Noodle & Kremalı Somon

 

Değişen mevzuatları takip edebilmek için yeni yeni eğitimlere katılma süreci başlayınca ben bir iki gün sizlerle olamayacağım. Beni bekleyen bu iki zorlu güne İstiklal Caddesinde kahvaltı yaparak başlamayı hayal ediyorum. Kalabalık olduğu için uzak durduğum yerlere iş için mecburu gideceğimde, keyfe dönüştürmeden edemiyorum.

Balık ve makarnanın yan yana olmasını hayal edemeyen bir kültürümüz var, biliyorum.. Daha önce Go Mongo’dan (Moğol Barbekesü Tarifi) bir yazımda bahsetmiştim. Farklı tatları bir arada denemeye eşim ve benim gibi alışıksanız, deneyin derim. Mekandan yeni bir tarif sunuyorum. Farklı olarak ben balığımı soslayıp fırınladım ve noodle ile karıştırmadım. Dolabınızda varsa kırmızı ve sarı biberi yağda kavurup noodle’a eklemenizi öneririm.

Malzemeler:

  • Büyükçe bir somon
  • 1 yemek kaşığı soya sosu
  • 1.5 yemek kaşığı un
  • 1 paket krema
  • 1 tatlı kaşığı tereyağ
  • 1 yemek kaşığı zeytinyağı
  • 2 adet noodle (çin eriştesi)
  • Tuz-karabiber

Yapılışı:

  • Önce aşağıdaki resme uygun olarak balığınızı ayıklayın, yıkayın, parçalara bölün (6 parça).
  • Balığınızı derin bir kapta soya sosu, tuz ve karabiberle soslayın. Yağlı kağıt serili tepsiye dizin, 200 dereceli fırında 30 dk pişirin.
  • Zeytinyağı ile unu kavurun. Tereyağını ve kremayı, tuzunu ilave edin. (Ben daha önceden unu kavurup kavonozda sakladığım için zeytinyağı il unu kavurma işlemini atladım. 1.5 kaşık un, krema ve tereyağı aynı anda tavama ilave ettim). Kaynamaya başlayınca 2-3 dk sürekli karşıtırarak pişirin. Unda topaklanma olduysa sosunuzu robottan geçirin.

  • Noodle’ınızı kaynayan suda 3-4 dk haşlayın. Noodle’ı merak ediyorsanız bakınız (noodle).

  • Servis tabağınıza biraz kremalı sos, bir parça somon ve biraz noodle alarak servis ediniz. Afiyet Olsun.

Somon Balığı Nasıl Temizlenir?

  1. Önce başını kesin.
  2. Alt karını yavaşça kesin ve içini temizleyin.
  3. Orta kılçığını bütün bir şekilde çıkarın.Yanlarındaki yüzgeçlerini çıkarın.
  4. Balığı ortadan ikiye ayırın.Küçük parçalara kesin.
  5. Bıçağın keskin kısmı ile derisini iterek soyun.

Resimlerin büyük halleri için üzerlerine tıklayabilirsiniz.

   

 

3 Responses to Noodle & Kremalı Somon

  1. aslıhan says:

    Muazzezciğim merhaba canım…
    Öncelikle yorumların için çok teşekkür ediyorum…
    Nihayet geldim:)

    Somon harika gözüküyor özellikle sunumuna bayıldım ellerine sağlık canım sende en kısa zamanda işlerini yoluna koyarsın…

  2. Cahide says:

    Canımsın, yine durmamışsın, neler neler yapmışsın :) Ellerin bedenin dert görmesin balım. Özlemişim seni. Görüşmeyeli iyiin inşaallah?
    Bizim buralar çok fena. İlk kez gösterilere yakinen şahit oldum. Çok ürkütücüydü :(
    Allah sonumuzu hayr eylesin.
    Somon en sevdiğim balık türüdür. Resimler iyice güzelleşmiş maşaallah. Muhabbetlerimle balım…

  3. aslıhan says:

    Muazzezciğim yorumun için yüreğine sağlık canım…

    Senin gibi gönül dostlarımı tanıdığım için inan çok mutluyum…
    İyiki tanımışım diyorum…

    Rabbim daim etsin canım sevgiyle kal…

Bir Yanıt Bırakın

