Esmer Çiçek Ekmek..

10 gün önce hazırladığım masam için yaptığım ekmeğimin tarifini yeni yayınlamak nasip oldu. Araya giren Bursa gezisi ekmeğimin taslaklarda bayatlamasına sebep olmadan yayınlamak istedim:) Görüntüsü için “Oysa ben illa da üstü kızarmış ekmek istiyorum diye tutturunca süt sürmek istedim. Sütün sonunu hamura kattığımı hatırlayınca dolaba yoğurt için yöneldim. Aklıma yumurta fırçamın bulaşık makinesinde olduğu geldi. Anneanne geleneği olan poğaçalara parmakla yumurta sürer gibi, yoğurtu ekmeğime sürmekte ısrar edince ortaya çok kötü bir görüntü çıktı” yorumumu yapsamda eşimin tekrar tekrar çok güzel olmuş demesinden güç alarak yayınlıyorum.

Çok iyi kabaran ve içi çok iyi pişen bir ekmek oldu..

Malzemeler:

  • 210 ml ılık süt
  • 240 ml sıcak su
  • 400  gr tam buğday unu
  • 350 gr kepekli un
  • 1 yemek kaşığı tereyağı
  • 1 yemek kaşığı toz şeker
  • 2 tatlı kaşığı tuz
  • 2 tatlı kaşığı instant maya

1. Yapılışı (Ekmek Yapma Makinesinde) :

  • Sırasıyla su, süt, tereyağı tuz, şeker i ilave edin. (önce sıvılar)
  • Ardından kuru malzemeleri eleyerek ilave edin. (beyaz un, kepekli un, maya)
  • Hamur programında çalıştırın.
  • Benim hamurum maşAllah çok güzel kabarmıştı.
  • Makinenin kabından ayrı bir yoğurma kabına alıp 2- dk elinizle yoğurun..
  • Tüm hamuru 8 eşit parçaya bölün.
  • Tart kalıbına veya teflon tepsiye (ikisi de yoksa sıvı yağ ile yağlanmış tepsiye)  her parça yan yana gelecek şekilde 8 parçayla çiçek şekli verin.
  • Çiçek şekli verdiğiniz hamurların üzerine temiz bir bez örtülür. Bezin ince ağırlık yapmayacak bir bez olmasına özen gösterin.
  • Tepside 60  dk ikinci kabarmayı bekleyin. (ortam çok sıcaksa-yaz aylarında 40 dk yeterli bir süredir)
  • İkinci kabarma işleminin bitmesine 20 dk kala fırını 220 dereceye getirin.
  • Silikon fırça ile ekmeğinizin üstüne bastırmadan (hamurun kabarmasını söndürmeden) süt sürün.
  • 20 dk bu şekilde ısınan fırına ekmeğinizi alın. 10 dk 220 derecede pişirin.
  • 10 dk 220 derecede pişirdikten sonra dereceyi 200 e indirin. Bu şekilde 25-35 dk daha pişirin.
  • Piştiğini anlamak için kekte uyguladığımız bıçak testini uygulayabilirsiniz.

  • Fırından çıkan ekmeğinizin üstüne hemen nemli biz bez örtün (kabuğu yumuşaması için). Bu şekilde soğumaya bırakın.
2. Yapılışı (Elde) :
  • Unlar, şeker, instant maya, tuz bir kaba alınır ve iyice tel çırpıcı ile karıştırılır.
  • Mikser düşük derecede çalışırken un karışımına sırayla tereyağı, süt, su dökülür. Ve hamur 12 dk boyunca mikserle yoğurulur.
  • El ile yoğurma işlemine geçirilir ve elde 15 dk yoğurulur.
  • Hamur derin bir kaba alınır ve temiz bir poşete kap ile birlikte geçirilir.
  • Oda ısısına göre 1-1.5 saat kabarması beklenir. (ortam soğuksa süre uzayabilir veya sıcaksa kısalır)
  • Hamur tekrar yoğrulur ve üste tarif edilen çiçek verme şekline uyulur.
  • İkinci kabarma şekli,zamanı, fırına verme süreci aynı yukarıda anlatıldığı gibi aynen yapılır.
Not: Verilen ölç
7 Responses to Esmer Çiçek Ekmek..

  1. Pepela says:

    Merhabalar,

    Bursa geziniz çok hoş olmuş. Çiçek ekmeği de çok severim :)
    Çocukken arasına yeşil üzüm koyup yerdik, nasıl güzel / nasıl tatlı olurdu.
    Evde ekmek yapmak , insana mutluluk veriyor / ruha tarifsiz bir huzur katıyor değil mi?
    Libya’da iken, ben de yapardım. Kızım bayılıyor..
    Ellerinize / gönlünüze sağlık.

    * Pürmüzü sormuşsunuz. Pastamızın üzerine sürdüğümüz merengin üzerini yakmak için kullanıyoruz.
    Nezaketiniz için gönülden teşekkür ederim. Düşünmeniz dahi beni mutlu etti..

    Kalbi sevgilerimi gönderiyorum

    Muhabbetle

    • tanerinesi says:

      Güzel yorumunuz için çok teşekkür ederim. Çiçek ekmek bizim çocukluğumuzda çok pahalı geldiğinden nadir alınıyordu. Şimdi de kalori hesabı yüzünden tüketemiyoruz:) Rabbim zamanla her şekilde ne güzel imtihan ediyor. Lezzetleri, nimetleri sonsuz şükürler olsun.

      Sevglerimle..

  2. Anonim says:

    Resimlere bakınca öyle acıktımki, koca bir ekmeği bir oturuşta tek başıma bitirebilirim. Ellerinize sağlık. İştahımı açtınız:)

  3. yücel says:

    muazzezcim, ekmegin üzerine su sürünce de cok güzel kizariyor.Bende ekmegimi herzaman kendim yaparim.Senin ekmeklerinde puf puf cok güzel kabarmislar, ellerine saglik..sevgiler.

    • tanerinesi says:

      Teşekkür ederim Yücel Hanım,
      İlk fırsatta deneyeceğim sizin yönteminizi inşAllah. Peki ekmeği üzeri kızarıyormu?

      • yücel says:

        evet muazzezcim, su sürüncede cok güzel kizariyor.Bu arada irmik helvanda nefis görünüyor, ellerine saglik.Annecigine selam ve sevgiler.

  4. Cahide says:

    Ekmekler çok şeker ve kıvamında görünüyor. Ellerine sağlık canım benim…
    Ben artık eski kadın statüsüne girdim galiba. Hamuru kendim yoğurmaya bayılıyorum. Ayrıca ikizler “anne sen kas yaptın” diyor beni gaza getiriyorlar :) Cidden kas yapıyor. Tavsiyemdir :)

Bir Cevap Yazın

