Tantuni.. (Mersin Mutfağı)

Mersin’in mutfağını pek bilmem ama otellerini çok iyi bilirim. İlk gittiğimde şehirde 3 tur atıp tam 2.5 saat otel aramaları sonucunda nerede hangi otel var epeyce öğrendim. Sonuç bize en uygunu Öğretmen evi..

Ayrıca inanın Mersin’de yediğim tantuniden daha lezzetlisini, kızkardeşimin eşi sayesinde İstanbul’da özel bir yerde yedim, ikincisi de bizim evde yapıldı:) Bu aralar sıcaklar daha fazla getirilmeden denemenizi tavsiye ederim.

Çok ama çok pratik bir yemek (tabii robot kullanacaksanız:)

Malzemeler (ortalama 4 kişilik) :

  • 500 gr kuzu kuşbaşı
  • 3 orta boy kırmızı biber
  • 2 orta boy kuru soğan
  • 3-4 adet sivri biber
  • Kekik-karabiber,pulbiber,tuz
  • 2 yemek kaşığı tereyağı veya zeytinyağı

Yapılışı:

  • Kuşbaşı etinizi olabildiğince minik minik doğrayın. xxs kuşbaşı olsun:)
  • Tencereye (yağ koymadan) etlerinizi alın, yarım çay bardağı su koyup altını orta hararette açın.
  • Biberleri temizleyip yıkayın. 3-4 iri parçaya bölün. Soğanıda 4 parçaya bölüp biberlerle roboto verin.
  • Robotonuz yoksa olabildiğince küçük küpler halinde doğrayın.
  • Etler kendi suyunuda salıp kaynamaya başlayın altını iyice kısın. Suyu tamamen bitince yağı ilave edip 5 dk kavurun.
  • Soğan ve biber karışımını da etlere ilave edip tencerenin kapağını kapatın. Sebzelerin suyu ile et 5-10 dk özleşene kadar pişmesini sağlayın. Bu esnada sebzelerde (soğan ve biber) pişecek ve etleriniz de yumuşayacaklardır.
  • Lavaş ve ayran ile servis ediniz.

Not: Mersinde ayrıca maydonoz ve soğan ile servis ediyorlar. Soğanı sumak ile karıştırıyorlar. Ekstra soğanı kokusundan dolayı tercih etmedim. Maydonozuda ayıklamak ve yıkamak zor geldi:)

6 Responses to Tantuni.. (Mersin Mutfağı)

  1. filiz diyor ki:

    ellerinize sağlık
    mersinde artık lezzetli tantuni yapan yer kalmadı maalesef:( ve de pahalı :)
    eskiden çok sık yerdik ama artık hem güzel olmamasından hem hijyen hem helalmi değilmi bilmediğimizden yememeye özen gösteriyoruz.
    siz nerde yemiştiniz mersine geldiğinizde …
    selametle

    • tanerinesi diyor ki:

      Teşekkür Ederim Filiz Hanım,
      Tam olarak nerede yediğimiz hatırlamıyorum. Yerli bir arkadaşın tavsiyesi üzerine işlek merkezi bir caddede yediğimiz hatırlıyorum. Aynı caddede şalgam satan bir yerede uğramıştım. İstanbul sıcağına bile dayanamayan biri için Mersin sıcağı epey zor gelmişti:) Hatta çektiğim resimlere bakıyorum, sürekli ete su döküyorlardı. Etler sıcaktan kuruyorlardı demek:)
      Selametle..

  2. Cahide diyor ki:

    Canım kardeşim benim. Seni son zamanlarda çok ihmal ettim biliyorum. Kusuruma bakma gülüm, halimi az çok biliyorsun.
    Kendimi tatile soktum ya, üzerimde bir hafiflik hissettim :) Şimdi yavaş yavaş valizleri hazırlamam lazım.

    Tantuni çok nefis görünüyor. Çok seviyorum bende. şu boğazla imtihanımız ramazanda azıcıkta olsa hafifler inşaallah.

    Seni seviyorum kardeşim. Hakkını helal et. Allah’a emanet ol…

  3. DİLEK HANIMIN MUTFAĞI diyor ki:

    muazzez hanım hayırlı akşamlar yorumunuz için teşekkür ederim ,yaklaşık 3 yıldır bu camianın içerisindeyim. cahidenin elleriyle 2 yıl komşu olarak beraber kaldık beni site açmaya cahide teşvik etti. tariflerimi tane tane yapmaya özen gösteriyorum. çoğu siteler var: tamam güzel ama nasıl yapılmış benim için çok önemli, selam ve ile kalın…

  4. memolininannesi diyor ki:

    maydanozu ayıklamayı kim severki…
    eline sağlık canım..
    tantuniyi neden bilmem pek sevesim gelmiyor..
    aslında tam benlık bısey..
    belkı bır gun benım ıcın yaparsın yerız….
    kolay gelsın

  5. Hayat Cafe diyor ki:

    Nasıl severim anlatamam:))
    Uzanıp bir ısırık alasım geldi inan…
    Ellerine sağlık canım.
    Öpüyorum.

Bir Cevap Yazın

