Şehriye Salatası

En derin acıları ve en kuvvetli mutlulukları yaşarken sofra kurmak..

Bir kaç gündür yoğun duygularla boğuşurken bu sofra çıkıverdi ortaya. Amcamı iftara davet edeceğim diye haftalardır içimi bir telaş sardı. Aksilikler birbirini kovalarken yorgunluk ta karıştı bu sofranın detaylarına.. Neyse ki amcamın güzel yüzündeki memnuniyet beni bir kaç saatliğine de olsa kötü duygulardan uzaklaştırdı..

Keşke amcam hep gelse..

Keşke çocukluğumda ki gibi beni omuzunda her yere götürse..

Menüdekileri sizlere fikir olması için yazıyorum, siz benim gibi çorbanızı soğuk ve ayranlı yapacaksanız lütfen cacık yapmayın ! ya da çorbayı sıcak bir türle değiştirin:) Ben soframı kurduğumda iki ayranlı türün bir arada olduğunu fark ettim. Tabi fiyaskolar bununla bitmedi. Tavuğu mikrodalgada ısıtınca kurudular:)) Siz siz olun telaş yapmayın!

  • Soğuk Erişte Çorbası (Tıpkı soğuk şehriye çorbasındaki gibi şehriyeler yerine erişteleri haşladım, ve ayranla karıştırıp soğuk olarak servis ettim.

  • Güveç ( Bir sonraki yayında tarifini vereceğim)

 

  • Ispanaklı ve Kıymalı Kol Böreği

  • Çubuk Kraker Börek (Ev hanımıysanız iftardan en fazla 1 saat önce pişiriniz. İçerisindeki kıyma bir gün sonra börekleri yumuşatıyor. Test edildi:)

  • Zeytinyağlı Lahana Sarması
  • Nohutlu Pilav
  • Sebzeli Tavuk Sarması
  • Zeytinyağlı Cacık
  • Profiterol (Her zamankinden farklı olarak iç dolgusunu 1.5 su bardağı sütle hazırladığım crema ole ile doldurdum. Çikolatasını da 1 paket çikolata sosunu 2 yemek kaşığı toz çikolatalı puding ilave ederek pişirdim)
  • Taze Peynirli Şekerpare

ŞEHRİYE SALATASI

Malzemeler:

  • 1 su bardağı arpa şehriye
  • 1 litre su
  • 1 su bardağı ince kıyılmış göbek
  • Taze nane
  • 4-5 dal taze soğan
  • Dereotu
  • Maydonoz
  • 5-6 adet halka doğranmış çeri domates
  • Limon ve zeytinyağı

Yapılışı:

  • Suyumuz kaynarken şehriyeleri atıp yumuşayana kadar pişirelim.
  • Aynı su içerisinde soğudukta sonra süzelim.
  • Tüm malzemeleri ince ince kıyıp karıştıralım.
  • Son olarakta şehriyeleri ilave edelim.
8 Responses to Şehriye Salatası

  1. Anonim says:

    salata çok güzelde böreklerde nefis görünüyor canım.ellerine sağlık.öpüyorum.

  2. semihaguler says:

    Çok şık bir sofra olmuş. Soğuk çorba ile yoğurtlu bir meze veya cacık çakışmasını ben de bazen yapıyorum ama yoğurdu çok seven biri olarak sorun etmiyorum :) Yiyenlere afiyet olsun. Ellerinize sağlık.

  3. Reyyan says:

    eline sağlık olsun..

    o aksilikler nazar bozarmış :)
    öyle de gitsin :)

  4. Sevgili Muazzez,
    Ellerine sağlık, hem mönü hemde masa süper görünüyor, ellerine sağlık.
    Pastel tonlar masaya çok hoş ve ferah bir hava vermiş.
    Beyaz lahana dolmasına bayılırım, resmine iç çekerek baktım : )

  5. derya says:

    Canım ben geldim ellerine sağlık salataya asla hayır diyemem öpüyorum.

  6. kumsal540 says:

    semizotu için girmiştim ama çıkamadım değişik davet menüleri ve tarifler güzel gerçekten ama davet menülerinin listesi bence biraz fazla kabarık
    sitenizi ve anlatımınızı portakal ağacına benzettim güzel sık kullanılanlara ekliyorum

  7. sehrinaz says:

    her açtığım sofra, tarif, sunum hepsi harika ellerinize sağlık…

Bir Cevap Yazın

