Patatesli Bulgur Pilavı

Eşimle canımız bu sıcak günlerde sulu yemek çekince mutfağa ne yapsam diye düşünererk girdim ve kendimi suyunu çekmiş sulu yemek yaparken buldum:) Sulu yemeğin susuz hali bu olsa gerek.. Bir dahaki sefere sulu yemekten kastım bu olmamalı. Yoksa şerbetli tatlı çektiğide de sütlü nuriye yapmam gerekecek:)

So 4-5 aydır kızkardeşimi sağlıklı besleme alışkanlığı elde etmesi iç Ender Saraç’a götürüyorum. 17 yaşında genç bir hanımefendiyi fast food tan uzak tutmak sandığımızdan daha zor oluyordu. .Sağlıklı beslenme sırasında şunu öğrendik ki pirince göre bulguru tercih etmeliyiz.. Bulgur kilo aldırmaz..!

5 ay boyunca kardeşimle Ender Bey’in kliğine ben götürdüm. Onun velilik görevini bizzat ben üstlendim. Amacım kardeşimle her 15 günde bir en azından dolu dolu bir gün geçirmek bu vesileyle de belki arada kaçamaklar yapmaktı, hatta belki de bir nebze olsun diyet adı olmadan fazla kilolardan kurtumaktı. Ben hastası olmadığım halde Ender Bey her görüşmede benide odasına alıyordu. Sanırım halime acıyordu:)) Ne mi oldu.. kardeşim bambaşka biri olurken ben yerimde saydım.. Hani bulgur kilo aldırmazdı ? Nerede hata yaptım?

Sanırım ben hatayı bulgurun yanında yediğim tatlılarla yaptım:))

Malzemeler:

  • 2 su bardağı bulgur
  • 1 adet patates
  • 2 adet domates
  • yarım çay bardağı sıvıyağ
  • tuz, karabiber

Yapılışı:

Resim 1: Yağı ve küp küp doradığımız patatesleri teflon tenceremize alalım. Yaklaşık 10 dk patatesleri kavuralım.

Resim 2: kavurma işlemi sırasında 2 domatesin kabuğunu soyalım. Gelişi güzel doğrayalım.

  • Kavrulan patateslerimize domatesleri ilave edelim. Tencerenin kapağını kapatı 5 dk kendi buharında domatesleri ölmesini sağlayalım. Bu esnada patatesler de daha iyi pişieceklerdir.

Resim 3 : Yıkadığımız bulguru tenceremize boşaltıp üzerini 1 parmak geçecek kadar kaynar su dökelim. Tuzunu  ve karabiberini ilave edelim.  

  • her 3-4 dk da bir pilavımızı karıştıralım. Suyunu çekince demlenmeye bırakıp 10 dk dinkendikten sonra servis edelim. Afiyet olsun.
2 Responses to Patatesli Bulgur Pilavı

  1. sevil says:

    Sitenizi gezdim çk beğedim. Özellikle resimleri. Emeğiniz var hepsinde. İyi tatiller

Bir Cevap Yazın

