Şehriyeli Pilav

Bir kaç gündür çılgın projeler üzerinde çalışıyorum.. Çok yakında sizlere sunacağım resimlerle ne kadar çılgın olduğumu, hatta biraz abarttığımı düşüneceksiniz. Eşimi ikna çabalarım sonuç vermeye başladı. Bende hiç olmayan korkunun onda fazlasıyla olduğunu itiraf etmesi biraz işimi zorlaştırsa da, vazgeçmeyi düşünmüyorum..

Sabah eşimden kendi başarısızlıklarımla bozduğum ruh halimin acısını çıkarırken bile hiç rahatlamadığımı fark ettim. Bana en iyi gelen şey adrenalin!

ŞEHRİYELİ PİLAV

Malzemeler (4-6 kişilik):

  • 2 su bardağı pirinç
  • 1 kahve fincanı tel şehriye
  • 2 çorba kaşığı tereyağ
  • 1 çorba kaşığı zeytinyağı
  • 3 su bardağı kaynar su
  • 3-4 damla limon suyu + 1 küp şeker
  • Tuz

Yapılışı:

  • Pilavı 3-4 kez bol suda elinizle ovalayarak yıkayın ve üzerini 2 parmak geçecek kadar sıcak su, 2 çay kaşığı tuz dökün ve bir-iki kez karıştırın. Bu şekilde en az yarım saat, en fazla 3 saat bekletin
  • Pirinçlerin suyunu iyice süzün ve şehriyeleri kavurana kadar bekletin. Varsa teflon tencerenize yoksa çelik tencerenize şehriyeleri alın ve şehriyeler pembeleşinceye kadar kavurun.
  • Tereyağını şehriyelerin üzerine dökün ve yağı eritin. Tereyağ eridikten sonra zeytinyağını dökün ve beklemeden süzdüğünüz pirinçleri ilave edin.
  • Pirinçler birbirlerine hafif tutunmaya(yapışmaya) başlayıncaya kadar kavurun. Çok kararmalarına izin vermeyin.
  • Pirinçlerin tam ortasına küp şekeri koyun ve 3 bardak kaynayan suyu ilave edin. Limon suyunu da ilave ettikten sonra 1-2 kez karıştırıp kapağını kapatın. Tencerenin altını kısın ve kısık ateşte suyunu çekene kadar pişirin.
  • Son bir kez karıştırıp pilavı havalandırın ve tencereyle kapağın arasına temiz havlu/peçete örtün. Bu şekilde en az yarım saat demlenmeye bırakın.

 


10 Responses to Şehriyeli Pilav

  1. deryayla diyor ki:

    Canım tabak enfes görünüyor ellerine sağlık sevgilerimle öpüyorum.

  2. memolininannesi diyor ki:

    çılgın proje derken eşinin mantı açarkenki görüntüsü değildir herhalde….
    merak ettim azıcık çıtlatsana….

  3. özlem diyor ki:

    tek kelimeyle hepsi birbirinden muhteşem ve görsel açıdan güzel yemekler.. ellerinize sağlık.

  4. memolininannesi diyor ki:

    hmm fasulyeyi de ayıklamak büyük başarı… benim eşim de çok güzel ekmek dilimler mesela:))

    göz kırpma işareti yapamıyorum..
    pek bilgim yok
    ama anladın sen onu:::::

  5. Madvim diyor ki:

    Arakdaşım, yemeklerinin tadına bakamadım henüz ama eminim ki müthiş lezzetliler. Yemek sunuşun gerçekten çok güzel fakat benim asıl değinmek istediğim çektiğin resimler. Gerçekten hepsi birbirinden güzel çekilmiş ve kaliteli, ışık ayarlamasını çok güzel yapıyorsun tebrik ediyorum. Yemekler için ve ayrıca resimler için ELLERİNE SAĞLIK diyorum.

    • tanerinesi diyor ki:

      Çok incesin Adviyeciğim, teşekkür ederim. Hava açıksa resimler iyi çıkıyor, önümüz yaz işim kolay:) Kış aylarında biraz daha zorlanıyor insan. Güzel yorumun içinde ayrıca teşekkür ederim.

  6. Geri bildirim: Zeytin Ezmeli Kanepeler «

Bir Cevap Yazın

