Bu yazın ilk kışlık hazırlığı “Fırında Karışık Kızartma”..

Dün akşam bu sofrada iki kız kardeş ve eşleri yemek yedi. Birde aramıza yeni katılan, beni teyze yapan ama benim ona cimcimem mi yoksa keratam mı diyeceğimi bilmediğim bir bebeğimiz vardı. Kendisi henüz masayı dağıtıp yemeği burnumuzdan getiremedi ama varlığı çoktan içimizi ısıttı..

Masamızdakiler

Ton balıklı salata

Haşlama  usulü içli köfte

Fırında karışık kızartma

Milföy böreği ve ikitanecik sıgara böreği:)

Fırında yalancı kumpir

Yazın hatta kışın evde kızatmanın pisliğini bu şekilde tamamen sıfıra indiriyorum. Kızartmanın derdi kalkarken kaloriyi de sıfıra yakın tutuyorum. Tarif annemden.. Son on yıldır bizim mutfakta kızartma bu şekilde yapılır oldu..

Malzemeler

  • 1 kilopatlıcan
  • 1 kilo kabak
  • 1 kilo çarliston veya sivribiber
  • Sıvıyağ yağ

Yapılışı:

  • Tüm malzemeleri yıkayıp kurulamaları için temiz bir havlu üzerinde bekleyiniz.
  • Patlıcanları, biberleri ve kabakları resimde görüldüğü kalınlıkta doğrayınız.
  • Tüm sebzeleri sırayla ve ayrı ayrı olarak derin bir kabın içine alıp üzerlerinden az bir miktarda sıvı yağ geçiriniz. Ve elinizle sıvıyağın heryere eşit şekilde dağılması sağlayınız.
  • Yağlı kağıt serili fırın tepsinizde 200 derecede pişiriniz. Kabaka ve biber çok hızlı kızaracaklardır!
  • Tüm sebzeler aynı şekilde piştikten sonra soğumaları içi yağlı kağıtlarıyla beraber ızgara telinin üzerine alınız.
  • Tamamen soğuduklarına emin olduktan sonra istediğiniz miktarlarda paketleyip dondurucunuza atınız.

Ben paketlemek için buzdolabı poşetlerini tercih ediyorum, siz buzluk için yapılan pratik kapları kullanabilirsiniz. Resimler ofisimin mutfağından..

9 Responses to Bu yazın ilk kışlık hazırlığı “Fırında Karışık Kızartma”..

  1. anonim says:

    Gözünüz aydın kız kardeşiniz mi hamile ? Teyze olmak çook güzel .Rabbim tamamına erdirsin .Darısı sizin başınıza.
    FATOŞ

  2. MERHABALAR..BEN ZEYNEP..ZEVKLE GEZDIM BLOGUNU…
    HEM MİDEYE HEMDE GOZE HITAP EDIYOR…KENDIMEDE COK YAKIN BULDUM..ELLERINE EMEKLERINE SAGLIK.SIKSIK GORUSMEK ISTERIM..SEVGILER……

  3. zeliha says:

    Ne hoş bir sofra,emeklerinize sağlık..
    Aslında sitenizdeki herşey çok hoş,çok güzel ve özel :)
    Gözlerim şenlendi gezerken :)
    Rabbim böylesi sofralardan ve sevdiklerimizden mahrum etmesin inşAllah..

  4. Geri bildirim: Domates Soslu Patlıcan «

  5. Geri bildirim: Minyatür İftar Soframız:) «

  6. Geri bildirim: Domates Soslu Fırın Kızartma «

Bir Cevap Yazın

