Pratik Cheesecake

Özledim..

Sokak lambasının odama vuran ışığıyla uyumayı özledim. Babamın kese kağıdı içinde getirdiği meyvelerin tadını özledim. İki petit beur arasına sıkıştırılmış lokumu pasta niyetine yemeği özledim. Sobanın üzerinde kızaran ekmeği ve margarinli yumurtayı özledim.

Kardeşime şifa içeceği diye kandırıp 1 paket çekirdek içini, sarımsaklı süt ile içirdiğim günleri özledim.. En önemlisi de buna inanabilecek kadar saf ve masum çocukları özledim..

Divanda uyumayı özledim.. El örgüsü paspasları özledim. Annemin pazar sabahları yaptığı bayat ekmek ve yumurtanın en güzel buluştuğu lezzeti: ‘Ekmek Aşını’ özledim.

Velhasıl çok özledim..

Her pastanın bir hikayesi vardır benim için. Bu pastamında hikayesi özlem oldu.. Pastanın bir aşaması için gece uyandığımda balkonda özlediklerimi tekrar tekrar özledim.. Özlenen şeyler tekrar tekrar nasıl özlenirse..

18 katlı apartmanın yüksek katlarında oturunca ne sokak lambası camınıza vuruyor, ne uykusu tutmamışların adım sesleri. Tek duyduğunuz şey sizin iç sesiniz oluveriyor..

PRATİK CHEESECAKE

Cheesecake sanıldığından çok uzun zaman aldığı için en pratik olanını seçtim. Bu tarifte fırınlama kısmı yok ve benim en sevdiğim özelliğide budur. Benim kadar çok yemek yapan birinin fırını sevmemeside ayrı bir dert..

Malzemeler:

  • 200 ml krema
  • 200 gr labne peyniri
  • 240 gr beyaz çikolata (3×80 gr pkt)
  • 1 pkt toz kremşanti (sade)
  • yarım çay bardağı pudra şekeri
  • 1 pk vanilya
  • 2 paket yulaflı bisküvi
  • 150 gr tereyağı
  • çilek

Yapılışı:

  • Yulaflı bisküvileri robotunuzda un haline getirin. Eğer robotunuz yoksa bisküvilerinizi buzdolabı poşetine koyup, üzerinden merdane ile geçerek iyice ufalmalarını sağlayın. (bakınız resim 2)
  • Tereyağını tavanızda eritin, soğuyunca bisküvilerin üzerine döküp iyice karıştırın.
  • Kelepçeli kalınıza bisküvi malzemesini aktarın ve bir bardak yardımıyla iyice bastırın. (bakınız resim 3)
  • Bisküvi tabanınızı kelepçeli kalıba iyice bastırdığınıza emin olunca buzdolabında bekletmeye alın.
  • Labne peyniri ve kremayı derin bir kaba alın. Toz kremşantiyi, vanilyayı ve pudra şekerini da ilave ettikten sonra mikser kullanacaksanız 2 dk, el çırpma teli kullanacaksanız 5-6 dk iyice çırpın.
  • Beyaz çikolatayı benmari usulu eritin. Derin bir tencereye su koyun ve kaynamaya bırakın. Su kaynayınca tencereden küçük başka bir kaba çikolataları kırın ve suyun içine bu kabı yerleştirin. Dikkat edin bir damla dahi su çikolatalara gelmesin. Çikolatalar topaklanır ve erimezler! (bakınız resim 1)
  • Çikolatalar eriyip ve muhakkak ılıyınca labne peynirli kremaya aktarın. Kaşık yardımıyla biririyle özdeşleştirin. Buzdolabında 3 saat dinlenmeye bırakın.
  • 3 saat sonraya saatinizi kurup kelepçeli kalıınızın yanlarına çilek dilimleri yerleştirin (bakınız resim 4)
  • Hatta benim gibi balkona çıkıp gecenin bir yarısında özlediklerinizi yeniden özleyin..
  • Kremayı biskivi tabanınıza yayın ve üzerini düzeltin.
  • Servisten kısa bir süre önce kelepçeli kalıptan çıkarın ve çileklerle süsleyin.

Önemli notlar:

  • Tatlınızda muhakkak iyi bir tereyağı kullanın. Pişirme işlemi olmadığı için lezzet açısından önemlidir.
  • Tatlınızın meyve ile süsleme işlemini servise yakın bir zamanda yapmanızı öneririm. Meyveler daha canlı gözükeceklerdir. Ya da jöle ile kaplayabilirsiniz. Benim tavsiyem kullanılmaması. Çok fazla tatlı oluyor.
  • Tatlınızı muhakkak bir gün önceden en az 7-8 saat önceden hazırlamanız gerekmektedir. Aksi halde kreması ve tabanı istenen kıvamı almaz. Biraz sabır:)

ve resim çekilirken yavaş yavaş afiyetle yenir..

10 Responses to Pratik Cheesecake

  1. derya diyor ki:

    Nefisssssss ellerine sağlık canım çok şık ve leziz aldım kaçıyorum öptüm…

  2. ARZU TOPUZ diyor ki:

    SEVGİLİ MUAZZEZ HANIM,
    UZUN ZAMANDIR O LEZZETLİ PARMAKLARINIZDAN ÇIKAN TATLARDAN MAHRUM KALMIŞTIK Kİ(EN SON TANER BEYİN DOĞUM GÜNÜ KURABİYELERİ!) BU SABAH OFİSİMİZE GÖNDERMİŞ OLDUĞUNUZ; BAKMAYA DOYAMADIĞIMIZ, KESMEYE KIYAMADIĞIMIZ CHEESE KEK İLE MİDELERİMİZİN BULUŞMASINA KADAR… O NE GÜZELLİK, O NE LEZZETTİ ÖYLE!!!! UMARIM BİZİM MİDELERİMİZE İNMEDEN ÖNCE RESİMLERİ ÇEKİLMİŞTİR, ÇÜNKÜ HERKESİN BU GÜZELLİĞİ GÖRME HAKKI OLMALI DİYE DÜŞÜNÜYORUZ. ÇOĞUL YAZIYORUM; ÇÜNKÜ BÜTÜN ARKADAŞLARIMIN VE BENİM ORTAK FİKRİMİZ BUDUR. MAHARETİNİZE VE NEZAKETİNİZE BİNLERCE TEŞEKKÜRLER EDER, EN KISA ZAMANDA TEKRAR(LAR)INI BEKLERİZ.
    EN İÇTEN SEVGİ VE SAYGILARIMIZLA…
    NEBİYE-ELVAN-EBRU-AYŞE-R.ALİ-ŞİNASİ-CÜNEYT VE BENDENİZ ARZU

    • Tanerineşi diyor ki:

      Merhaba Arzu Hanım,

      Yorumunuz çok hoşuma gitti ve ben sizden izinsiz buraya taşıdım:)
      Öncelikle samimi ve içten yorumunuz için çok teşekkür ederim. Yorumu okumak pastayı yapmaktan daha fazla keyif verdi inanın! Size ve tüm arkadaşlara şifa olsun efendim. Ben iki adet yaptığım için resimlerini ayrıca uzun uzun çektim. Tekrarlarının geleceğinden emin olabilirsiniz:)

      Sevgilerimle

      Muazzez

  3. Öznur diyor ki:

    Ellerine sağlık canım bu kadar çok övgü aldığına göre bende deneyeceğim inş sevgiler..

  4. Hayat Cafe diyor ki:

    Bende,bendeeee özledim.
    İnan yazdıklarını okudukça “bende özledim” diye söylendim durdum.
    Eminim birbirimize çok benziyoruz seninle…
    Yazılarını okudukça kendim birşeyler buluyorum hep…

    Cheesecake için deliren biri olarak niye şimdiye kadar pişmeyenini yapmadım bilmiyorum ama en kısa zamanda bende yapacağım.
    Ellerine sağlık canım
    Sevgiler.

  5. sevimlimutfak diyor ki:

    Yazın fırını yakmadan yapabileceğimiz çok pratik ve güzel bir tarif. Ellerine sağlık canım, sevgiler…

  6. Sevgili Muazzez,
    Ellerine sağlık, cheesecake nefis görünüyor.
    Özlediklerinin arasında en çok divanın üzerinde uyumak, sobanın üzerinde kızaran ekmek ve margarinde yumurta kısmına iç geçirdim.

  7. muazzez tanerinesi diyor ki:

    Derya ablacığım Teşekkür ederim,
    Öznur Hanım size de teşekkür ederim.
    Melihacığım en kısa zamanda tanışırız inşallah:) ve denemelisin diyorum:)
    Sevimli mutfak çok haklısın özellikle yaz aylarında fırından olabildiğince uzak:))
    Muhterem Hanım, teşekkürler. Bir divan bulup kıvrılmadan geçmez bu özlem..;)

  8. Geri bildirim: Anonim

  9. Fatma Damyan diyor ki:

    ellerinize sağlık inanılmaz iştah açıcı gözüküyor. Çok beğendim. Fırınlanmıyor oluşu da harika. Çok pratik gerçekten en kısa zamanda denemeyi düşünüyorum:)) Bana da ziyaretinizi beklerim http://fatoscatadlar.blogspot.com/ sevgiyle kalın…..

Bir Cevap Yazın

