Fırında Bezelye/Sultaniye Fasulyesi

Hafta sonu annemleri ağırladığım masamda beni en mutlu eden şey, ekmeğimin annem ve eşim tarafından çok beğenilmesiydi. Tadı görüntüsünü bastırdığı için derin bir oh çektim. Oysa ben illa da üstü kızarmış ekmek istiyorum diye tutturunca süt sürmek istedim. Sütün sonunu hamura kattığımı hatırlayınca dolaba yoğurt için yöneldim. Aklıma yumurta fırçamın bulaşık makinesinde olduğu geldi. Anneanne geleneği olan poğaçalara parmakla yumurta sürer gibi, yoğurtu ekmeğime sürmekte ısrar edince ortaya çok kötü bir görüntü çıktı. Bir daha aksilikler aksilikleri kovaladığında bir keramet vardır deyip inadımdan korkacağım !

Soframızdakiler:

Fırında Bezelye Fasulyesi

Fırında Karışık Kızartma

(Kabak Patlıcan,Çarliston ayrı ayrı yağlı kağıtta közledim. Diyet yoğurt ve sarımsak eşliğinde sundum)

Ev yapımı Etsiz Çiğ Köfte

Esmer Çiçek Ekmek

Fıstıklı Helva

Misafirlerimin gelmesini beklerken peçetelerimle oynayınca ortaya akordiyon şeklinde katladığım bu peçeteler çıktı. Kardeşim ısrarla bu ayrıntıyı yayınlamamı ve diğer peçete tekniklerim içinde ayrı bir alt başlık açmamı istedi. O’nun abarttığı kadar usta olmasamda, önümüzdeki günler kategorilerim arasına peçete katlama kategorisi ekleyebilirim..

FIRINDA BEZELYE/SULTANİYE FASULYESİ

Malzemeler:

  • 1 kilo bezelye fasulyesi
  • 3 yemek kaşığı galete unu
  • 7 yemek kaşığı kepekli un (yoksa beyaz un)
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 1 çay bardağı zeytinyağı
  • 5 yumurta
  • 3 yemek kaşığı yoğurt
  • 1 çay bardağı su
  • 1 tatlı kaşığı pulbiber-karabiber

Yapılışı:

  • Fasulyeyi ayıklayın ve iyice yıkayın. Bu işlem sırasında derin bir tencereye su ve 2 tatlı kaşığı tuz koyun ve kaynamaya bırakın.

 

  • Fasulyeleri 10 -12 dk kaynayan suda haşlayın. Haşlanan fasulyeleri soğuk suya atın ve şoklayın. (1 dk beklemeleri yeterlidir) İyice süzün. Süzme işlemini iyi yapamazsanız iç harcındaki 1 çay bardağı suyu eklemeyin. Fasulyelerdeki kalan su harcı yeteri kadar sulandıracaktır. Benim tavsiyem fasulyeleri kevgirde iyice süzmenizdir.
  • Haşlama esnasında iç malzemeyi hazırlayın. Tüm malzemeleri derin bir kaba alı ve iyice çırpın.

 

  • Bezelye fasulyesini bu harca atıp iyice karıştırın. Fasülyeleri fırında pişireceğiniz tepsinize yayın ve her tarafını eşitleyin.
  • 180-200 derece ısınmış fırında üstü kızarana kadar pişiriniz ve sıcak servis ediniz.

Not:Unutmayın bu fasulyenin tezgahta ömrü en fazla 2-3 haftadır. Son haftasına girmek üzere. Büyük marketlerde bulamayacağınızı halk pazarlarında satıldığını da ayrıca hatırlayayım..Benim gibi fazlaca alıp, haşlayıp buzlukta saklayabilirsiniz

 

20 Responses to Fırında Bezelye/Sultaniye Fasulyesi

  1. deryayla says:

    canım hayırlı akşamlar masa ve menü süper ellerine sağlık.Sultani bezelye almak lazım b,tmeden öpüyorum.

  2. deryayla says:

    Canım günaydın bloglar açıldı sorun yok öpüyorum.Sabunlarımı beğenmene çok sevindim:)))

  3. sABRİYE says:

    SOFRA ÇOK CIVIL CIVIL GÖZÜKÜYOR. MASA ÖRTÜNÜZÜ NEREDEN ALDINIZ ÖĞRENEBİLİR MİYİM? BEZELYE FASÜLYESİNİ BİZ GENELDE TAVADA KIZARTIRIZ, BU HALİDE ÇOK LEZİZ GÖRÜNUYOR. HÜRMETLER. BU ARADA BENDE ZİHL MEZUNUYUM. SİZ KAÇ YILI MEZUNLARINDASINIZ?

  4. dilek says:

    merhabaa
    ellerinize ,emeginize saglik sofra(yada masa :)) harika görünüyor.
    bende bu bezelyeyi bir kere yedim tavada kavrulmus olarak cok leziz bir tadi vardi..
    a.e.o.

  5. ellerine sağlık çok güzel bir masa olmuş.

  6. Ne kadar değişik ve hoş bir tarif kesinlikle en kısa zamanda denıycem ınsallah.. Eline saglık …

  7. Cahide says:

    Ohh! çok şükür ki aç değilim. Yoksa ağzımın sulanmasına engel olamayacaktım :)
    Bezelye fasulyesini ilk kez duyuyorum biliyor musun canım? kabuğuyla yendiği için mi böyle denmiş acaba?
    Ekmeğinde gözümden kaçmadı. Böyle bir görüntünün beğenilmemesi imkansız zaten. Ellerine sağlık gülüm…

    • Tanerinesi says:

      Teşekkür ederim Cahide Ablacığım:) Yorumların beni çok mutlu ediyor. Fasülyelerin içinde bezelyeler büyümeden toplanıldığı hal buymuş. Ben çocukluğumdan beri tüketirim. Aslı tavada kzarınca daha lezzetli oluyor. Denemen dileğiyle..

  8. yücel hanim says:

    muazzez hanim tarifiniz harika görünüyor, ellerinize saglik.Bezelye yerine taze fasulye ile olsa nasil olur acaba?

    • tanerinesi says:

      Yücel hanım öncelikle ziyaretiniz için teşekkür ederim. Biz karadenizliler fazla yeşil tükkettiğimiz için onuda bir kez denemiştim:) Ama tavada. Bezelye fasülyesinin asıl tarifinde teflon tavada arkalı önlü kızartılması gerekiyor. Ben hafif olsun diye fırınladım. Daha önce bu linkte verdiğim ( https://tanerinesi.wordpress.com/2011/03/08/pazili-tava-keki/ ) tarif şeklinde ince şekilde kızartmıştım. Yine önce fasülyenizi biraz daha uzun sürede haşlayın. Bezelye fasülyesindeki lezzet olmasa da ortaya farklı bir tad çıkıyor. Beğenmeniz dileğiyle..

  9. Geri bildirim: Esmer Çiçek Ekmek.. «

  10. Merhaba,
    Masadaki her şey çok güzel görünüyor, ellerinize sağlık.
    Sultani bezelye tarifiniz çok hoşuma gitti ve geçen hafta yaptım.
    Bugün sayfamda yayınladım, tarif için çok teşekkür ederim.

  11. Anonim says:

    Masa örtünüze,tabaklara, bardaklara bayıldım. Hepsini nereden aldığınızı öğrenebilirmiyim?

    • tanerinesi says:

      Öncelikle teşekkür ederim. Düz ve siyah taaklar ile masaörtüsü ikea. Şekilli taak ve şekerlik kasesi paşabahçe. Tepsi tam hatırlamıyorum ama ya bernardo ya da esse.

  12. Anonim says:

    Cevabınız için tşk. İkea’ya gidiyorum ama örtüye ve tabaklara hiç rastlamadım. Bu hafta sonu özellikle almak için gideceğim. Zevkinize bayıldım. Güle güle kullanın..

    • Tanerineşi says:

      Teşekkür ederim, alırsanız yazın lütfen merak ettim. Tabakları kolayca bulabilirsiniz. Ama masaörtüsünü aramayasınız diye yazıyorum. Kesme işidir. Yani metre hesabı alıyorsunuz.Gitmeden önce masanızı ölçün. Perde, nevresim bölümünde bu tarz masa örtüsü kumaşları bulabilirsiniz. Hatta ben masa için aldığımı söyledikten sonra masa örtüsü olarak kullandıklarını gördüm:)

      Bol ve hesaplı alışverişler:)

  13. Anonim says:

    Merhabalar,
    Dediğiniz gibi masamı ölçtüm ve İkea’ya gittik. Kumaşların satıldığı yeri bulduk. Çok güzel modeller vardı. Eşimle beğendiğimiz bir modelden kestirip aldık. Tabaklarıda bulup aldım. Hepsini hallettim yani. Teşekkür ediyorum tekrardan. Güzel masalara çok meraklıyım. Masalarınızı görsel olarak yayınlarsanız beğendiğim objeleri size sorup alabilirim inş.
    Teşekkürler

  14. Geri bildirim: Etkinlik gibi masa.. «

Bir Cevap Yazın

