Fırında Hamsili Pilav

Uzun süredir yamaç paraşütü yapmak için eşimi ikna etmeye çalışıyorum..

Geçtiğimiz hafta sonu evimizin önündeki bahçeden yükselen 3 uçurtmayı izledik. Balkonda yaptığımız mini piknik boyunca eşim uçurtmalardan gözlerini alamadı.

Sırasıyla uçurtmanın nasıl yapıldığını, matematiksel verilere dayanarak anlattı. İlk kez öğrendim ki ipin bağlama şekli bile uçurtmanın titrek uçmaması için çok önemliymiş. Kuyruğu için yüzlerce poşetten ip yapmalıymışız, bu da işin en zor kısmıymış..

Hiç uçurtmam olmadığı için bana sıkılmadan yaşanılan hazzı anlattı. Uçurtma ne kadar yükselirse yukarıdaki basınç o kadar çok hissedilir, kendinizi o oranla orda gibi hissedermişsiniz.. Heyecanlanırmışsınız..

Eşim hem anlattı, hem heyecanlandı.

O anlattı ben dinledim..

Şimdi ben anlatıyorum o dinliyor..

Peki benim uçmama neden izin vermiyorsun..

İpi sende olmadığı için mi?

:))

FIRINDA HAMSİLİ PİLAV

Hamsiyi az alınca ve büyük tepsi kullanınca pilavımın üst kısmı tamamen kapanmadı. Olsun altındaki hamsiler yetti. Misafirlerimde çooooook beğenince bende mutlu oldum.

Daha önce ocakta-tencerede hamsili pilav tarifi vermiştim. Acemiler için ve hamsi kızartmak için düz kapaklı tenceresi olmayanlar için aynı lezzetin fırında nasıl olacağını düşünürken Muhterem Hanım’ın sitesinde fırında hamsili pilav tarifi çıkıverdi karşıma:) Ben ayrıntılı resimlerini çekmedim. Ayrıntılı resimli tarif için hem Muhterem Hanım’ı ziyaret edebilir, hem de eski hamsili pilav tarifime bakabilirsiniz.

Malzemeler:

  • 1.5 kilo kılçıkları temizlenmiş hamsi (kılçıklıysa 2.5 kilo)
  • 3 su bardağı pirinç
  • 2 su bardağı kaynar su
  • yarım su bardağı zeytinyağı
  • 3 yemek kaşığı tereyağı
  • yarım havuç (ince rendelenmiş)
  • 1 yemek kaşığı dereotu (ince kıyılmış)
  • 1 çay bardağı dolmalık fıstık
  • 1.5 çay bardağı kuş üzümü
  • 2 tatlı kaşığı yenibahar,tuz, karabiber,nane

 Yapılışı:

  • Hamsilerin kılçıklarını temizleyin, yıkayın ve iyice süzün.
  • Borcam tepsiye birbirlerinin üzerine gelecek neredeyse gelecek sıklıkla ve iç kısmı size bakacak şekilde dizin.
  • Kuş üzümü zeytinyağı ile 5 dk kavurun. Yıkayıp süzdüğünüz pirinci ilave edip 2-3 dak tekrar kavurun.
  • Kaynar suyu ilave edip demlenmeye bırakın.
  • Pilav ılıyınca baharatları atın. Havucu varsa sarımsak yoksa rendenin en küçük bölümüyle rendeleyin.
  • Ben malzemelere bir kaç baharat ekleyip tadını değiştirdim.
  • Pilavı hamsilerin üzerine döküp üzeri kaplanıncaya kadar hamsi ile döşeyin.
  • Benim 2 kilo temizlenmil ama kılçıkları ayıklanmamış hamsim olduğu için malesef üstü açık kaldı. Siz temizlenmiş ama ayıklanmamış hamsi alacaksanız büyük borcam tepsi için 2.5 kilo alın.
  • Orta hararetli fırında hamsiler kızarıncaya kadar pişirin. Sıcakken servis ediniz.

Bu yemeğin yanında çok özel peynir tatlısı yaptım. Sırada onun tarifi var..

6 Responses to Fırında Hamsili Pilav

  1. ARKADAŞIM BİLİYORMUSUN BENİMDE HEP HAYALİMDE VAR UÇURTMA UÇURMAK benimde hiç olmadı uçurtmam
    Kısmet olursa bu yaz tatlim de kızımla yapacağım.Uzun zamandır tatil yapamayınca bu hevesim hep kursagımda kaldı sende böyle yazınca tekrar depreşti :)
    Pilavına gelince şahane olmuş seninde sevgili muhteremciğiminde ellerine sağlık afiyet bal olsun
    Sevgiler

  2. nala says:

    şahane olmuş, görsel olarak şahane eminim tadı da güzeldir

  3. Reyyan says:

    bir laz olarak en sevdiğim yemek :)

    olsada yesem şimdi

    eline sağlık olsun

  4. semihaguler says:

    Hiç denemedim hamsili pilavı ama tadını çok merak ediyorum. Balık sezonu açılınca denemek kısmet olur inşAllah. Ayrıca sofradaki salatalar da çok leziz duruyor. Balıkla iyi gider. Ellerinize sağlık. Afiyet olsun.

  5. Cahide says:

    Anlaşılan sende delisin benim gibi :) Bence eşin seni o kadar seviyor ve düşünüyor ki, uçmana izin vermiyor. Öyle yamaç paraşütüyle uçma imkanım yok maalesef :( Bende bol bol ip atlıyorum :) Bundan çok büyük zevk alıyorum. Hem kilo da verdiriyor ;)

    Şu hamsili pilavı yapmadım hiç. Görünen o ki sen tam kıvamında yapmışsın. Sofrana bayıldım. Ellerine sağlık canım kardeşim benim…

  6. Hayat Cafe says:

    Bende yükseklik korkusu var.Bu yüzden düşüncesi bile korkutucu geliyor.
    Kızma bana ama eşinin izin vermemesine sevindim.
    Benimde uçurtmam olmadı hiç ama benim canavarların var.Pikniğe filan gittiğimizde hava müsaitse uçuruyorlar.
    Bu arada bugün diete başladım :((( Az önce pazardan geldim.Bol sebze aldım.Aslında sağlıklı beslenmeye çalışacağım ama benim gibi et sever için çok zor olucak.
    Tamda patlıcan,kabağın mevsimi,kızartıp yemesi nasıl güzel olur ama :(( yooooook kararlıyım bu defa dietteyim.

    Canım balık sevdamı yakın çevrem iyi bilir.
    Doyamadığım lezzetlerden biri…
    Hamsili pilavın…
    Nefisssssss görünüyor nefisssssss !!!
    Ellerine sağlık.
    Öpüyorum.

Bir Cevap Yazın

