Cevizli Havuçlu Tarçınlı Kek

Ne kadar da uzun bir başlık oldu:)  Son bir ayda bu kekimi tam 4 kez yaptım. Yayınlamak şükür nasip oldu. Piknikler bol olunca tarif vermek biraz zor oluyor:) İlk kek kız kardeşim ve eşinin ailesiyle yaptığı piknik içindi. İkincisi tüm aile fertleri ile yapılan piknik içindi, babamlar, abimler, kardeşim ve biz. Üçüncüsü sık sık toplandığımız arkadaş grubu içindi. Son olarakta bir kısmını eşimin iş arkadaşlarına tattırdığım, bir kısmını da deniz kaçamağında yediğimiz kekti. Doğrusu piknik sezonumu, kek sezonumu açtık belli olmuyor:)) Yaz geç getirilsede elhamdülillah istifade edebiliyoruz.

İyi kabarmış bir kek yapmak öyle sanıldığı kadar kolay değildir. Hele hele benim ilk kekimi ortaokul yıllarında  kakao yerine türk kahveli yaptığımı düşünürsek :) Sınıfta hiç bir arkadaşım yememişti.. Matematikçinin yüz ifadesini ise hiç unutamam. x+y+z’nin toplamına 9999 olduğuna karar vermiş gibiydi:)) Daha öncede söylemiştim, herkes acemilik yaşar:))

Malzemeler:

  • 5 yumurta
  • 1 su bardağı yağ (fındık yağı ve sıvı yağ karışımı uyguladım & bir su bardağından bir parmak eksik kullandım)
  • 2 paket kabartma tozu
  • 1 paket vanilya
  • 1 su bardağı şeker (biz şekersiz kek sevdiğimiz için ölçüyu az tutuyorum siz 1.5 su bardağı kullanabilirsiniz)
  • 1 su bardağı süt
  • 1 tatlı kaşığı tarçın
  • 1 su bardağı iri dövülmüş ceviz
  • yarım su bardağı rendelenmiş havuç (ben rondodan geçirdim, benim gibi tembellik etmezseniz sarımsak rendesi ile rendelerseniz daha güzel olacaktır.)
  • 4 su bardağı un

1. Not: Öncelikle unutmayınki sıvıların ve toz malzemelerin ölçüleri aynı kapta bile olsa farklılık gösterirler. Benim bardağımın ölçüleri de bu konuya örnek olmaktadır.

  1. Su bardağım 150 gr un almaktadır. Yani kek hamurunda 600 gr un ile hazırlanmıştır.
  2. Aynı su bardağı 200 gr sıvı almıştır. Bunlar su, süt ve yağdır.

Yapılışı:

  • Yumurtaları ve şekeri 6-7 dk mikserle çırpınız. (önce alçak devirde sonra yüksek devirde)
  • Yağı, sütü, vanilyayı ve bir paket kabartma tozunu ilave edip 2 dk çırpınız.
  • Unu ve kalan bir paket kabartma tozunu azar azar ilave ederek aralıklı çırpınız. Tamamını ilave ettiğinizde durmadan 3-4 dk daha çırpınız.
  • Havuç tarçın ve cevizi hamura ilave ediniz ve asla mikser kullanmayınız. Bir çatal veya kaşık yardımıyla malzemelerin hamura karışmasını sağlayınız.
  • Hamuru kek kalıbınıza aktarınız.

2. Not: Ben resimden anlayabileceğiniz şekilli bir kek kalıbı kullandım. Siz aynı hamuru 24 cm çapında çember kek kalıbınızla veya kare borcam kalıbınızla pişirebilirsiniz. Sadece iki farkı var birincisi ince bir keke sahip olacaksınız, ikincisi pişme yöntemi farklı olacaktır.

Şekilli yüksek bir kalıpla kekinizi pişiriyorsanız pişirirken şu şekilde pişirmenizi öneririm:

  • Keki yapmaktan çok pişirmesi daha önemlidir. Kekimizi soğuk fırına alalım. Fırınınızın sadece alt bölümünü ısıtma özelliği varsa onu seçelim. Fırını 180 dereceye ayarlayalım. Kekimizi önce alttan 15 dk pişirelim. Amacımız kek alt kısmından olabildiğince kabarmasını sağlamamız. Üst kısımdan da pişmeye başlayan keklerin kabarması üsten ağırlaşma sebebi yüzünden daha zayıf olmaktadır.
  • 15 dk sonra fırını normal konuma getirelim. Yani hem alttan hem üsten 180 derece ısıtmaya devam edelim. Bu şekilde fırını 20 dk daha çalıştıralım.
  • Toplamda 35 dk 180 derecede pişmiş bir kekimiz olacaktır. Bu esnada fırının kapağını asla açmamamız gerekiyor.
  • Fırınınızın ısısını 150 dereceye düşürüp bu ısıda da kekimizi 15 dk daha pişirelim. Isıyı düşürmekteki asıl amaç kekin dış kabuğunun yanmadan içinin pişmesidir.
  • Toplamda 50 dk pişen kekimize uzun ve kuru bir bıçak sokup çıkarınız. Bıçağınız temiz çıktıysa kek pişmiştir.Çıkmadıysa 5 dk daha pişiriniz. Benim fırınım 55 dk da pişiriyor. Bu süre fırına göre 5 dk kısalabilir veya 5 dk uzayabilir. Siz 45 dk dan sonra fırının kapağını açabilir ve kekinizi sık sık kontrol edebilirsiniz. Tabi fırını soğutmamak için abartmadan :)
  • Pişen kekimizi kalıbıyla beraber 10 dk dinlenmeye alıyoruz. Daha sonra ılıyan kekimizi ızgara teline çıkarıp soğumasını bekliyoruz. (Sıcakken dilimlemeyelim)

Düz bir tepside pişirmek istiyorsanız. :

  • Kekimizi soğuk fırına alalım. Fırınınızın sadece alt bölümünü ısıtma özelliği varsa onu seçelim. Fırını 180 dereceye ayarlayalım. Kekimizi önce alttan 1o dk pişirelim. Amacımız kek alt kısmından olabildiğince kabarmasını sağlamamız. Üst kısımdan da pişmeye başlayan keklerin kabarması üsten ağırlaşma sebebi yüzünden daha zayıf olmaktadır.
  • 10 dk sonra fırını normal konuma getirelim. Yani hem alttan hem üsten 180 derece ısıtmaya devam edelim. Bu şekilde fırını 20 dk daha çalıştıralım.
  • İlk 30 dk fırının hiçbir şekilde kapağını açmıyoruz. 30 dk dolduktan sonra hamurumuza kuru bıçak veya kürdan sağlayarak pişme kontrolü yapıyoruz. Piştiğine emin olduğumuzda fırınımızdan çıkarıp soğumaya bırakıyoruz.
8 Responses to Cevizli Havuçlu Tarçınlı Kek

  1. semihaguler says:

    Eşimin ve benim en çok sevdiğimiz kek işte bu. Normalde çok keki seven biri değilimdir ama bu kekin yeri ayrı. Ellerine sağlık.

  2. Reyyan says:

    eline sağlık olsun canım :)

  3. Geri bildirim: demo | Lesvosnews.net

  4. kek tarifim says:

    gerçekten harika görünüyor ellerinize sağlık

  5. Tarçınlı olan her şeye bayılan biri olaraktan canım kaç gündür havuçlu tarçınlı kek istiyordu. Dedim ki Muazzez Hanım’ın bloğunda kesin vardır :) Ve yanılmadım tabii, bir heves girdim mutfağa yapıverdim :) Evi tarçın kokusu sardı :) ve tabiki harika oldu, güzel tariflerdne güzel sonuçlar çıkıyor vesselam :) Yalnız ben ceviz yerine( Cevizi kırıp ezmeye üşendim :)) çekirdeksiz kuru üzüm vardı elimin altında ondan koydum içine, :) gayet güzel bir tarif, teşekkür ediyorum

    • tanerinesi says:

      Şifa olsun Gülnaz Hanım,

      Bende tarçın kokusunun huzur, ferahlık verdiğine inanırım. Hatta tarçın çubuğuyla bir bardak demlenmiş çay bile beni rahatlatır (Dün bile denedim süper oluyor:) . Keki beğenmiş olmanıza çok sevindim. Benim gibi sizde tarçın seviyorsanız iyi bir seçim:)) Eminim kuru üzümlede süper olmuştur. Neyazıkki ben aşurenin dışında kuru üzüm tüketemiyor. Oda sadece kuş üzümü. Annemiz hiç kullanmazdı, malum damak zevklerinize anne oluşturuyor. Afiyet olsun efendim.
      Muhabbetle..

  6. Geri bildirim: Limonlu Kek «

  7. kpss0173 says:

    iyi akşamlqr fırınım normal ve turbo ddiye 2 farklı özellikte yani 2 fırınım var o zamana ne yapayım ?

Bir Cevap Yazın

