Sufle..

Yazın bol çikolatalı ve dondurma ile servis edebileceğiniz en güzel lezzet. En güzelide sufle malzemesini bir kaç saat öncesinden hazırlayıp saklayabilmeniz.

Yapım aşaması 10 dk pişirmesi 12 dk..

Önemli Not: Suflelerinizin harcını hazırlayıp 3-4 saati geçmemek üzere servis edeceğiniz zaman pişirin. Harcı asla buzdolabına kaldırmayın, oda sıcaklığında olmalıdır. Suflelerinizi sıcak sıcak fırıdan çıkarınca servis etmelisiniz. Aksi takdirde içerisinde barındırdığı fazlaca çikolata yüzünden söneceklerdir. Sıcak suflelerinizi muhakkak sade dondurma ile servis ediniz.

Malzemeler: (6 toprak kase için)

  • 300 gr bitter çikolata
  • 150 gr tereyağı (margarin asla kullanılmaz)
  • 150 gr toz şeker
  • 50 gr un
  • 25 gr kakao
  • 2 pkt vanilya
  • 7 yumurta

Yapılışı:

  • Tereyağını benmari usulü eritin. ( Benmari usulü: Derin bir tencereye su koyun ve kaynamaya bırakın. Üzerine daha küçük bir tencere oturtun.Sıcak su ile tencerenin temasıyla malzemelerin eritilmesidir)
  • Eriyen tereyağına çikolataları kırın ve çikolatalarında tereyağında erimesini sağlayın. Bu sırada su kaynamaya devam etmelidir. Çikolatayı sık sık karıştırın.

  • Yumurtaları derin bir kaba kırın, şekeri ilave edip mikserle 3 dk çırpın. (vaktiniz varsa yumurta aklarını 2 dk mikserin yüksek devri ile ayrı çırpıp sarılarını ve şekeri ardından ilave edip 1 dk birlikte çırpın)
  • Unu, vanilyayı ve kakaoyu da ilave edip 2 dk daha çırpın.
  • Fırını 100 dereceye getirip ısıtın.
  • Benmari usulde erittiğiniz tereyağıı ve çikolatayı ssoğumaya yakın derecede ılıtıp yumurtalı harca aktarın ve el mikseri veya çatalla tekrar çırpın.
  • Kek hamurundan daha cıvık bir hamur elde edeceksiniz. Telaş yapmayın pişmez gibi gözüksede pişiyor.
  • Kalıplarınızı önce yumuşak tereyağı ile yağlayın ardından toz şeker serpin.
  • Birer parmak boşluk kalacak şekilde doldurun. ( epeyce kabaracaklar)
  • 100 derece Isıtılmış fırında 180 derecede 12 dk pişirin.

 

19 Responses to Sufle..

  1. derya990derya diyor ki:

    Canım Suflen enfes olmuş ellerine sağlık öpüyorum…

  2. Reyyan diyor ki:

    denenir bu tarif :)

    eline sağlık olsun

  3. Hayat Cafe diyor ki:

    Canım benim imla hatası filan önemli değil.
    Senin bana yazdığın içten,samimi yazın inan beni çok sevindirdi.
    İnan kardeşinin verdiği kilolarada hem sevindim hem kıskandım.
    Moralim çok bozuk ve hep böyle kilolu kalacağım diye düşünmeye başladım.
    Tam da bunun üzerine senin bu sufleler hiç iyi olmadı ama..:)))
    Bu nasıl bir güzellik böyle yaa :))
    Bu nazlı tatlıyı nasıl böyle sönmeden fotoğraflayabildin ? Süper görünüyorlar.
    Ellerine sağlık canım benim.

  4. GÜLO diyor ki:

    gerçekten harika görünüyorlar

  5. semihaguler diyor ki:

    Suflelerin görüntüsü gerçekten çok güzel ama ben suflenin sönmesinden korktuğum için deneyemedim bir türlü. Bir de bebeğim ile o pişirme dakikasını mutlaka kaçırırım gibi geliyor. Şimdilik bu güzel fotoğraflarla idare edeceğim artık. Bakalım ksımet, bir gün ben de yapar ve yayınlarım inşAllah. Ellerine sağlık. Şimdiden hayırlı kandiller.

    • tanerinesi diyor ki:

      Semiha Hanım Merhaba,
      Süre kısmını kaçırmamak için varsa fırın alarmını kurarsınız. Birde hazırlayıp bebeğin uyuduğu vakit pişirirseniz, sönmeden yeme fırsatı yakalamış olursunuz:) İnşallah dener, bu lezzeti sizde tatmış olursunu. Sevgilerimler..

  6. Öcal Mutfak diyor ki:

    bu görüntüye ne can dayanır nede yağ dayanır:).baktıkça bakasım geliyor,buda yetmiyor sabah sabah kalkıp yapasım geliyor.ellerinize sağlık muhteşem olmuş.

  7. aslıhan diyor ki:

    Güneşim pembeliğiyle doğan, saflığuyla süzülen, herkese nasip olmayan mutluluk denen o en güzel duygu hep sizinle olsun…
    Kandiliniz Mübarek Olsun…

  8. Hayat Cafe diyor ki:

    Canım hayırlı kandiller.
    Öpüyorum.

  9. memolininannesi diyor ki:

    ustuste verılen tatlı tarıflerı benı vurdu canevımden…
    pek yakında kalburabastı yapıp tepsıyı onume cekmem lazım..
    elıne saglık

  10. tanerinesi diyor ki:

    Teşekkürler Derya Abla,
    Teşekkürler Reyyancığım, Melihacığım ve Aslıcığım….
    Memolinin annesi ve Öcal Mutfakta arkadaşlarım:) aman dikkat tatlı krizlerinize yenik düşüp sakın benden bilmeyin:)

  11. GÜLO diyor ki:

    muazzez hanım bu muhteşem tarifi yapmayı düşünüyorum birşey sormak istedim yaptığınız suflenin içi akışkanmı yoksa bir kek kıvamındamı cevaplarsanız sevinirim.AEO

  12. GÜLO diyor ki:

    GERÇİ ONİKİ DKda İÇİNİN TAMAMEN KEK GİBİ PİŞMESİ MÜMKÜN DEĞİL AMA RESİMDE SANKİ AKIŞKAN DEĞİL KEK GİBİ DURUYO. MERAK ETTİM

    • tanerinesi diyor ki:

      Merhaba Gülo Hanım,

      Evet tam dediğiniz gibi 12 dk içi tamemen kek gibi pişmiyor. İçi akışkan olmuyor ama tam kek kıvamında da olmuyor.
      Nacizane bir tavsiyem olacak. Siz fırınınıza göre isterseniz birer kase birer kase pişirebilirsiniz. Örneğin ilk sufle kasenizi 9-10 dk pişirin. İkincisini 10-11 dk arası. Belki biraz uğraştırır ama fırınınıza göre en doğru olanı yakalamış olursunuz. Afiyetle Kalın:)

  13. GÜLO diyor ki:

    ÇOK TEŞEKKÜR EDERİM MUAZZEZ HANIM CEVAPLANDIRDIĞINIZ İÇİN. BENDE YENİ EVLİYİM ONBİR AY OLDU EVLENELİ.MUTFAKTA VAKİT GEÇİRMEYİ ÇOK SEVİYORUM SİTENİZİ İKİ AY ÖNCE KEŞFETTİM ÇOK BEĞENİYORUM SANIRIM ÇALIŞIYORSUNUZDA DOĞRUSU HEM İŞ HEM EV,MUTFAK,BLOG FALAN NASIL KAVUŞTURUYORSUNUZ HAYRET ETTİM DOĞRUSU.MAŞAALLAH.RABBİM KOLAYLIK VERSİN GÜZEL.YAYINLARINIZIN DEVAMINI DİLERİM.AEO

  14. fatma diyor ki:

    merhaba muazzez hanim,
    zaman zaman takip ediyorum sitenizi basarilar dilerim
    sufle icin sorun olacakdi firin isisi 100 derece iken , sufleyi firinana alip sonra mi 180 cikariyorsunuz tesekkurler

    • tanerinesi diyor ki:

      Merhaba Fatma Hanım,
      Öncelikle teşekkür ederim. Önce fırını 100 derecede ısıtıyorum. Isındığına emin olunca 180 dereceye çıkarıyorum.Sonra sufelerimi hemen fırın veriyorum.
      Umarım açıklayıcı olmuşdur. Yapar da yerseniz Şifa Olsun efendim:)

  15. erva diyor ki:

    hayirli ramazanlar..tarif ve sunumlariniz cok hos..ellerinize saglik..ama bende evinizi merak edenlerdenim..mumkunse birkac kare koyabilir misiniz :)

Bir Cevap Yazın

