Ceviz Kesesi

 

 

* Tabak: Kayınvalidemin. Eşimle yaşıt olduğunu söylüyor, Almanya’dan almış..

Çocukluğumuzda annemle kurabiyelere şekil vermek için yaramazlıklar yapar, hatta onu üzerdik. O zamanın koşullarında bitmek bilmeyen işleri hemencecik yapalım, fırına salalım dedikleri hamurlarla saatlerce oynamak isteyen minikler olunca ne sinirlenirdiler.. Arefe günü aynı şey benim başıma geldi. Hamuru yaptım. Ama öyle yorulmuştum ki bir türlü şekil vermek istemiyordum:) Önce yuvarlayıp bir kaç tane tepsiye attım. Her yuvarlağın içine bir kaç parça ceviz koydum.. Olmaz şerbeti içine çekmez dedim. Daha önce tarifini hem tuzlu hem tatlı olarak verdiğim kalburabastı şeklini vereyim dedim, açıkcası gözüm kesmedi. Bir kaç denemeden sonra bardakla yuvarlaklar kesip yukarıdaki şekli verdim.

Ve canım annemin üzülmesine sebep olsa da o günleri (özlemle) yaad ettim..

Malzemeler (resimdeki 1 tepsi için):

  • 1 su bardağı tereyağı (eritişmiş)
  • 1 su bardağı sıvı yağ
  • 1 çay bardağı yoğurt
  • 1 paket kabartma tozu
  • Aldığı kadar un
  • 1 tatlı kaşığı sirke
  • 1 su bardağı ince kıyılmış ceviz içi
  • Yarım su bardağı iri dövülmüş ceviz içi

Şerbeti İçin:

  • 3 su bardağı şeker
  • 3 su bardağı su
  • 1 tatlı kaşığı limon suyu

(Tüm malzemleri bir tencereye alın. Kaynamaya başladıktan sonra 45 dk kaynatın. Şerbetiniz hazr)

Yapılışı:

  • İlk önce su bardağı unu (mümkünse eleyin) derin yoğurma kabınıza boşaltın.
  • Unun ortasını havuz gibi açın, kabartma tozunu serpin. Ortasına yoğurt, sirke ve yağı ilave edin.
  • Bu hamur yaklaşık 5-6 su bardağı un alacaktır. Bu ununuza ve ortam sıcaklığına göre değişebilir.

  • Ele yapışmayacak, kulak memesi kıvamına gelecek bir hamur yoğurun.
  • Hamura 1 su bardağı ince kıyılmış ceviz içini ilave edin ve 5 bezeye ayırın.
  • Her bezeyi tezgahınızda açarak inceltin ve su bardağı ile yuvarlaklar oluşturun.
  • Her yuvarlağa ayırdığımız yarım su bardağı iri ceviz içlerinden bir kaç parça koyup resimdeki gibi şekil almasını sağlayın. Birleştirme yerlerini iyice kapatın ki açılmasınlar. Benim tepsin fırından çıktığında 5 tanesi açılmıştı.
  • 200 derecelik ısınmış fırında iyice kızarana kadar pişirin.
  • Ben tatlılarımın annemin tabiri ile kıyır kıyır (kıtır kıtır:) olmaları için tatlılar soğuk, şerbetide sıcakken döktüm.
  • Siz yumuşak hamur tatlıları seviyorsanız şerbeti ılık hamuru sıcakken buluşturmalısınız.

4 Responses to Ceviz Kesesi

  1. birsence says:

    benim için tatlı olsun başka şey olmasın ve bu tatlı en sevdiklerimden ellerine sağlık arkadaşım…

  2. Reyyan says:

    yiğenimde bana aynısını yapıyor şimdi :)

    halaaaaaaaaaaa!!!
    bonibonlu kurabiye yapalım mı
    yapalım tabiii ben hamurunu yoğurup şekil veriyim sen üzerine bonibon yapıştır olur mu
    olmaaaaaaaaaaazzzz! ben yoğurcam, ben şekil vercem banane
    ve ağlama süreci :)
    bi tepsi kurabiye kaç saate bitiyor siz düşünün
    haa bide ben güzel şekil veremiyormuşum :)

  3. cafenoHut says:

    Eee daha önce niye göremedim ben burayı… Fotoğraflar güzel, tarifler harika… Hele şu ceviz kesesi tam ağzıma layık… Her türlü tatlıyı çok severim ama bu tarzları biraz daha fazla…
    Ellerine sağlık harika görünüyor… Ve çooook teşekkürler o güzel yazdıkların için….

  4. Hayat Cafe says:

    Canım benim merhaba..
    Aynen yazdığın gibi hamurlara şekil vermek isterdim ama annem kızardı.
    Şimdi ben benim ufkalıklara kızıyorum.
    Onlarla yapmaya kalksam iş uzayacakta uzayacak..:))

    İnan son günlerde tatlı diye deliriyorum.Bayramda tutamadım kendimi baklavaları götürdüm.
    Şimdi ancak uzaktan bakıyorum.
    Nasıl lezzetlidir bu keseler hemde cevizli off..:((
    Ellerine sağlık canım arkadaşım..

    Seni çok öpüyorum.

Bir Cevap Yazın

