Kestaneli Mozaik Parfe

Tarif tamamen uydurma olunca isim de uyduruk oluyor. Kestaneli pasta çok yapılır biliyorum, parfesini yapan varmıdır bilmiyorum. Ya da onu benim gibi mozaik pastaya çeviren:)

Tek bildiğim bu tatlının harika bir iftar sonrası tatlı olabileceği. .Yaklaşık son 3-4 yıldan sonra en iyi dondurmayı geçtiğimiz haftalarda beykoz tarafında yedim. Kolay kolay hiçbir hazır dondurmayı severek yemem. Eşim almasa aklıma bile gelmez. Sizde benim gibi serinliği farklı şekilde elde etmek istiyorsanız ve bunu daha ikramlık ve temiz olan şekle sokmak istiyorsanız evde bu parfeyi deneyin derim.

Malzemeler:

  •  2 paket sade krem şanti
  • 1 paket krema
  • 1 su bardağı süt
  • 1 yumurta sarısı (parfelerin buzlanmaması için önemlidir!)
  • 200 gr kestane püresi
  • 1 paket sade petit beur (minik parçalara bölünmüş)

Yapılışı:

  • Kremayı yüksek devirde5-7 dk çırpalım.
  • Krem şantileri ve yumurta sarısı mikserin yüksek devri ile ayrı bir kapta çırpalım.
  • Kestane püresini ilave edip çatal ile çırpmaya devam edelim.
  • İki karışımı birbiri ile buluşturalım.
  • Son olarakta bisküvi parçalarını içine alalım. Kaşık yardımıyla homojen karışım elde edelim.
  • Streç film ile kapladığımız saklama kalıbımıza hafifce bastırarak yerleştirelim.
  • 1 saat buzdolabın alt kısmında bekletelim.
  • 1 gece üst bölümde bekletelim
  • Servis edip afiyetle yiyelim:)

Kestane püresini hazır kullanmanızda fayda var dedim. Ben Kafkas’ın hazır Lıgt ürününü kullandım. Reklam gibi oldu ama siz kestane püresini nereden bulacağız diye sormadan ben yazayım istedim:)

3 Responses to Kestaneli Mozaik Parfe

  1. Reyyan diyor ki:

    görüntü harika

    eminim tadı da öyledir

    eline sağlık olsun canım

  2. semihaguler diyor ki:

    Bu ne güzel bir görüntü. Kestaneli bir parfe ilk defa gördüm ama tadı eminim çok lezizdir. Ellerine sağlık. Bu arda bir önceki yazındaki Bursa fotoğrafları da çok güzel. Bursa gerçekten özel bir şehir. Sanırım Bursa’yı özlemişim :) Bu fotoğraflar bu özleme iyi geldi.

  3. Hayat Cafe diyor ki:

    Bu hafta kendimi ödüllendirip azar azar tatlı yemeye başladım.
    Bu parfeden azıcık kesmez beni,kocamaaaaan bir dilim yemek isterdim.
    Soğuk soğuk tam bu havaların ve iftar sonrasına yakışacak bir tatlı olmuş
    Ellerine sağlık canım benim..

Bir Cevap Yazın

