Pufidik Sandviç Poğaça

Annemin beslenmemize sandviç olarak pastaneden aldığı bu poğaçayı her yapışımda derinden hüzünlenirim.  Aklıma annemin okul için yaptığı sandviçimi ve şurup şişesine konulmuş ayranımı çöpe atıp karşı caddeden aldığım kır pidesi gelir. Annemin ne anlama geldiğini hala çözemediğim “karşıdan karşıya geçme” yasağını delerdim üstelik. Oysa annem sabah sabah tüten soba ve sobanın başına kurduğu kahvaltı sofrasından arta kalan zamanla bana beslenme hazırlardı..

SANDVİÇ POĞAÇA

Hafta sonu arkadaşlarımla yapacağım kahvaltı pikniğinde poğaça yapmam istenince bu tarif için mutfağa girdim. Yanında akşam için ıspanak çorbası da yaptım. Cumartesi sabahı kız kıza piknik yapınca bir kaç saatte yeniden doğmuş gibi hissettim kendimi.. Hem hasret giderdik hem de bol bol yedik:)

Arkadaşlarım ısrarla piknik sofrasini çekerken yayınlama, güzel olmadı dedikleri için malesef yayınlayamıyorum. Ama eve dönüşte balkon sefasında tekrar yediğimiz poğaçalarımızın resimlerini yayınlıyorum..

Malzemeler:

  • 2 su bardağı ılık süt
  • Yarım su bardağı sıvıyağ
  • Yarım su bardağı zeytinyağı
  • 1 yemek kaşığı toz şeker
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 1 pk instant (kuru) maya veya yaş maya
  • 5.5 (beşbuçuk) su bardağı un
  • 1 yumurta (sarısı üstüne beyazı hamura)

Yapılışı:

  • Unu yoğurma kabınıza eleyin ve ortasını havuz gibi açın.
  • Sütü- mayayı- şekeri iyice karıştırın ve 15-20 dk bekleyin.
  • Bu karışıma yumurta akını, tuzu, yağı ilave edip iyice çırpın.
  • Yaklaşık hamuru 15 dk yoğurun.
  • Hamurunuz neredeyse ele yapışacak kıvamda olacak, telaş yapmayın.
  • Bu şekilde hamuru en az 45 dk mayalandırın. Ve tekrar yoğurun.
  • Hamurdan cevizden çok az büyük parçalar koparıp yuvarlak şekiller verin.
  • Şekil verirken zorlanırsanız arada elinizi hafif yağlayın.
  • Şekiller çok düzgün olmayacaklardır yine telaş yapmayın:) pişince kendilerini çok güzel topluyorlar.

  • Yağlı kağıt serili tepsiye dizin ve 15-20 dk tepside mayalanmasını bekleyin.
  • Tepside birbirlerine çok sık dizmemeye özen gösterin. Bu tarife göre aşağıdaki gibi iki tepsi çıkıyor.
  • Üzerleri kızarana kadar 200 derecelik fırında pişirin.

5 Responses to Pufidik Sandviç Poğaça

  1. deryayla diyor ki:

    Canımmm ellerine sağlık bende bayılırım pufpuf olan poğaçalara öpüyorum.

  2. sevimlimutfak diyor ki:

    Eminim çok güzel olmuştur, bayılırım mayalı poğaçaya. Ellerine sağlık canım, sevgiler…

  3. Geri bildirim: Pazar Kahvaltısı «

  4. sevgii diyor ki:

    acaba deneyen varmı

  5. zahide diyor ki:

    ben denedim çok güzel oldu ama yağ biraz fazla bence ve çok küçük parçalar yapmak gerekiyor ya da parçaları birbirinden çok uzağa koymak gerekiyor çünkü gerçekten muhteşem kabarıyor.

Bir Cevap Yazın

