Domatesleri önce 4 e bölün ve mutfak robotunuzda püre haline getirin. Kabuklarını soymayın! (1 ve 2. resim)
  • Püreyi derin bir tencereye alın ve domates püresini kaynatın (3. resim)
  • Fasülyeleri yıkayın ve 1.cm kalınlığında doğrayın. (4. resim)
  • Fasülyeleri kaynayan domates püresinin içine ilave edin ve tencerenin ağzını kapatın. Domatesin suyunda ve kendi bukarıyla 10-15 dk fasülyelerin rengi değişip diriliklerini kaybedinceye kadar pişirin.
  • Bu işlem fasülyenin cinsine ve kalitesine göre değişir. Çok fazla pişirmeyin.
  • Diriliğini kaybeden fasülyeleri 2 şer parmak kalınlığında tepsilere boşaltın (alttaki resim). Suyu fazla gelebilir ama döküp israf etmeyin.
  • Fasülyeleriniz tamamen soğuyunca evdeki kişi sayısına göre buzdolabı poşetlerine paylaştırıp dondurucuya kaldırın. Kışın diblesini yapın:)

Fasülye Diblesi

  • 1 büyük soğan
  • 1 poşet kışlık fasülye (Dondurucudan:) (ortalama 1 kg)
  • Yarım su bardağı pilavlık bulgur
  • 1 yemek kaşığı biber salçası
  • 2 su bardağı kaynar su
  • Sıvı yağ
  • Tuz, Pulbiber

Yapılışı:

  • Sıvı yağı tencereye alıp küp küp doğradığımız soğanları pembeleşinceye kadar kavuralım.
  • Biber salçasını ilave edip 2-3 dk daha kavuralım ardından 2 su bardağı kaynar su ilave edelim.
  • Yıkadığımız bulguruda ilave edip bulgur suyu çekinceye kadar kaynatalım.
  • Fasülyeleride ekleyip suyunu ayarlayalım. Bu esnada soğuk su ilave edebilirsiniz.
  • Fasülyeler pişince yemeği sıcak olarak ve çay ile servis ediniz. Ana yemek olarak bilinsede bu yemek karadenizliler için çay sofrasında çok tüketilmektedir:)
4 Responses to Fasülye Diblesi & Kışlık Fasülye

  1. zeymuran says:

    ne güzel anlatmıssınız fasulye diblesını çok severim,ellerınıze sağlık

  2. Hayat Cafe says:

    Canım benim çok geçmiş olsun.
    Faranjit sorunu bendede var ve inan bıktırdı ama yinede çok şükür dimi..?
    Allah bizi beterinden korusun.
    Fasülye diblesi hiç yapmadım ve yemedim.Taze fasülyeyle pek aram iyi değil,ev halkına bile nazlana ,nazlana yapıyorum.:))
    Ellerine sağlık canım..
    Konken böreğini inşallah beğenirsin canım..
    Benim severek yaptığım ve özellikle oğlumun çok sevdiği börek veya poğaça diyebilirim.
    Diyetede başlayacak olursan sana bir blog adresi veririm.Orda bu diyete uygun tarifler var ve bana epey yardımı oldu bu bloğun..
    Çok öpüyorum canım..

  3. Geri bildirim: Lahana Salatası «

  4. Geri bildirim: Zeytinyağlı Fasülye «

Bir Yanıt Bırakın

