Mozaik Pasta

 

Annemler ansızın süpriz ziyaret yapınca buzlukta hazır bekleyen mozaik pastamı ve kalburabastımı ikram etmek fikri bana çok iyi geldi. Yapım aşamasında resim çekmeyi unuttuğum için yayınlayıp yayınlamamakta kararsız kaldım. Yayınlamaya karar verince sabah hemen kalan bir dilimini gün ışığında çekiverdim..

Bu kristal bardaklar canım annemin yıllardır (yaklaşık 30 yıl) kullanmaya kıyamadığı ve en sonunda bana hediye ettiği bardaklar. Özel misafirler için saklanılınca kırılmaya fırsat bulamadı zavallılar.. Bende o gece anneme özel misafir olduğunu hissettirmek istedim..

Yemek sonrası ziyaret için hazırda bulunan kalburabastıma şerbet döktüm.. Kalburabastıyı önceden pişirip derin doncuruda saklayabilirsiniz. Bu fikir canım Hatice Teyzemden..

MOZAİK PASTA

Malzemeler:

  • 3.5 paket sade petibör bisküvi
  • 200 gr tereyağı
  • 5 yemek kaşığı kakao
  • 1 su bardağı süt
  • 1 su bardağı ceviz
  • Çikolata sosu (süslemek için) veya hindistan cevizi

Yapılışı:

  • Tereyeğını bir tencerede eritin.
  • Tereyağını ılıttıktan sonra, sırayla sütü, kakaoyu, cevizi ilave edin ve karıştırın.
  • Bisküvileri kırın (6-7 parçaya) ve sıvı malzemeyle karıştırın.
  • Tüm malzemeyi harmanlayın.
  • Dilediğiniz bir kabı streç film ile kaplayın ve malzemeyi bu kaba hafif bastırarak sık bir şekilde doldurun.
  • Tatlınızı buzlukta 2-3 ay saklanabileceği gibi, buzlukta 4-5 saat beklettikten sonra da tüketebilirsiniz. Servisten 20 dk kadar önce oda sıcaklığında bekletmelisiniz. Aksi takdirde düzgün dilimleyemezsiniz.  
12 Responses to Mozaik Pasta

  1. deryayla says:

    Canım ellerine sağlık eskiden en özel ikramlık bu leziz pasta sunumda süper öpüyorum.

  2. nalan says:

    Bir şey sormak istiyordum, sandalyelerin çok hoşuma gidiyor, nerden aldın öğrenebilirmiyim?

    mail atarsan sevinirim

  3. nalan says:

    neyse sormadın farzedin..

  4. s says:

    s a muazzez hanım sitenizi yeni buldum ama hergün bakıyorum çok güzel tarifleriniz var mozaik pastanızı denedim şimdi hiç şeker yok mu içindeAllaha emanet olun ordu ünyeden selamlar

  5. saliha kuru says:

    merhabalar muazzez hanım ,benim kendi tarifim vardı onda şeker vardı ama sizinkinidenemek istedim sizin tariflerinizi çok begeniyorum lakin üstüne ç sosu kullanmayacaktım onun için 2-3kaşık şeker ilave ettimsizi begenerek takipediyorum yorumumu cevapladıgınız için sagolun ALLAH yar ve yardımcınız olsun

  6. dilek says:

    merhabalar.ben sizi cahide hanimin sayfasina bakarken kesfettim
    bende tarifinizi denedim hatta simdi yedim:))ama sekersiz oldugu icin kakaonun tadi
    bana acimsi geldi.sanki bittercikolata gibi.yada bizim burdaki bisküviler pek tatli degilmi
    sizinkine göre bilemiyorum ama ,
    bir dahakine birazcik seker katarak yapmayi düsünüyorum.
    güzel tarifleriniz ,paylasimlariniz icin tesekkürler.

    • tanerinesi says:

      Merhaba Dilek Hanım,
      Denediğiniz ve beğendiğiniz için çok mutlu oldum. Sıcacık yorumunuz için de çok teşekkür ederim. Siz nereden yazıyorsunuz? Türkiye de petit beur bisküvilerin ağır bir tadı var. Bana çok fazla şekerli geliyorlar. Haklısınız şekerli sevenler bir kaç kaşık toz şeker kullanabilirler. Benim yerimede yeseydiniz:) Afiyet olsun..

  7. dilek says:

    merhabalar ben almanyadayim.
    bende agir tatlilardan daha cok hafif tatlilari sevenlerdenim(özellikle sütlü olanlari :))
    ama sanirim benim damak tadima göre bu pasta icin biraz seker katmam lazim.
    sayfanizi buldugumdan beri takip ediyorum.
    kolayliklar diliyorum..a.e.o.

  8. Geri bildirim: Kremalı Yağsız Mozaik Pasta «

Bir Yanıt Bırakın

