2011 Ramazan Bayramı

Annemin vazgeçilmez bayram kahvaltısı. İftar masamı yayınlamadığın için bende özel bir sofra kurmadım diye sitem etsede unuttuğuma inandığını biliyorum. Tarif vermemek için binbir bahane uydurmakta üstüme yok onu da biliyorum:) O kadar çok yeni tarif birikti ki, boş vaktimde resimlerini düzenlemem gerekiyor. Bu gidişle resimler kokacak ve öyle yayınlayacağım! Bu yazımıda yıllar sonra yaptıklarımı okuyup gülümseyebilmek adına yazıyorum..

Bu bayram tatlı bile yapamaz dediğim annem kahvaltı (Mayalı Peynirli Böreği/Kuru Baklavası/Keşkek’i/Kesme Mantısı/Zeytinyağlı Biber Dolması)+ tatlı ikilisi ile beni çok şaşırttı. Hep böyle kal anneciğim, hiç yaşlanma!

  • Salçalı Çörekotlu Kurabiye
  • Cevizli Burma Baklava
  • Ceviz Kesesi Tatlısı
  • Cevizli Lokum

Benim içimi ısıtan arefe akşamı görüntüsü. Kayınvalidem için hazırladıklarım, iş odasında Bursa yolu için dinlenmekteler. Oruçlu olmak ve yola çıkmadan temizlik yapma tutkumu yenememem yüzünden arefe günü şu 5 tepsi epey vaktimi aldı. İftardan önce bitirmiş olmak benim için imkansızı başarmak gibi olmuştu.

Çörekotlu salçalı kurabiyelerime denemek amaçlı yoğurt ilave ettim. Yağını azaltmak uğruna yaptığım bu denemem hüsranla sonuçladı. İstediğim gibi olmasalarda 3 tepsi kurabiye 3 günde tükenip beni mutlu ettiler. Ceviz kesesi tatlıma gelince ince bir hikayesi var. Yarın tarifi ile anlatacağım inşallah..

Kayınvalidemin (çok samimiyim merhametlilerin merhametlisi, herkese böyle kayınvalide nasip olsun) gelen giden olmadan siz kaçın, gezin diye bizi bayramın 3. günü ikna edip dışarı çıkmamıza sebep oldu.

 Bizde Uludağ yolu üzerinde Bursa seyirli bir çay bahçesinde soluğu aldık. Saymadım ama tahmini 10-15 tane bu tarz çay bahçeleri vardır. Bursa’ya yolunuz düşerse Uludağ yolunu muhakkak görmelisiniz derim.

O gün eşimin çocukluk yıllarında çalıştığı süthaneye uğradık. Okul harçlığını çıkardığı yılların anısını askerlik anılarından kat kat fazla dinlemişimdir. Her Bursa seyahatimizde fırsat bulup bu süthaneye özel tadı, Keşkül’ü deneyememiştik. Kısmet olunca anladım ki bu işi çok özel yapıyorlar. Hala bademi eski üsulde öğüttüklerini öğrendik. Eşimin anlattığına göre bu işlem ustanın saatlerini alıyormuş.

Ve cuma günü Uludağda piknik. Arkadaşlarımızın daveti sayesinde geçirdiğimiz güzel bir günden bir kaç anı. Kınalı elli minik Beyza’m ve ben. Yemek sonrası semaverde çay keyfi. Güneşin gördüğü tarafımız yanarken gölgedeki tarafımızın donmuş hatırası.. Özlem’in sıcak muhabbeti ve mangalda mısır.. Bunların hiç biri hafızamdan silinmeden tekrarlarını yaşamak için dua ediyorum.

12 Responses to 2011 Ramazan Bayramı

  1. sevda says:

    maşalllah canım.kayınvalidende çok şanslı bence senin gibi gelini olduğu için.döktürmüşsün resmen.ellerine sağlık.afiyet şekerolsun canım.öpüyorum.

  2. semihaguler says:

    O kadar tepsi tatlıyı bir günde yapmışsın maşAllah. Çok güzel bir kahvaltı sofrası ve çok sevdiğim Bursa’da güzel fotoğraflar paylaşmışsın. Rabbim huzurunuzu ve sevdiklerinizle muhabbetinizi arttırsın. Selam ve dua ile..

  3. Anonim says:

    beceri on numara
    sofra on numara
    gezilen yerler on numara
    gelinin dediğine göre kayınvalide de on numaraymış
    eeee daha ne olsun dimi :)

  4. Reyyan says:

    beceri on numara
    sofra on numara
    gezilen yerler on numara
    gelinin dediğine göre kayınvalide de on numaraymış :)

    eeee daha ne olsun dimi :)

  5. Özlem says:

    Canım arkadasım çok arayı acmayalım bu defa. Gercekten çok güzel bı gündü Beyza foto. Bakıp muajej teze Dio.biz seni çok seviyoruz.bu arada patlıcan biber domates Et’ler hepsi bı harikaydi senin elin deyince tabi..karda hamsi yemeyede bekliyoruz.

  6. Özlem says:

    Sana uçak yaptı Beyza. sen bunu sakla sonra muajej teze ver dedi..seni seviyormuş Beyza arada hbrin olsun.öptük.

    • tanerinesi says:

      Özlemciğim sakla lütfennnn. Ben en kısa zamanda almaya geleceğim derdim ama sıra sizde. Bak azda olsa evi büyüttük:) yatılı bekliyorum. Hatta itirazda istemiyorum. Havalar soğumadan siz gelin. İstanbul’un en güzel yerlerini gezdirip en iyi yemeklerini yedireceğim söz. (yemekler tanerinesinden:))
      Beyza’mı öp benim için. Muajej teyzesi yesin onu.
      Ayrı şehirlerde olsakta kalbim seninle, inşallah aynı şehirlerde buluşuruz.
      Sevgi ve dua ile..

  7. kumsal540 says:

    ah muazzezcim bayram dedin yaktın içimi hem de aileyle geçirilecek bayram sofrası keşke benim de böyle bayramlar da ağırlayabileceğim kadar yakın ailem olsa ama malesef hem de bu bayramda gidemiyoruz bile

    • tanerinesi says:

      Bende her bayram sabah annemde kahvaltı edip eşimin ailesine gitmek için yola çıkıyoruz. Onlar Bursa’da biz İstanbul’da olunca bayramda bende ailemde ayrı kalmış oluyorum.
      Senin için çok ama çok dua edeceğim. İnşallah bir şekilde aynı şehirde birleşirsiniz. Bu çok mu zor? Hiç bir şey imkansız değildir der eşim (büyük üstad:) O halde dua edelim değil mi..

Bir Cevap Yazın

