Hurmalı Kurabiye..

 

Bu kurabiyeyi yaklaşık 2 ay önce bir asker uğurlamasında yemiştim. Askerimizin teskeresi gelmeden benim çekmecemde bekleyen bu tarifi denemem şart oldu. Yengemin kardeşi Ayşe’ye ait olan bu tarif, kurabiyeler kategorisinde sık yapılacaklarım arasına çoktan girdi bile..

Çiçek kurabiyelerin vaktimi çok alacağına inanınca hamurun yarısıyla yuvarlak kurabiyeler yaptım. İçleri daha fazla hurma ve fındık aldı.

Malzemeler:

  • 150 gr margarin
  • 1 çay bardağı sıvı yağ
  • 1 çay bardağı süt
  • 1 pkt kabartma tozu
  • 1 pkt vanilya
  • 1 çay bardağı pudra şekeri
  • 1 yumurta + 1 yumurtanın sarısı
  • Aldığı kadar un
  • 1 çay kaşığı tuz
  • Hurma-Fındık

Yapılışı:

  • Hurmaları minik minik doğrayın ve kaynar suda 5 dk bekletin. Fındıkları irice kırın.

  • Margarini eritin, sıvı yağı, sütü ve kalan malzemeleri iyice yoğurun.
  • Hurmaların suyunu iyice süzün.
  • Hamurun yarısıyla yuvarlak kurabiyeler yapın. İçlerini hurma ve fındıkla doldurun.
  • Hamurun diğer yarısını merdane ile açın ve kurabiye kalıplarınızla şekiller verin.

  • Ben çiçek kurabiye kalıbını kullandım. Önce bir tanesine harcı koyun ve diğer kurabiyeyle üzerini kapatın. Yanlardan şekli bozulmayacak şekilde hafifce bastırın.
  • 180 derecelik ısınmış fırında 20-25 dk pişirin.
One Response to Hurmalı Kurabiye..

  1. derya says:

    Canım bende çok severim ve sık yaparım kektede ayrı bir güzel oluyor iki güne kadar tarif yayınlıycam ellerine sağlık öpüyorum.

Bir Cevap Yazın

