Bonibonlu Kuki

Bir gün gelir sinirlendiğiniz, öfke duyduğunuz insana acımaya başlarsınız. Öfkenin yerini merhamet kaplar. Pişman olursunuz. İnci gibi dökülen gözyaşlarınız bile zamanı geri getiremez. Bilirsiniz ki vakit gelmiştir. Mum ışığında arasınız samanlıktaki iğneyi..

İşte böyle zamanlarda samanlığı seyran edecek birini arar gözleriniz. Ben böyle günleri O’nun eşi olma sıfatını veren Taner’imle atlatıyorum. Kolay kolay atlatamasakta, ufuktaki ışığı görmemi sağlayan bir ‘Umut’cum var yanımda diyorum..

Ve hiç  unutmamaya yeminler ediyorum…

Dua her şeyin en güzel ilacı, bize O’ndan en güzel hediye..

İşte böyle Ela’lı günlerde mutfağa girdiğimde ortaya çıkan kurabiyelerim. Terapi gibi geldiler bana. Hem yapması, hem yemesi. Tarifi nereden yazdım defterime hatırlamıyorum ama iyiki de yazmışım diyorum. Şuan olsa bir kaç tane kıkırdatsam diyorum..

Ben Kukilerimi benim elimden ilk kez bonibon yiyen minik Kerem için yaptım. Hafta sonu sevgili Esra arkadaşıma iftara konuk olunca kukilerimi paketleyip götürdüm. Evde sütlü çikolata olmayınca bitter ile denedim. Normalden biraz daha sert oldular. İlk tepsiyi tarifteki gibi 15 dk pişirince altları biraz fazla kızardı. Siz de benim gibi bitter çikolata ile deneyecekseniz süreyi 12-13 dk indirmelisiniz.

Kahvenin yanında, beş çayında kıtır kıtır, çikolata yer gibi kukilerinizi yemek istermisiniz. Tarifi iki katına çıkarıp bir kaç hafta serin bir yerde saklayabilir, dilediğinizde tüketebilirsiniz.

Malzemeler & Yapılışı:

  • 1.5 paket sütlü çikolata (80 gr’lık – toplam: 120 gr çikolata)
  • 120 gr tereyağı

İki malzemeyi benmari usulü eritin. Ben mikrodalgada çok sık karıştırmak şartıyla iyice erittim. ( Her 30 sn bir)

  • 160 gr un
  • 100 gr toz kakao
  • 1 paket vanilya

Derin bir kaba hepsini eleyin.

  • 300 gr şeker
  • 2 yumurta

 10 dk mikserin yüksek devri ile çırpın. Erimiş tereyağını ve çikolatayı ekleyin (soğumuş olmalı). 2 dk daha çırpın. Bu malzemeyi toz karışıma ekleyin ve kaşık yardımıyla iyice karıştırın. Yağlı kağıda bir yemek kaşığından az miktarda parçalar koyup üzerlerine bonibonlar yapıştırın.

160 derece önceden ısınmış fırında 15 dk pişirin. Bitter çikolata ile yaparsanız 12-13 dk. Sütlü çikolata ile yaparsanız 15 dk pişirin.

11 Responses to Bonibonlu Kuki

  1. deryayla says:

    Canım ellerine sağlık çok cici olmuşlar öpüyorum.

  2. sevda says:

    akşama çayın yanına olsa harika olurdu canım.çok şeker olmuşlar.ellerine sağlık.sevgiler.

  3. Hayat Cafe says:

    Canım benim yazını okuyunca merak ettim seni..
    İnşallah iyisindir ve büyük bir sorun yoktur ama olsada eşinin yardımıyla en kısa sürede atlatırsın inşallah..
    Ayrıca farketmeden seni kıracak birşeymİ yaptım ?Hiç uğramaz oldun bana..:))
    İnşallah bir sorun yoktur aramızda.

    Bu bonibonlu kukilerden benim ufaklıklar çok istiyorlar.
    En kısa zamanda yapıcam inşallah..
    Ellerine sağlık canım

  4. gülcandan says:

    Ellerinize saglik cok güzel bunlar tam cocuklarimin sevdigi kurabiyelerden emeklerinize ellerinize saglik .

  5. Hayat Cafe says:

    Canım benim bu mübarek günlerde Allah yardımcınız olsun.
    İnşallah hayırlısıyla bu günleri atlatırsınız.
    Beni merakta bırakmayıp yazdığın için sağolasın.
    Dualarım seninle..
    Çok öpüyorum seni arkadaşım.

  6. Sevgili Muazzez,
    Yazdıklarından bir şeylere üzüldüğün belli oluyor.
    İnşallah her şey düzelir, hepsi kötü bir anı olarak geride kalır.
    Bu arada;
    Kandilini kutlar, Hayırlara vesile olmasını dilerim.
    Kukilerde nefis görünüyor, ellerine sağlık.
    Bitterin koyu rengi şekerlemelerin daha canlı görünmesini sağlamış.

  7. marifetane says:

    11 ayın sultanının incisi, meleklerin akın akın yeryüzüne inip insanlara rahmet yağdırdığı, bin aydan hayırlı rahmeti bol gecede; Allahim bizi imanindan eksik etme, tüm günahlarımizi bagisla, şüphesiz senin rahmetin gazabından büyüktür.
    Amin…
    kadir geceniz mübarek olsun..

  8. Hayat Cafe says:

    Canın benim kandilin mübarek olsun.
    Sen iyi olda kilo filan sorun değil..
    Bende bayramda daha fazla tutamayıp saldıracağım gibi geliyor:)))
    Çok öpüyorum seni..

  9. neye uzuldun bılemıyorum ama hayat eksı ve artıyla kayıpla ve artımla var..mecburen katlanıyoruz. derdı veren Rabbım once dayanma gucunu gonderırmıs…kolaylıkla atlaltcanım zor gunlerını.. gecmıs bayramın mubarek olsun

  10. Emel says:

    gram olarak değilde, bardak ve kaşık olarak ölçü almam mümkün mü , sevgiler

Bir Cevap Yazın

