Hayırlı Ramazanlar & Kayısı Kompostosu

Hz. Peygamber efendimiz (s.a.a) bir hutbesinde şöyle buyurmuştur: “Her kim ramazan ayını susarak oruç tutar da, kulağını, gözünü, dilini, şehvetini ve vücudunun organlarını yalandan, haramdan ve gıybetten Allah’ın rızası için korursa, yüce Allah onu kendine yakın kılar, öyle ki o adam Hz İbrahim Halilullah’a (onun makamına) erişir ve onunla birlikte olur.”

Elhamdülillah bir Ramazan daha gördük, inşallah bir Ramazan daha görürüz..

Dün akşam eşimin arkadaşlarını ağırladığım soframın tariflerini inşallah sırasıyla vereceğim.  Menüyü size fikir olması sebebiyle yazacağım. Ama beyleri ağırlamayı düşündüğüm masamı bu derece pembe yapmış olmamın ne derece hoş olduğunu da söylemeden geçemeyeceğim:)

Ayrıca saat 18.00 kadar iş yerinde süren işler sonucu eve geç kaldım:( Bana tam bu anda kollarına açan, sofrayı kurmam ve son rütüşları yapmamda yardımcı olan canım arkadaşım Canan’a çok teşekkür ederim. O olmasaydı yer sofrası kurabilirdim:)

Menüdekiler:

  • Börülce Salatası

  • Kiremitte Mantar

  • Paçanga Böreği

  • Zeytinyağlı Biber Dolması

KAYISI KOMPOSTOSU

Bence bu yaz akşamlarının en vazgeçilmezi komposto olmalıdır. Ben eve bakkalda satılan o siyah içecek girmesin diye uğraşıp kompostosuz iftar geçirmiyorken, eşimin o malum içeceği alması beni çok üzdü.. Neyse ki kompostomda içilmişti.. Yazmasam olmazdı sanki:)

Tezgahlarda taze kayısılar tükenmeden bol bol yapıp tüketmeliyiz. Sıcak havalarda iftar sonrası ferahlarken sindiririm sisteminizin çalışmasına yardımcı olabilirsiniz. Bu denli güzel meyveleri şifalarıyla bize sunulması ne büyük şükrü beraberinde getiriyor.. Öyle değil mi!

Malzemeler:

  • 1 kilo kayısı
  • 3 litre su
  • 5-6 adet karanfil
  • 1.5 su bardağı toz şeker (Damak zevkinize göre toz şeker)

Yapılışı:

  • Kayısıları ovalayarak yıkayalım ve ortadan ikiye bölelim. Çekirdeklerini çıkarıp elma dilimi şeklinde doğrayalım.
  • Tenceremize kayısı ve karanfilleri alalım. Başlanğıçta 1.5 su bardağı toz şekeri üzerlerinden gezdirelim.
  • 15 dk dinlendirip suyunu ilave edelim. Ben burda suyunu su ısıtıcımla kaynatıp üzerine döktüm.

  • Kayısılar yumuşayana kadar kaynatın. Şekerini kendi damak zevkinize göre ayarlayabilirsiniz.
  • Soğuk şekilde servis ediniz.

9 Responses to Hayırlı Ramazanlar & Kayısı Kompostosu

  1. neyesem diyor ki:

    Benim için büyük bir zevkti, asıl ben teşekkür ederim beni bu derece leziz yemeklerden mahrum bırakmadığın için. Rabbim çömertlik dolu elini ve gönlünü kimselerden ırak etmesin. (sahurda eşime gönderdiğin paçanga börekleri hala dolapta bilmem anlatabildim mi :))) . Ama çok güzeller ne yapıyım :((

  2. Ufuk İnce diyor ki:

    Ben dün bu sofradaydım..
    Ellerinize sağlık, herşey çok güzeldi.. :)

  3. memolininannesi diyor ki:

    elıne saglık…
    vallahı hem calısıp hem de bukadr dokturmek marıfet ıster..
    demeden edemeyecegım:)

  4. Anonim diyor ki:

    yurtdisi servisiniz ne zaman basliyor acaba merak ediyoruz da …

  5. Fatih Tasdan diyor ki:

    yurtdisi servisiniz ne zaman basliyor acaba merak ediyoruz da …

  6. nilay diyor ki:

    yine yine yine muhteşem bir sofra, yine hayırlı sözler, yine damak ve göz ziyafeti..tebrikler, ellerinize sağlık..ramazanınız mübarek olsun, herşey gönlünüzce olsun..

    ( blog aleminden cok uzakta kaldım, sanmayın ki okumuyorum, her güncellemeyi okuyorum keyifle, lakin cevap -yorum yazamadım çok uzun zamandır,affola..)

Bir Cevap Yazın

