Zeytinyağlı Türlü

Üzerimdeki yaz rehavetinin bir an önce çıkıp benden uzaklara gitmesini sağlamalıyım. Çünkü sırada yaptığım ama bir türlü yayınlayamadığım tarifler var. Taze fasülye , kızılcık, domates bitmeden kışlık hazırlıkları yayınlamalıyım. Taze fasülye ile fasülye diblesini dondurucuya kaldırmayı, domates ile konserve yapmayı ve kızılcıktan marmelat yapmayı yayınlayacağım inşallah. Hatta yaş tarhana yapacağım..

Mutfağımı kış için hazırlamaya başlamadan kendimi kışa hazırlamalıyım..! Canım kışı hiç istemiyorken kışa hazırlanmak inanın çok mu çok zor geliyor:)

Mazlemeler:

  • 1 kilo taze fasülye
  • 2 adet patlıcan
  • 10-15 adet arpacık soğan
  • 3-4 adet kırmızı biber
  • 2 adet büyük soğan
  • yarım çay bardağı zetinyağı
  • 3 adet küp şeker ve tuz
  • 4 diş sarımsak

Yapılışı:

  • Zeytinyağını ve küp küp doğranmış soğanı tencerede birlikte 3 dk kavuruyoruz. (Zeytinyağının ısınmasını beklemeden soğanları ilave ediniz. Zeytinyağı çabuk yanan bir yağ çeşididir.
  • Ardından 2-3 parçaya bölünmüş ve yıkanmış fasülyeleri, içleri temizlenmiş ve uzun şeritler halinde dilimlenmiş kırmızı biberi ve arpacık soğanları ilave ediyoruz. 1 su bardağı su ilave edip tencerenin kapağını kapatıyoruz.
  • Fasülyeler bir parça ölünceye ve renkleri değişinceye dek pişiriyoruz. (kapağını açmadan su kaynadıktan sonra, kısık ateşte 10-15 dk yeterli olacaktır) (resim 1)
  • Patlıcanları, küp şekeri ve 1 tatlı kaşığı tuz ve sarımsakları ilave edip tekrar pişmeye bırakıyoruz. Suyu yemeğimizin 3 te 1 i kadar ayarlayarak ilave ediyoruz.  (resim 2)
  • Yemeğimiz piştikten sonra oda sıcaklığına gelinceye dek dinlendirip, buzdolabında bir kaç saat soğutup servis ediyoruz.
3 Responses to Zeytinyağlı Türlü

  1. Hayat Cafe says:

    Canım bu rahavetten banada fenalık geldi.Bu sene kışlık hazırlığımıda yapamadım.
    Sadece reçelim hazır..Bloglarda hazırlıkları gördükçe kıskanıyorum ama kalkıp yapasımda gelmiyor..:))
    Ben türlüden önce hünkar beğendiye takıldım.O nasıl güzel görüntüdür öyle..
    Can çektiriyor.
    Ellerine sağlık canım benim..

    Bu arada bloğumdada yazdığım gibi aç kalmadan zayıfladım ama tatsız,tuzsuzdu herşey..
    Çok zor oldu ama verdim çok şükür..:))
    Darısı başına canım arkadaşım..
    Öpüyorum.

  2. Cahide says:

    Ne o? Yoksa yine mi zayıflama çabaları var??
    bende memlekette bayağı verdim ama eve dönünce yeniden almaya başladım. Tabi orada dağ bayır dolaşıp duruyordum. Burada yine eve kapandım :(

    Kış hazırlıklarını ben bitirdim çok şükür ama bu yıl blog rehaveti çok erken çöktü bana. zamanla sıradanlaşıyor sanki ne bileyim…
    Allah’a emanet ol canım benim…

  3. visitor1 says:

    Domates kullanmamanızın özel bir sebebi var
    http://www.zeytinyagibutigi.com

Bir Cevap Yazın

