Yeniden Bursa..

 

İstanbul’a 3 saat uzaklıkta, hafta sonu kaçamağı yapmanızı önerebileceğim bir şehir Bursa.. Bol yeşil atmosferde, tarih, eğlence, alışveriş, ziyaretler yapabileceğiniz en iyi yer.

Bursa’ya gidipte Yeşil’de eskiciler dükkanlarını gezebilirsiniz..

Bu aylar Uludağda telesiyej keyfi için tam zamanı. Üşüten ama karsız bir hava..

Telesiyejde soğuk size bir pişmanlık yaşatacak ve sonunda yukarıda sizi bekleyen şömine başında çay keyfi bu pişmanlığı alıp götürecektir.. Uludağa aç çıkmanızı ve el yapımı sucuk ve mangal keyfini yaşamanızı öneririm. Zirvede bunu yapan bir kaç iyi yer var..

Uludağdan inerken eteklerinde kuzinede mısır ve kestane keyfi yaşayabilirsiniz.

Meşhur İskender dışında Hınkal yemenizi tavsiye ederim. Şehir merkezinde bir kaç güzel yer mevcut. Mantının farklı şekilde kapanışıdır. Bir diğer farkı ise yoğurtsuz sadece tereyağ ile tüketilir. Resimdekiler eşimin kuzeninden bana özel yapılmış Hınkaldan kesitlerdir..

Hava şansınıza güzel olursa teleferik semtinde çamlıkta piknik yapabilirsiniz.. Bu resimdeki en güzel obje kayınvalidemin termosuydu. . Eve gelir gelmez merdivenlerde annem elinden düşürüp kırınca iyiki resmini çekmişim diyorum. Kayınvalideme “anneciğim sen taşı kırılırsada senin elinden kırılsın” dediğim içinde ayrı bir pişmanlık yaşıyorum..

Kızılay mevkinde Balibey Han’da hint kınası yaptırabilirsiniz. Ben sırf sizler içi yaptırdım (!) :)

3 Responses to Yeniden Bursa..

  1. Cahide says:

    Kınalarını seveyim ben senin. Canım ortağım da harika kına desenleri yapar. ne güzel gezip rahatlamışsınız. Bursa’ya gitmek hiç kısmet olmadı ama çok istiyorum. Rabbim muhabbetinizi ağzınızın tadını bozmasın canım benim…

  2. Sıcak ve içten yorumunuz için teşekkür etmeye geldim-ki daha sıcak görüntülerle buluştum.Harikasınız vesselam.Sevgiyle..

  3. Hayat Cafe says:

    Ben Bursa’ ya 5 yıl önce gitmiştim ve hiç geri dönmeyi istememiştim.
    Keşke yine fırsat olsada gidebilsem.
    Bu arada kestanelerden fena canım çekti.
    Sevgiler canıııım.

Bir Cevap Yazın

