Ispanaklı Çorba..

Sıcaklıklar getirilmeden kış çorbası yapmak için son kez mutfağa girdim.. Takip eden sevgili okuyucularım bilir, genelde annemin yemekleri ve onun tarifleri üzerinden yeni denemeler yaparım. Evlendiğim yıllardan bu zamana kadar annemin hiç yapmadığı ama benim merak ettiğim iki tad vardı. Biri karnıbahar çorbası, bir diğeri ıspanak çorbasıydı. Eşim karnıbahar çorbasına bayıldı, ben de ıspanak çorbasına..

Yemekler hususunda bizim evde değişik beğeni ifadeleri mevcuttur. Misal: Ben karnıbahar çorbasını bir daha hiç içmeyeceğimi kibar bir şekilde “yemeyerek” ifade ettim, eşim de “yumurtalı ıspanak yapmak varken çorbasını yapmaya ne gerek vardı?” sitemi ile ifade etti:)

Eşim için sıyah beyaz resimlerde kalacak ve öyle hatırlayacak bir çorba olması sebebiyle bu resmi kendisine hediye ediyorum..

ISPANAKLI ÇORBA

Malzemeler

  • Yarım kilo ıspanak
  • 1 büyük soğan
  • 2 çorba kaşığı un
  • Yarım su bardağı süt
  • Yarım çaybardağı sıvı yağ
  • 5 su bardağı kaynar su
  • Tuz, karabiber, pul biber

Yapılışı:

  • Öncelikle ıspanaklarınızın yapraklarını 3-4 kez bol suda yıkayın. Sirkeli suda bekletmeye başlayın.
  • Ispanak yaprakları beklerken siz yağı, küp küp doğradığınız (Çok minik doğramazsanız rendeleyiniz. Soğan rendelendiğinde acımsı suyunu vereceğinden ben rendeden çok doğramayı öneriyorum) soğanı, unu çorba tencerenize alın ve kavurmaya başlayın.
  • Kaynamış 3 su bardağı suyu yavaş yavaş unlu soğan karışıma ilave edin. Topaklanma olursa telaş yapmayın.
  • Ispanakları süzün ve sirke kokusunun gitmesi için tekrar yıkayın. İyice süzdükten sonra ince ince kıyın ve çroba tenceresine ıspanakları aktarın.
  • Ispanak yaprakları yumuşadıktan sonra sütü ilave edin. Karışımı blandırdan geçirin.
  • Kalan 2 su bardak sıcak suyunuzu, çorbanın koyuluk kıvamını kendi zevkinize göre ayarlayarak karışıma aktarın.
  • Baharatları atın ve çorbayı 10 dk kaynamaya bırakın. Afiyet olsun.
4 Responses to Ispanaklı Çorba..

  1. Cahide says:

    Eşin senin bir blogcu olduğunu unutuyor galiba :) Bizim denemediğimiz şey bize küser. Biz ki kurufasulyeden tatlı yapmış insanız :)
    Çorbayı denemezsem çatlarım ama bir sonra ki ıspanak zamanına kadar beklemek zorundayım. Kompozisyona bayıldım bu arada :)

    • tanerinesi says:

      Kesinlikle unutmuyor, canının istediği herşeyi hadi siteye koyarsın diye bir güzel yaptırıyor:) Yani işine geldikçe hatırlıyor:)) Evet bende kuru fasülyeden henüz tatlı yapmadım, ama notunu almıştım, zamanını bekliyor inşallah;)

  2. emel says:

    Merhaba, 3 yıllık ama hala kendini yeni evli sayan bir bayanım sitenizin abonesi oldum. Resimleriniz çok güzel. anlatıcı. Kalburabastı tarifinizi denedim ve gerçekten çok güzel tuttu. Korkmadan tariflerinizi denemeye devam edeceğim. Denedikce yazarım. Sevgiler Emel

Bir Cevap Yazın

