Salçalı Çörekotlu Kurabiye..

Kurabiye Kalıbı

Kurabiye kalıbı denince aklıma annemin ahşap sofranın üzerinde bardakla şekil verdiği kurabiyeler gelir. Annem basma desenli sofra bezini itinayla üzerimize örter, ahşap sofranın altına girmemizi sıkı sıkı tembih ederdi. Belki tek izin verdiği şey o kurabiyelere şekil vermemizdi. 

Her cuma hem ertesi günün tatil olduğu hem de babamın akşam sohbetlerinde olduğu akşamdı. Bizim içinde  sobanın yanında annemle bekleyen sıcacık akşamlar. Şimdilerde kıymetini çok daha iyi anladığım, uzun soluksuz akşamlar.. Fındıklı kurabiyeler.. Kırmızı kapaklı süt şişelerinden gizli gizli soğuk süt yudumlarım ve bir ısırık aldığım kurabiyeler..

Yine böyle bir cuma akşamını beklerken, meşhur fındıkzade cuma pazarında çeşit çeşit kurabiye kalıpları takıldı gözüme. Pazar arabasını zar zor dolduran annemle göz göze gelince elimdeki yıldız kurabiyeyi alamadan edemedi o ana yüreği… Ve o akşam gökten bir yıldız kaymıştı evimize.. Tüm kurabiyeler yıldız gibi parlamaya başlamıştı. O gece bir başka ısıtmıştı soba, bir başkaydı çayın demlenmesi, bir başkaydı kurabiyelerin tadı.. Bir başka “cuma” akşamıydı..

Bir kurabiye kalıbıydı herşeyi değiştiren..

Şimdi çeşit çeşit kullanılmayı bekleyen kurabiye kalıplarım var.. ama bir şeyler hala eksik..

ÇÖREKOTLU KURABİYE

Bir kaç gün önce yengeme uğradığımda misafirleri için yaptığı kurabiyeyi bende arkadaşlarımla paylaşmak için hemen denedim. Kurabiyelerinizi saklama kabında 2-3 hafta aynı tazelikte saklayabilirsiniz.

Malzemeler:

  • 5 su bardağı un
  • 250 gr tereyağı
  • 1 çay bardağı zeytinyağı
  • 2 tatlı kaşığı salça
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 2 yemek kaşığı toz şeker
  • 1 pkt kabartma tozu
  • 2 yemek kaşığı sirke
  • 2 yemek kaşığı çörekotu
  • 1 yumurta (akı içine sarısı üzerine)

Yapılışı:

  • Önce oda sıcaklığında un, kabartma tozu ve çörekotu hariç tüm malzemeleri elinizle yoğurun.
  • Unu ve kabartma tozunu karıştırdığınız malzemelerin içine eleyin.
  • İyice yoğurduktan sonra çörekotunu ilave edin.
  • Hamurdan büyük parçalar alarak temiz tezgahınız üzerinde avucunuz içiyle bastırarak düzleştirin. İstediğiniz kalıplarla şekil verin. Yağlı kağıt serili tepsiye dizin.
  • Ayırdığınız yumurta sarısını üzerlerine sürün ve 180 derecelik ısınmış fırında pişirin.
  • Tepside soğumalarını bekleyin.
  • Ben bu ölçüleri 2 katına çıkardım ve resimdeki 3 tepsiyi elde ettim. Tavsiyem salçasını biraz artırmanı. 3 tatlı kaşığı daha iyi sonuç verecektir.

 

13 Responses to Salçalı Çörekotlu Kurabiye..

  1. neyesem says:

    çok başarılı bir resim olmuş eline sağlık :))

  2. Çeşitli şekillerde çok şirin olmuşlar. Ellerine sağlık canım, sevgiler…

  3. sevda says:

    kurabiyeler süper canım.sunumada ayrıca bayıldım .harika.ellerine sağlık.sevgiler.

  4. Geri bildirim: Mantarlı Börek & Şükür.. «

  5. Kurabiyeler nefis görünüyor, şimdi bende anneanneyim ama hala annemin kurabiyelerinin tadı damağımda zaten pek fazla çeşit yoktu biz 11 kardeştik ve yapılabilen her kurabiye çok lezzetliydi…Sizinki de nefis olmuş,sevgiler

  6. Cahide says:

    Ahh nasıl anlatmışsın ki dalıp gitmişim… Çörek otunu ekmeğin içinede çok katarım ben. Her derde deva diye bol bol kullanırım.Ellerin dert görmesin canım benim.

    Bu arada ben yine eski blogumdayım. Yani yine sana komşuyum :) Yılda bir site için 2000 lira vereceğimi düşününce içim acıdı. Alt tarafı hobi işte. Allah’a emanet ol canım kardeşim.

    • tanerinesi says:

      Bu kadar sevenin olursa yılda 2000 değil 20000 binde ödersin sen ablacığım:) Maşallah diyelim. Çörek otunu yakınlarsa dövülmüş olarakda aldım. Sabahları aç karnına çok tavsiye ettiler. Sindirim sistemini çok çalıştırıyor. Denemeni öneririm.

  7. Öncelikle bloguma yaptığınız yorumdan dolayı teşekkür ederim.ne kadar güzel sözler söylemiş,ve ne kadar anlamlı bir yorum yapmışsınız.beni gerçekten mutlu ettiniz.anılarınızın canlanmasına vesile olduysam ne mutlu bana.yorumunuz için teşekkür ederim.

    Kişe gelince;bazen tarife tamamen sadık kalalım deyip ,bildiklerimizide bilmemezlikten geliyoruz.benimde başıma bu çok geldi,sanırım akıllandım bu konuda.kiş pizza gibi görünüyor,böyle güzel bir görüntünün tadını düşünemiyorum.ellerinize sağlık.

  8. Geri bildirim: Etkinlik gibi masa.. «

  9. eliz says:

    Denedim güzel oldu, yalnız ben içine pulbiber,karabibder,mahlep ekledim tavsiye ederim, tadı pizza kraker gibi oldu =)

  10. mrb ellerınıze saglık cok guzel gorunuyor sımdı bende denıcem de tahmını pısme suresı nedır acaba?

Bir Cevap Yazın

