Pastırmalı Kiş..

 

Aslında sırada profiterol tarifi vardı. Ben dayanamayıp bir an önce kişimi yayınlamak istedim. Bir tarifimde eksikliklerin olduğunu fark edince aynı hataya kimse düşmesin istiyorum. Farklı bir yerden aldığım tarifi kendi doğrularımı bile es geçerek denediğimde sonuç hüsran olunca çok üzülüyorum. Üstelik bu tarifi beni bekleyen kalabalık arkadaş grubuma tattırmak için götürdüğümü düşünürsek, kendimi ne derece kötü hissettiğimi azda olsa anlatmış olurum.

Benim aşağıda verdiğim sıralamaya tam anlamıyla uyarsanız çok güzel bir kiş elde etmiş olursunuz inşAllah. Bu vesileylede bana öğretilenlere bir kez daha inanarak uymayı öğrenmiş oldum.

Dolabımda Kayseri’den alınan son pastırmalarıda bu kişte tükettiğime göre, şimdi kayseriye gitmek için hayaller kurabilirim..

Malzemeler:

  • 2 su bardağı un
  • 1 çay kaşığı tuz
  • 1 çay kaşığı kabartma tozu
  • 2 çorba kaşığı tereyağı (oda sıcaklığında)
  • Buzlu su

İç harcı için:

  • 1 su bardağı süt
  • 1 çay kaşığı tuz (silme)
  • 2 çorba kaşığı zeytinyağı
  • 3 yumurta
  • 6 dilim pastırma
  • 150 gr kaşar peyniri (rendelenmiş)

Çok uzun anlatıldığına bakmayın lütfen.. Çok basit ve pratik bir tariftir. Bu malzemeleri 2 katına çıkarıp, 2 kiş elde etmem yaklaşık (fırından çıkmalarıyla birlikte) 1 saatimi aldı. Tabiii arada yakında tarifini vereceğim patetesli poğaçanın iç harcınıda yaptığımı söylemeliyim.

Yapılışı:

  • Unu derince bir kaba eleyerek alın. Üzerine tuzu ve kabartma tozunu eşit bir şekilde serpin
  • Tam ortasına oda sıcaklığında tereyağını alın. Buzlu suyunuzdan yavaş yavaş hamura katarak yoğurmaya başlayın.
  • Hamurunuz merdaneyle açılabilecek sertliğe ulaştığında su eklemeyi durdurun.
  • Hamurunuzu merdane yardımıyla inceltin ve tart kalıbına yerleştirin. Kenarlarını parmaklarınızla incelterek tart kalıbını doldurmaya özen gösterin.
  • Kürdan yardımıyla kalıbın ortasına 10-15 adet delikler açın (kalıbın yanlarında delikler açmayın).
  • Kalıbın ortasına gelecek kadar yağlı kağıt kesin ve hamurun üzerine serin. İçine yarım su bardağı nohur veya kuru fasülye dökün. (Hamura ağırlık yapacak çok kabarmasını önleyecektir.
  • 180 derecede ısıttığınız fırında tart hamurunuzu 10-15 dk bu şekilde pişirin. (Fırına göre sure değişebiliyor)
  • Ayrı bir yerde yumurtaları çırpın, sütü ve pastırmaları (ufak ufak elinizle parçalayın),zeytinyağını, kaşar rendesini, tuzu ekleyin. Homojen bir karışım elde edene kadar karıştırın.
  • 10-15 dk pişirdiğiniz tart hamurunu fırından çıkarın.( Ben bu ön pişirmeyi yapmadım ve iç harcı direk çiğ tart hamuruna döktüm. Bu kısımda aldığım tarife uymamam gerektiğini düşünsemde güvenmek istedim. Tart hamurun iç harcı pişmesine rağmen alt hamur kısmı az pişmişti, yine de bu iki kişinde bitmesine engel olmadı:)
  • Hamurunuzun ılımasını bekleyin (Hamur sıcakken iç harçı sakın dökmeyin!)
  • Ilıyan ve hatta soğumaya yakın tart hamurunuzun üzerindeki bakliyatları ve yağlı kağıdı alın ve iç harcı tart hamurun ortasına dökün.
  • Tekrar üzeri kızarana kadar pişirin.
  • Ilıyınca dilimleyin ve servis ediniz.

8 Responses to Pastırmalı Kiş..

  1. Aynur says:

    Selam ben Aynur
    Bloğun nefis lezzetlerle dolu maşaallah ellerine sağlık kardeşim ben daha hepsini gezemedim biraz daha gezeyim izninle resimler çok güzel çekilmiş eline sağlık
    sevgiler

  2. sevda says:

    canım benim güzel yorumun için teşkkkk.sanırım sorun benim ps de.oturum açık kalmıyo hiç.sürekli düşüyorum.yorumlardada hesap gir çıkıyo.giriyorum ama tekrar başa dönüyor.inşallah bu yorumum gelir.bu arada kiş süper olmuş.pastırmayı çok severim zaten.ellerine sağlık.öpüyorum.

  3. Hale says:

    Ellerine saglik cok lezzetlidir mutlaka, tariflerini takib ediyorum su kahve fincanlarina bayiliyorum. Selamlar :)

    • tanerinesi says:

      Nazik yorumun ve ziyaretin için teşekkürler haleciğim. Senin resimlerin ve tariflerine su dökemem:) Amerikaya gönderebileceğim bir şekil varsa söyle fincanlar sana uçabilir:)

  4. Merhabalar Muazzez Hanım, yemek yapmaya ve değişik tarifler denemeye yeni yeni merak salmış biri olarak sitenizi ve tariflerinizi çok beğendim.Hepsi uygulanabilir şekilde açıkca ifade edilmiş. Emeklerinize sağlık.

    Selam ile…

    • tanerinesi says:

      Şuan sitenizin fon müziği eşliğinde cevap yazıyorum:) Bir iki yazınızıda okudum. Sizinde kaleminize sağlık, yüreğinize sağlık. Çok güzel dokunuşlar var. Yazı yazmayı çok seven ama pek beceremeyen biri olarak sizi çok sık ziyaret edeceğim inşallah. Güzel yorumunuz için ayrıca teşekkür ederim.

Bir Cevap Yazın

