Patatesli Semizotu Salatası..

Cumartesi sabahı kardeşimin kahvaltı masasına konuk olduk. Daha öncede söylemiştim. Bazen resimlere baktığımda kimin masası diye bir an tereddüt ediyorum. Masa aynı, sandalye aynı, bir çok şey aynı ama zevklerimiz çok farklı. Bence zevklerimizin farklı olduğu kısmında artık değişiklik yapmalısın ve kabul etmelisin, en az benim kadar zevklisin:))

Neyse kahvaltı masamıza gelelim:) Kahvaltı dediğime bakmayın sofraya oturduğumuzda saat 12.30 civarıydı:) Malum biz kapı komşusu olduğumuz için gitmemiz çok uzun yol alıyor. Evden çık, ayakkabımızı giy, kapının ziline bas, kapının açılmasını bekle, içeri gir derken :)) Birde ayrı katlarda otursaydık nasıl olurdu hiç düşünemiyorum. Asansör trafiği hiç çekilmezdi heralde:))

Şaka bir yana kardeşimin öğretmen oluşundaki azmi sayesinde öğrencileriyle cumartesi sabahlarıda buluşunca kahvaltı masasına oturmamız biraz gecikti. 40 tane minik mi minik öğrenciyle tek tek ilgilenerek bir haftayı devirip, cumartesi sabah erkenden kalkıp kursa gitmeden bir çok şeyi hazırlaması gerçekten takdirlikti. Annem ve 3 kız kardeş bir de eşlerle yapılan bu eşsiz kahvaltıyı, kardeşim “özenemedim abla, yayınlamazsın” desede bence çok şık bir sofraydı. Değil mi?

Nede olsa Taner’in Baldızı :))

Kahvaltı Masamızdakiler:

Resmini Çekmeyi Unuttuğum Profiterollü Muhallebi

Peynirli Börek

Nar Ekşili Kısır

Fırında Kremalı Patates

veee

PATATESLİ SEMİZOTU SALATASI

Malzemeler:

  • 1 demet semizotu
  • 2 patates
  • 3 kase yoğurt
  • Tuz
  • 3 yemek kaşığı tereyağı

Yapılışı:

      • Semizotunu bol suda 4-5 kez yıkayın. Gelişi güzel doğrayın ve bol suda beklemeye alın.
      • Patatesleri haşlayın ve rendeleyin.
      • Derin bir kapta yoğurdu çırpın, patatesleri ve semizotunu süzüp ekleyin. Tuzla tadlandırın.
      • Servis esnasında üzerine tereyağını eritip gezdirin.

Not:

Tereyağı istemezseniz tadlandırmak için yarım çay bardağı zeytinyağı ilave edebilirsiniz. Zeytinyağını tüm malzemelerle birlikte karıştırıp servis ediniz.

12 Responses to Patatesli Semizotu Salatası..

  1. Cahide diyor ki:

    Özenilmeyen kahvaltı buysa :? itiraf etmeliyim kardeşinde çok maharetliymiş. Elleri dert görmesin. demek aynı kattasınız hı? iyi mi olur, zor mu olur bilmem ki. Ben ablamla bir sene boyunca bir sokak arayla oturmuştuk. Arada bir kapışırdık laf aramızda. Şımarık çocuklar gibi :) ve hala yaparız biliyor musun?

    • tanerinesi diyor ki:

      Merhaba Cahide ablacığım, doğrusu ikimizde çok temkinli davranıyoruz desem yeridir:)) Kapışmayan kardeş yoktur bence:))) En güzel tarafı insan kendini güvende ve yanlız hissetmiyor. İnşallah böyle devam eder:)

  2. emel diyor ki:

    Bu masayada yorum yazmadan gitmeyeceğim. Şuan öğle yemeğimi yediğim halde çok iştahımı kabartan bir sofra oldu. İyi ki özenmemiş kardeiniz:)

  3. Sevgili Muazzez;
    Öncelikle kardeşinin ellerine sağlık, masa-mönü-yiyecekler nefis görünüyor.
    Masanızın benzerliğini fark ettim : )
    Kızkardeşimle en büyük hayalimizdir, aynı aparmanda hiç olmazsa aynı semtte oturmak ama ne yazık ki ikimizde farklı semtlerde oturuyoruz.
    Patates semizotuna çok yakışıyor.
    Bende Patatesli Semizotu salatasının farklı bir versiyonunu hazırlayıp, resmini çektim ama yayınlamak için havalar biraz daha ısınsın diye bekliyorum.

  4. tanerinesi diyor ki:

    Teşekkür ederim Muhterem Hanım,
    Sizin yorumlarınız beni çooook mutlu ediyor:) Masamız, evimiz herşeyimiz benziyor. Sağolsun küçük cadıyla aynı oldu herşeyimiz.
    İnşallah kardeşinizle yakın oturmak nasip olur, çok keyifli bir durum:)
    Tarif için sıcak günleri beklemek çok iyi fikir. Dolapta bir kaç gün beklesede hiç bozulmayacak bir salata. Yanınada bir dilim karpuz ve eski kaşar. Neyse ben en iyisi susayım:)

  5. lezzet sarayı diyor ki:

    çok güzel bir masa olmuş.kardeşinin ellerine sağlık.sandalyeler çok güzelmiş….

    • tanerinesi diyor ki:

      Teşekkürler lezzet sarayımız:) Sandalyeleri soran bir kaç kişi var ama ben aldığım yerin adını unutunca insanlar benden hala haber bekliyor:(

  6. Hayat Cafe diyor ki:

    Oyyy oyyy masanın güzelliğine baktım kaldım.
    Özense neler yapardı kimbilir.
    Kardeşinin ellerine sağlık canım.
    Allah sofranın bereketini eksik etmesin.
    SEVGİLER

    • tanerinesi diyor ki:

      Teşekkürler melihacığım. Özense fazlasını yapamazdı:) Canım benim çok yoruluyor. İnsanın kardeşi olunca ne yapsa gözüne dağ gibi görunuyor. Amin, sizlerin de sofraları kat be kat artarak bereketlensin İnşAllah. Muhabbetle

  7. FATMA KARATAŞ diyor ki:

    Çalışan birisi olarak misafir ağırlamanın ne kadar zevkli ve bir o kadar da koşturmacalı oluşunu çook iyi biliyorum.Bazen sabah evden çıkmadan akşamki misafirler için masamı hazırlayıp gittiğim çok olmuştur ki akşama kalan işleri yetiştireyim diye. İnanın bu yorgunluk masaya oturup sohbet başlayınca unutulup gidiyor.Kardeşinizinde ellerine sağlık .Çok güzel bir masa .Ama arka fon daha da güzel , aslanbacaklı dresuarı çok beğendim .Zevkle döşenmiş bir eve benziyor.Bu arada ikinizin aynı apartmanda oluşuna çok sevindim hatta kıskandım diyebilirim.Benimde tek hayalim ailemle kardeşlerimle en azından 2-3 saatlik bir mesafede oturmak ama imkansız.Birisi Amerikada ,birisi İstanbul da ,birisi Orduda , bİ r diğeri Bodrum da .Birbirlerimize ne kadar çok bağlıysak bir o kadar da uzaktayız. Yakınlığınızın kiymetini bilin derim ben.ALLAH ağız tadınızı bozmasın.Uzun bir yorum oldu bu arada REGAİB KANDİLİNİZ MÜBAREK olsun.
    Selametle ,sağlıcakla kalınız

    FATMA KARATAŞ

    • tanerinesi diyor ki:

      Mehaba Fatma Hanım, Öncelikle ziyaretiniz ve içten sıcacık yorumunuz için çok teşekkür ediyorum. Sizinde Regaip Kandiliniz hayırlara vesile olur inşallah. Şeytanın aciz olduğu bu gecede dualarda buluşalım inşAllah. Aileye en önemliside varsa bir kız kardeşe bu denli yakın oturmak çok ama çok güzel bir duygu. 3 sene ailemde uzak mesafede yaşayıp, sonunda birbirimize yakın, üstelik kız kardeşimle komşu olunca değerini çok iyi anladım. Gönül her zaman yakın olmak ister, kısmet. Sizin adınıza üzüldüm, en azından biri ile yakın olmanız için bu gece dua edeceğim İnşAllah.Kardeşim bu yorumu okuyunca çok mutlu olacağına inanıyorum:) En derin sevgi ve muhabbetlerimle..

Bir Cevap Yazın

